Fórum - Téma


Opel Vectra - turbo na výměnu?


Fórum Vectra C Opel Vectra - turbo na výměnu?

Informace o modelu: Opel Vectra C

Diskuze o vozidlu

2008 Vectra C 1.9

35 diskuzí

Výkon motoru 110 kW (150 PS) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 910 ccm (117 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Z19DTH.



2016-04-12 19:13:23

Ahoj všichni,

v poslední době mi moje VeCe 1,9cdti nejede jak má, myslím že odešlo turbo. Natočil jsem livedata a porovnal je s datama z doby, kdy bylo vše O.K.. Je tam velkej rozdíl v požadovaném tlaku a skutečném tlaku. Mám ale pochyby, jestli to nemůže

způsobovat jenom podtlakové ovládání turba, případně třeba zaseknuté (nepohyblivé) lopatky. Nebo případně něco dalšího, třeba váha vzduchu... Nemáte s tím někdo zkušenost?

Dík za názory, Rynler

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-04-12 20:05:28

Takhle jsem si to ještě nezkoumal u své Vekis.... Co je zajímavé, je to, že podle grafu 1 (novější) neodpovídá skutečný tlak požadovanému a ovládací ventil turba má poměrně plochou křivku. To u grafu 2 (starý) je tlak turba příkladně zarovnaný s křivkou požadovaného tlaku a je pěkně vidět regulování regulačním ventilem (nemá plochou křivku) Nejjednodušší věc je projít podtlaková vedení ale spíš bych řekl, že bude chyba v řízení toho ventilu nebo v něm samotném. Najdeš ho mezi levým světlometem a chladičem, vedou na něj dvě hadičky, jedna rovnou z vývěvy a druhá od ovládání turba.

Máš natočené ekg váhy vzduchu? Jako původní a současný, tam by bylo také něco poznat.....

2016-04-12 20:08:13

rynler: Zcela určitě ověř, že máš v pořádku podtlakové ovládání.

Kdyby to bylo lopatkama turba, to by se projevovalo jinak.

2016-04-12 20:27:17

Tomu podtlakovému regulátoru jsem se taky chvilku "věnoval". Propojil jsem ty trubičky napřímo, ale nemělo to žádný vliv.

Přikládám grafy s váhou vzduchu.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-04-12 20:36:22

Teď babo raď.... je vidět, že průtok váhou je také nižší a to poměrně velkým rozdílem. Jde o to, jestli to není tím, že "málo nasává" turbo. Tedy jsme zpět u té pochybné regulace turba.....

Když vezmeš konec hadičky od turba do úst a nasaješ, udrží se podtlak, nebo se odněkud do hadičky dostane vzduch a v podstatě stále nasáváš?? To zkus....

2016-04-12 20:55:51

Určitě to chce nejdřív zkontrolovat podtlaky, vůbec to nemusí unikat nebo souviset s turbem. Vše od vývěvy , rozbočky, hadičky zkontrolovat, nejlép změřit!!

Ideální stav, zapoj pouze vývěvu na turbo. A nadatuj.

Anebo ověř, jestli po startu zabere regulace a lopatky turba jsou posunuté na maximální tlak.

2016-04-12 20:56:39

kopejda: To jsem zkoušel. Bylo i celkem zřetelně slyšet jak se hýbe podtlak na turbu, nezdálo se mi že by to někde utíkalo.

2016-04-12 22:16:38

rynler: zdání je málo. Minimálně musíš mít jistotu, že když to nasaješ, dostaneš táhlo do koncové polohy a podtlak drží.

Pokud budou podtlaky ok, může být v háji solenoid, elmagn. ventil řízení podtlaku turba.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-04-13 16:47:41

alzafir: Právě na ten mám podezření....

2016-04-13 23:23:42

V neděli znovu vyzkouším nasát pusou na trubičce která vede k turbu. Není tam ale moc vidět, jak poznám že se lopatky otevírají na max? Natočím taky průběh tlaků turba při přímém propojení trubičky bez řídicího ventilu.

R.

2016-04-14 06:49:57

rynler: Lopatky neuvidíš, ale uvidíš táhlo. To se musí při podtlaku -0,7 překlopit. Jestli si vezmeš někoho k ruce....to si musíš vyřešit, abys na to viděl.

EKG bez ventilu ok, jestli neuvidíš pozitivní změnu, rozpoj všechen podtlak, resp napoj vývěvu přímo na turbo. Jestli se to změní k lepšímu, postupně připojuj další větvení podtlaku. Je to kostrbaté, ale jinak to asi neověříš, když to nemáš jak změřit.

2016-04-17 09:51:58

Tak jsem zkusil těsnost a sílu podtlaku, tam problém nebude. To táhlo na turbu se skoro vůbec nehýbe, jen se tak cuká. Nepohne se ani když zaberu přímo za něj. Je tam něco zadřený. Buď mechanika otáčení lopatek, nebo něco v té "baňce" podtlaku.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-04-17 10:38:39

rynler: Jestli táhlo nejde volně, pravděpodobně je sazemi zanesená část turba s regulací výkonu..... V "baňce" to nejspíš nebude. Baňka jde odšroubit a vyzkoušet....

2016-04-17 10:51:01

kopejda: Až bude lepší počasí tak vymontuju turbo a napíšu co jsem našel.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-04-17 12:25:43

rynler: Tak trochu tuším co najdeš, uvidíme....

2016-04-17 14:40:45

Jak to tak čtu, táhlo se nehýbe.....tohle není dlouhodobá záležitost. VC si to nenechá díky CAN busu líbit. Tohle bych si skoro typnul na prasklou litinu obalu lopatek.

2016-04-23 21:33:07

Takže vyřešeno. Tohle jsem fakt nečekal. Předchozí majitel (namám Vectru dlouho) nechal měnit turbo a ten kdo to dělal se na tom dost podepsal. Jednak bylo špatně spojené turbo s katalizátorem, takže potrubí netěsnilo a v kabině byl smrad z výfuku, no a hlavní problém byl v zapadlé matičce z příruby turba do mechaniky táhla podtlaku. Tu spadlou matičku nahradili při montáži obyč. M8 a na tu spadlou se vykašlali. Na fotkách je krásně vidět, jak je díra v přírubě přesně nad táhlem podtlaku, takže to ani jinam spadnout nemohlo .

Děkuju za vaše názory,

Rynler

2016-04-23 22:48:28

rynler: Tak to je dobrej fór!

Jinak ta matice je z něčeho jiného, kolem turba, spoje, tam jsou šrouby. Ani na té fotce nevidím, kam by matka patřila.


Odpovědět