Fórum - Téma


Opět problém 2 .5td


Fórum Omega B Opět problém 2 .5td

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3  4  5

2012-11-25 16:49:18

Se stoho picnu,možná vím co to je ale zeptám se.Stalo se mě to tento měsíc asi

pětkrát.Tedy v nádrži je asi 30L paliva a při táhlé zatáčce vždy jen doprava např...sjezd s dálnice auto zdechne jako když mu dojde nafta po 30min obtížného startování opět nabyde vědomí.Občas to činí při delší odstávce když chci auto nastartovat.Někde jsem četl hadička v nádrži ale to by snad blblo pořád néé.?

2012-11-25 18:40:09

utržený vlnolam či rozbitej sací koš v nádrži

2012-11-25 19:38:17

Kde prosím najdu vlnolam?Ten sací koš je pod čerpadlem,vím že jsem ho kdysi mněl venku.

2012-11-25 19:56:15

Také u čerpadla v nádrži. Někde si to asi přisává vzduch, jenže to by mělo znamenat, že ti nefunguje podávačka

2012-11-25 21:08:41

Vlnolam si přestavuju jako nějaký plechový pochystátor zajišťující, aby se v nádrži nemohlo odstředivou silou odlévat palivo od čerpadla - něco jako přepážky v přepravní cisterně...

2012-11-26 09:01:17

Jo vlnolam... To jo, to máš asi pravdu, já to četl jako vlnovec Jenže má omega takový vlnolam? měl jsem nádrž rozebranou, ale nic si nevybavuju, myslím že jsem se rukou dostal po celém dně bez překážek...

Mě Omča dokázala zdechnout když jsem měl cca 15l v nádrži - dle ukazatele, a stál jsem podélně na svahu - tedy pravá strana auta byla výš než levá. Pak to cca za minutu dokázalo chcípnout. Potom jsem zjistil, že to asi bylo tím, že když jsem vyndaval palivové čerpadlo, a dával jsem jiné (jiný typ) tak jsem ho dal moc vysoko nad dno.

Princip toho bílého plastu u palivového čerpadla spočívá v tom, že vracečka paliva plní až nahoru okolí palivového čerpadla. Tedy ten bílý plast funguje jako jakási miska (nádoba) která je při běhu motoru vždy plná, čerpadlo je celé ponořené a tedy i sací koš a nemůže tak přisát vzduch. Takže mě napadá, že mlžeš mít někde odcvaklý ten přívod do té "nádoby" a neplní se ti nebo podobně. Nebo ti opravdu nefunguje podávačka a pak by se to tam asi neplnilo (nejspíš) a může to přisávat vzduch.

Nevím jestli jsem to popsal nějak srozumitelně, těžko se to vysvětluje. Je to pochopitelné? Kdyžtak to zkusím nějak nakreslit

2012-11-26 17:51:39

Tak dnes ráno chci jet do práce a auto jsem nenastartoval v nádrži min 20 litrů auto stojí čumákem s kopce.Přitom jsem tak krásně zaparkoval motor běžel,pak jsem večer zkusil opět nastartovat a v pohodě,ráno už nechytnul.Tyto závady přímo miluju

Ve čtvrtek zkusím prohlídnout to čerpadlo v nádrži.Jinak nemůže to dělat nějaký podtlak mám ještě něco skouknout?

2012-11-26 18:16:24

ahoj zkus to čerpadlo mě to taky blblo a rozdělal jsem to a když jsem vyndal čerpadlo tak jsem se divil že to vůbec jelo sejtko bylo totál zanesený,vyčistil jsem to a ted je to v pohodě.A jen tak mimo se zeptám když chci měnit žhavičky musím sundat sání nebo to jde i bez toho?

2012-11-26 19:03:54

Bohužel musíš sundat sání mě to šlo blbě,mám ruce jak medvěd.

2012-11-29 14:26:46

Tak jsem měl čerpadlo částečně venku teda jen to víko a část hadiček zbytek mně nešel leda že bych to urval, po namontování zpět jsem vzal kompresor vše profoukl.Šíleným zrakem šílence z devastujícím syndromem psychopata jsem to šel nastartovat a ono to chytlo.Tak a babo raď zpravil jsem to nebo ne je to čirá náhoda,totˇotázka.

