Fórum - Téma


Opět problém 2 .5td


Fórum Omega B Opět problém 2 .5td

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3  4  5

2012-12-01 23:07:34

Přesně jak jsi to namaloval jsem si to taky myslel..ale je to jinak..zkusím taky udělat primitivní obrázek

2012-12-01 23:20:58

Ale je to takhle i logický a u Pašíka PDčka to tak je... Chtěl jsem si tam jen něco vyzkoušet, zapnul jsem klíček a hrnec se mi naplnil hned až nahoru, tak jsem ho zase musel opatrně vyndavat a znovu vylévat když jsem to vyndaval... U Omegy už si to nepamatuju, ale taky jsem s tím laboroval. Podávačka mi odešla (mojí vinou) tak jsem tam nabastlil benzínové čerpadlo. Ale musel jsem udělat dostatečnou dírku do potrubí ihned nad čerpadlem aby se soustava netlakovala

2012-12-01 23:46:33

Já to měl takhle:

Samotnej hrnec se zalívá malinkou dírkou (cca 2mm). Je to dírka písmene D.Čerpadlo tlačí naftu do křižovatky E a odtud to jde podle obrázku k naftovému filtru.Když jsem sundal dekl v kufru,tak jsem viděl obrázek F

Jakmile jsem jezdil v klidu a nebo stál z kopce,tak nebyl problém a hrnec byl pořád zalitej,ale jakmile jsem to držel déle po plným,tak jsem vysál naftu z hrnce a otvorem D se to nestíhalo zalívat a výkon šel dolů. když jsem dal benzínové čerpadlo,tak to bylo ještě horší.

Tak jsem navrtal hrnec (dole červené tečky) a vafta se v zatáčkách pořád neodlévala a rychleji se zaplňoval a vše fungovalo.

Nicméně jsem i viděl na některých omegách 2,5td zapojení tak,že větev z A do C nebyla a na C byl napojenej přepad B.

2012-12-02 09:12:53

Pěkný propracovaný obrázek Tak ale podle toho to vypadá, že taky má být hrnec plný nezávisle na hladině. Protože takhle kdybys vyjel naftu do skoro prázdna (tak jsem to měl zobrazené já) tak nebudeš mít plný hrnec. Je divné že by motor stačil všechno sežrat a zpět se vracelo tak málo že by se hrnec nestačil plnit... Ta nafta se někudy vracect musela, leda by pomohlo tu vracečku od motoru navést do hrnce, z té se toho muselo valit dost

2012-12-02 20:47:26

No ona se vracela od větve A do C a ta plnila ten hrnec. Od motoru vracečka šla přímo do nádrže (mimo hrnec) a právě,když jsem tomu dával ceres,tak se ten hrnec vyjel a hotovo.

Když jsem měl venku čerpadlo i hrnec a v nádrži naftu a pak jsem ten hrnec cvaknul,tak jsem čekal určitě 10-15s než se zalil tou malinkou dírkou.

Ale jek už jsem napsal..pár dírek a bylo po problému.

2012-12-02 22:27:19

jojo, tak možná to běžně stačí Já bych si ještě pokusil k té větvi od A do C navést i vracečku od motoru aby vedla do hrnce, pak by to mělo stačit - tedy myslím si to

2012-12-03 07:05:24

No jak už jsem psal,že jsem se setkal s omegama,tak tu větev vůbec neměli a do hrnce byla navedená vracečka.Nevím proč jsem to tak měl já a proč to ostatní měi jinak.

2012-12-06 13:18:17

Tak oplík stále stávkuje 15 L v nádrži je málopo vysvětlení které pochopí každý jsem se jal vyndat čerpadlo a nezdařilo se ,důvod onu hadičku která se nachází dole a vadí při vyndání onoho čerpadla jsem ho nevyndal.Černou kulatou pojistku jsem povolil ale strčím tam svoji lopatu/ruku/a nehnu stím hejbu jak vzteklej do všech stran a nemohu ji vyndat je našroubovaná nebo opět dělám něco špatně?Mám obavu že při své šikovnosti ji utrhnu aj s tím bílím sráče...Je na to grif či co.

