Fórum - Téma


Opel Vectra B X18XE cuká při řazení v nízkých ot.


Fórum Vectra B Opel Vectra B X18XE cuká při řazení v nízkých ot.

Informace o modelu: Opel Vectra B


1 ......... 2  3  4  5  6

2015-08-16 16:14:36

von.vectra: já vím, ale ptal se jak to vymontuje

2015-08-16 16:25:07

povoli dva sroubky na boku a sunda konektor

2015-08-22 13:03:23

Slíbil jsem, že napíšu výsledek. Dneska jsem vyměnil palivový filtr a bylo to ještě jednodušší než jsem čekal, až na to množství benzínu vytékajícího z hadic. Bohužel cuká pořád dál i když mi připadá že je to čím dál tím míň. Už necuká při řazení na trojku a na dvojku jenom trochu. Pořád je to dost otravný. Díky všem co se zapojili a do budoucna už na to kašlu, není totiž racionální vysvětlení čím to PŘESNĚ je a proto tohle auto dojedu. Dokud pojede budu spokojenej a pak ho prodám

2015-08-24 12:47:41

Dobrý den vám všem, dneska jsem se dozvěděl další informace ohledně cukání a protože tomu rozumíte líp než já, chci to s vámi probrat.

Dostal jsem radu, že cukání mechanického rázu může způsobit i vadný mezikus, který je mezi motorem a převodovkou. Protože ani nevím co to je mezikus, chci se zeptat, je vůbec možné se toho cukání zbavit, když vyměním mezikus a nebo dolní uložení převodovky?

Díky za trpělivost

PS Už věřím, že se to snažení blíží ke konci

qpc
petr
2015-08-24 15:02:10

kdo ti ty rady dává? mezi motorem a převodovkou je spojka

píšeš o čidlu vačky nebo kliky?

pod sedadlem umeláhmotas je záslepka.pod tim je kovová víčko na bajonet..Pootočíš šroubovákem a kladívečkem

zanesený EGR ventil jsi mel vyčistit jako první,pak čidlo kliky,pak čidlo vačky,pak váha vzduchu..ted uplně první palivový filtr

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-08-24 15:16:42

Při ubrání a přidání plynu (lze tento režim i střídat) se můžou projevit cukáním a to někdy i poměrně velkým, již vymačkané torzní pružiny v uložení lamely spojky..... (jestli lamela spojky nemá pružiny, budou umístěny v setrvačníku a v takovém případě jde o modernější sestavu DMF - dvouhmota)......

Ono dost záleží na tom, jak ten motor cuká a za jakých okolností.......

2015-08-24 16:09:35

kpejdo nedavali dvojmotu na naftaky

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-08-24 21:17:29

von.vectra: To jsem se nedíval, vím, že dvouhmota byla i na Omče s Y22XE (106kW)...... Je to jen konstatování o mezikusu mezi motorem a převodovkou......

vlastta  
vlastimil
2015-08-24 22:07:22

.....ja mel dvouhmotu na vsech omegach,tedy benzin i nafta (samozdrejme krom AT).jak je to ale u VeBe nevim

2015-08-25 05:38:59

kopejda: na VB dvouhmota jeste nebyla, aspon ne na benzinech. Ale napad dobrej, muze byt lamela v haji.

2015-08-25 10:01:43

Já mám 1,8 16V a je to benzín. Taky mě napadlo, že to má souvislost se spojkou, protože auto prakticky cuká vždycky když pustím spojku a na řadičce cejtim trochu malinkatý vibrace

2015-09-30 17:56:01

Dobrý den přátelé slíbil jsem, že napíšu až se problém s cukáním vyřeší. Dneska jsem měl Vectru v servisu na výměně oleje a baterky. Olej jsem chtěl původně vyměnit sám, ale výpustní šroub vůbec nešel povolit, tak jsem všechno nakoupil a nechal vyměnit olej, filtr a šroub. Po vyjetí ze servisu auto jede plynule a necuká tak jako dřív. Už necuká skoro vůbec a myslím na 90% to bylo tím, že dlouho nikdo neměnil olej. Teďka jede v pohodě a při přeřazování už necuká vůbec. Překvapilo mě to, ale je to tak a navíc utržený silentblok, který jsem tady dával na fotce mi doporučili URČITĚ vyměnit, protože motor má vůli a může se kvůli tomu trochu hejbat. Servisák mi řekl po projetí, že to "cukání" nemusí být ani tím, že je trochu děravá guma v silentbloku, ale je to taky trochu tím, že to auto je prostě dvakrát silnější než jsem měl předtím (Renault Megane 1.4 eco 55KW). Jsem rád, že jsem vyměnil svíčky, filtr vzduchový i palivový, rozdělovač a kabely ale nakonec stačilo vyměnit olej a do budoucna horní uložení motoru a je po problémech.

