Fórum - Téma


Opel Vectra - prasklý rozvoďák


Fórum Vectra B Opel Vectra - prasklý rozvoďák

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1998 Vectra B

9 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.



2015-05-10 21:35:47

Ahoj, mám problém, praskl mně rozvodový řemen na Vektře 1,6 16V r.v. 98. Nebyla to flinkovina, že bych se na to vykašlal, ale praskl mně kryt na řemen, pak následně přešoupal řemen, který praskl. Potkali se mně ventily a to jsou vyřešil, že jsem koupil jinou hlavu kterou jsem si srovnal. Sedla ventilů zafrézoval, ventily si přebrousil a dal na sebe . Vyměnil jsem i hydroštely+vodítka se simeringama, aby byla jistota. Vačky jsem nastavil riskama naproti sobě jak je v manuálu a válce na risku na plastovém deklu. Nandal jsem řemen zkontroloval tlaky pomocí měřáku, kde jsem měl tlak na 1-3 válci mezi 13-14barů a čtvrtý měl něco kolem 12 barů. Říkal jsem si, že ještě asi nejsou zaklepaný ventily na 4 válci a pak to bude v pohodě. Všechno jsem zapojil a zkusil nastartovat. Motor naskočil, ale špatně....nešlo několik válců tak jsem chtěl poznat, které začal jsem vytahovat svíčky. První, druhá, třetí, a když jsem vytáhl čtvrtou teprve chcípl motor. Ten motor mně jde jen na jeden válec a nevím kde je chyba zkontroloval jsem rysky a všechno sedí jsou přesně na proti sobě. Vyndal jsem svíčky a jsou suché. Tak jsem zkusil jestli je benzín v liště a šroubovákem máčkl na ventilek kde ušel vzduch a pak vytekl benzín. Tak znova a beze změny. Vůbec už nevím co s tím. Poraďte prosím vůbec už nevím

2015-05-10 21:49:19

A nemáš ty kabely od svíček mezi sebou prohozený.

2015-05-10 22:11:54

sadourm: ne to snad ani nejde... na první válec je nejdelší kabel a pak se ti zmenšuje vzdálenost kabelů. Z rozdělovače jsem kabely nevytahoval, když jsem měl rozebraný motor. Vytál jsem jen konektor a vyndal to jak komplet.

2015-05-10 22:19:47

Aha já myslel jestli si je neměl komplet odpojený a pak je neprohodil u indukčky.

2015-05-10 22:48:27

nepoškodil sis u řemenice nák čidlo kliky? sedí to čidlo jak má ? je dobře nacvaklej konektor od čidla?

prošel bych v motoru veškerou elektriku zda se neopomělo něco zapojit

dále bych juknul jestli ti nezustává otevřenej EGR ventil

2015-05-10 23:08:27

p.s.: všechno jsem si označil, vyfotil a napsal, abych právě nějaký konektor nezapomněl, na čidlo otáček kliky jsem vůbec nešahal ani neodpojoval. Jediný čidlo otáček které jsem sundaval, bylo na vačce a to jsem dal zpět v pohodě - je tam na dvou šroubech a dutých kolíkách, skrz které jdou ty šrouby, jestli si dobře pamatuji. A pana EGRa mám mimo provoz, aby mně to tam nezasíral (na laseru vypálený tvar na frézce zahloubení, aby EGR měl prostor k pohybu, ale výfukové zplodiny byli tam kde mají být a to ve výfuku )

2015-05-28 09:06:05

Ahoj jelikož jsem se hledal informace kde se dalo a vzteky jsem si koupil i diagnostiku. Napojil jsem ji a našel jsem tam chybu P0200 - Fuel Injector Circuit . Jestli dobře odhaduji tak mám v .... čerpadlo které dává palivo do vstřiků ?

2015-05-28 19:44:54

tak jestli ti nejde čerpadlo lze zjistit docela jednoduše odpojíš v motoru hadičku na benzín nasadíš petku otočíš klíčkem a bud to teče či ne

další možností je čerpadlo napojit po klíčku a skusit start či zkusit akci s víše popisovanou petlahví

další co si pamatuju tak pod ventilem odvětrání benzínových par sem měl ukostření na který když se zapomělo tak nešlo nastartovat -ventil je v motoru na levé straně z boku u víka ventilů

2015-05-28 20:16:26

Tak čerpadlo funguje, když jsem ho napojil na barometr tak maximum bylo 6 barů a na liště jsem naměřil něco málo kolem 3 barů. Po delším bádání a hledání informací nastalo zjištění, že je v KO řídící jednotka, která dává impuls jen do jednoho vstřiku. Odpojil jsem vstřikovací lištu a přepojoval konektor na další vstřiky a světe div se ten jeden..... Který funguje fungoval i na dalších 3. Kam jsem ho zapojil ten válec šel. Tak že od prasklého rozvoďáku až po řídící jednotku.


Odpovědět