2012-12-06 13:57:42

off topic: Sice je to na zvážení každého soudruha, ale obecně se radí (a v zimním období to platí dvojnásob), je-li to jen trochu možné, jezdit s Omegou nejlépe s plnou nádrží...

2012-12-06 14:23:03

To je pravda Jinak tedy, nejsem si už jistý, takže radši počkej na další názor, ale ta nejspodnější hadička je tam myslím nacvaknutá a nebo je tam bajonet. tzn. pootočit a vytáhnout

2012-12-06 16:29:05

Je tam nasazená a zajištěná tou plastovou pojistkou,která se můsí zatlačit! a pak jde pěkně vysadit.

2012-12-06 19:31:37

Zítra dám další pokus a poslední pokud se nezdaří bude rezerva min 20L a z jara udělám vše potřebmé včetně diferáku.Zatím všem děkuju.

2012-12-07 10:13:04

Tak jsem úspěšně vše vyndal vyčistil a dal nazpět kromě bordelu se mně vše zdálo ok ale nerozumím jedné věci.V nádrži je asi 15cm nafty a vnádobě jen 5cm myslel jsem že když jsou nádoby propojené bude kapalina všude stejně.Odpoledne to projedu a skusím zda to bude v pořádku.

2012-12-07 16:34:56

No do té nádobk snad má přitékat nafta až z přepadu... Měl jsi se ještě podívat - než si to zadělal, jak se to plní když nastaruješ Nebo to možná vyřeš jako Dawe, navrtat, aby se tam dostávala i okolní nafta

2012-12-07 16:55:51

Jak už jsem někde psal,tak je tam asi 2mm dírka na propojení a tak je divné,že se to nenaplnilo.

Plni se to pomalu,ale musí to být stejně jako je hladina v nádrži.

2012-12-07 17:20:18

Že by 2mm dírka v nádrži byla ucpaná je asi divné co? Ale ono je možné všechno

2012-12-07 18:39:35

Je to tam udělané tak,že se to při ponoření zalívá tou dírkou co jsem dole obkreslil. Ta hadice co je dole nacvaknutá,tak není uzavřená a tak se nafta tlačí i klidně ven.

Kuwa nevím jak to popsat líp..snad to podle obráku poznáš.

2012-12-07 18:51:42

Dawe děkuju za pomoc,zatím to jedeLetos už nic nevyndám,zmrzlej jsem byl jak sobolí lejn...ale už vím jak na to,vyndat to jde během 5 min.

2012-12-07 18:55:08

jj když to znáš,tak je to brnkačka

2012-12-11 12:51:31

mám teď ten samý problém s nastartováním, v nádrži mám 40 litrů, večer jsem přijel, zaparkoval, všechno v pořádku. Ráno příjdu k autu a nic. Vymlátil jsem baterku, ale nechytlo to:( nafta tam je, tak to skoro vypadalo, že to nežhaví. Vyměnil jsem tedy žhavící svíčky, vyměnil jsem přepadový hadičky, vyměnil jsem dokonce i tesnení pod sacím potrubím. Dám nabitou baterku a nic.... nechytá se to.. pravděpodobně je teda zavzdušněný palivový vedení, ale jak ho odvzdušnit, když to nejde. Povolím odvzdušnovák na filtru, ale když zapnu zapalování nic. Neteče nafta. Vypadá to že nejde podávací čerpadlo, nové mám, ale z té výměny nejsem moc moudrej. Tady je to moc hezky popsané, vycvaknu zacvaknu a hotovo, ale koukal jsem do "chytré knížky" a tam píšou, že musím vysát naftu z nádrže a podobně. Nechci vysávat 40 litrů nafty. Nejde to vyměnit i s naftou v nádrži? Předpokládám, že předtím než budu vycvakávat a zacvakávat čerpadlo, tam budou ještě nějaký další věci k odpojení, hadičky a tak, není to problém? Dá se to udělat venku na mrazu za svitu ruční lampičky? ( vyměnit žhavící svíčky a poskladat sání zpět se mi tak povedlo, ale u tohodle nevím)


Odpovědět

1  2  3  4  5