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-11-29 21:41:35

Tak startuj, jezdi a uvidíš co se bude dít.......

2012-12-01 09:14:42

Je to podávacím čerpadlem. Buď je ucpané a nebo nefunguje.. Omega to má udělané tak,že když máš kolem 25l v nádrži,tak to startuje a jede i nez čerpadla.

Čerpadlo vytáhneš tak,že zmáčkneš po obvodu 3 takový packy a taky ještě vede jedna hadice ze spodu nahoru a nahoře jde oddělat tím,že zmáčkneš takovou plastovou pojistku. Pak to celý vytáhneš ven a v nádrži zůstane jen plastovej "hrnec" ve kterém to čerpadlo je.

Na obrázku v pravo je ta plastová pojistka a v levo ty 2 kolečka a šipka jsou packy který po zmáčknutí povolí čerpadlo z toho hrnce.

Ještě semnou párkrát vypekly kontakty na čerpadle.Venku to šlo a v nádrži ne.

2012-12-01 09:36:07

Ta hadička vpravo v tom červeném kroužku patří do toho bílého vlevo označeného červenou šipkou?Pokud ano tak asi vím čím to je a hned to zkouknu.Jinak děkuju krásně jsi mě to popsal,možná to nebudu muset ani vyndavat.

2012-12-01 10:02:57

Sice ta šipka ukazuje tu třetí packu (aby jsi mohl čerpadlo vymontovat) ale i ukazuje kde má být nacvaklá ta hadička.

Raději to vyndej a aspoň vyčisti sací koš co je dole. Já tam měl celkem bordel.

2012-12-01 11:30:04

nazdar me to nasavalo luft u kontaktu na cerpadle.vyresil jsem t tim ze jsem je zalil dvouslozkovym epoxidem a byl klid.respektive zalil cely vrsek cerpadla a jezdila dal

2012-12-01 17:06:05

Tohle je naftový čerpadlo. A teď pozor, kontrolní otázka, soudruzi: benzínový podávací čerpadlo je jaký, má někdo obrázek...? Děkuju!

2012-12-01 17:57:25

Colombo - nafocené už ho nemám, ale v podstatě je to všechno ve všech autech na stejný princip. Nechci tvrdit, že packy na zacvaknutí jsou u benzína úplně stejně, ale na 99% jsou. Myslím sim že by nevyráběli několik druhů podle nafty či benzínu. Jen benzín má v tom plastu nacvaknuté výkonější čerpadlo (u nafty je jen podávací). Toť asi vše

2012-12-01 18:17:22

Jsem si to tak nějak maličko, s dovolením, myslel, že v tom (nejspíš) nebude velký rozdíl a princip velmi obdobný... Vyndané čerpadlo jsem měl na áčkový Omě, ale tam bylo šroubované do nádrže ještě zepředu.

2012-12-01 22:52:13

No možná bude trochu jinej ten hrnec..Já zkoušel taky nasadit benzínové čerpadlo,protože mi v točkách padal výkon. Zjistil jsem,ale že se nafta do toho hrnce nestíhala napouštět a v točkách jsem tu naftu vyjel a pak to zdechalo. Nasadil jsem zpátky naftové a do toho hrnce jsem zespodu musel navrtat pár dírek aby se to lépe zaplňovalo a pak to chodilo jak mělo.Ale tohle u série nebude potřeba.

2012-12-01 22:57:10

To zas nevím. Ale počkej, ten "hrnec" by se měl plnit až nahoru - že přetéká přepadovou naftou. Aby si to při nízké hladině nesrkalo vzduch horní plochou sacího sítka... Takže pokud si dole navrtal dírky aby se tam lépe dostávala přímo nafta z nádrže, tak kdyby to fungovalo správně tak bys tomu "uškodil". Leda že by to u pašíka bylo jinak. Ale je to logické že se má plnit, proto tam asi je Víš jak to myslím? Takže vlastně jakoby se ti spíš vracelo méně nafty z přepadu a proto si to srkalo vzduch

Udělal jsem naprosto primitivní obrázek jak by to mělo fungovat


Odpovědět

1  2  3  4  5