Je to pro všechny kdo spekulují nad tím cukáním. Jinak děkuju všem kdo se na mém problému snažili pomoct

2015-09-30 18:18:18

michall2323: Osobně se domnívám, že s olejovou náplní motoru nemá cukání nic společného, stále utržený silentblok naopak ano...

2015-09-30 18:51:02

colommbo jsouhlasim s tebou silrnblok

2015-09-30 20:16:19

Ono taky může být otázkou jak s tím jezdíš, a tudíž jaké cukání vůbec řešíš. Vectra je možná silnější než tvůj bejvalej megane ale taky větší. Ono pokud ten motor podtáčíš tak to ano, cuká. Po výměně oleje většinou pozoruju že jde motor "lehčeji" , ale že bych pocítil velké zázraky to tak maximálně ten prvopočáteční placebo efekt, kdy člověk ví že jako něco důležitýho pro to auto udělal. U svící a kabelů lze pozorovat ochotu auta startovat za různých režimů a jak se to chová při volnoběhu...

2015-09-30 20:35:13

battledragon: Placebo efekt můžu s klidem vyloučit, protože auto sleduju pravidelně každej den. Dneska poprvé jelo mnohem plynuleji. Po výměně oleje jsem taky poznal hladší jízdu a po výměně baterky líp startuju a možná i právě proto auto jede líp. Původní baterka byla úplně vyšťavěná a starty byly hoodně pomalý kvůli slabý jiskře. Při volnoběhu otáčky jsou nepravidelný a mají tendenci klesat až na 700 ot./min. ale auto je bez vibrací, ten motor prostě miluju, ale za vyšší otáčky bych byl rád. Co se mi nezdá při volnoběhu je pomalá reakce na plyn. Otáčky stoupají a klesají se zpožděním a to jsem u toho Megana neměl. Je pravda, že ten Renault byl o hodně slabší motor než Vectra a když řadím s přidáním více plynu, pak je řazení bez cukání, ale vždycky se to nějak projeví ať už při jízdě na dálnici nebo při rozjezdu cejtím takový škubnutí a to mi připadá nepřirozený a mohly by to bejt ty silentbloky, protože gumy jsou utržený. Za čtrnáct dní je nechám vyměnit a uvidíme. Každopádně sem napíšu výsledek at z toho mají užitek i ostatní uživatelé tady na foru.

2015-09-30 20:53:08

michall2323: Před více jak třemi měsíci, když jsi zakládal toto vlákno, jsi m.j. napsal

"Dobrý den, nedávno jsem koupil Opel Vectra B, motor X18XE, rv. 96 a mám problém..."

Výměna provozních náplní motoru je jednou z prvních věcí, co by měl člověk po pořízení ojetého auta udělat, ty ses k ní dokopal po více jak třech měsících... Přitom píšeš, že

"Placebo efekt můžu s klidem vyloučit, protože auto sleduju pravidelně každej den..."

Mno, upřímně, mám co dělat, abych ti to uvěřil...

2015-09-30 21:27:03

Jasně, jenže to co píšeš tedy škubání na dálnici, ti olej nevyřeší. Protože to je věc řízení zapalování a řídící elektroniky vstřiků, která zase bere informace z okolních čidel a senzorů. To ti ani nebude řešit silentblok pokud pojedeš +/- konstatní rychlostí po dálnici a někde ti to začne cukat. Pokud jde o baterku, tak na jiskru nepotřebuješ velký odběr proudu, ta baterka je tam hlavně aby rychle točil startér, píst letěl nahoru a měl patříčnou kompresi pro zapálení směsi. Když to točí pomalu je logické že když už motor má něco zasebou, koprese uteče mezi kruhy a jde to hůř. Ano polomrtvá baterie je značný další odpor v elektrickém systému který musí alternátor potom překonávat, ale logicky, pokud cuká dál i s novou asi to tak úplně baterkou není. Může to být lepší protože si odstranil mechanický odpor alternátoru na motor, ale ta chyba tam je stále stejná a je jinde.

2015-09-30 21:32:54

battledragon: "...To ti ani nebude řešit silentblok pokud pojedeš +/- konstatní rychlostí po dálnici a někde ti to začne cukat..."

Cukání je při přeřazování a ne při plynulé (konstantní) jízdě, tedy aspoň tak toto vlákno od začátku chápu... Proto sem taky pořád hrnu ten silentblok...

2015-09-30 21:56:11

colommbo: Já zase teda chápu dálnici tak že tam naházím v klidu do pětky a pak si držím to své tempo. Mno každopádně to je jedno, člověk nezná styl jízdy, ani jak se to tedy přesně projevuje, to by za tím musel sedět a za tu dobu co se to tu řeší mohl být 20x vyměněný, stojí 3kila. Silent blok se bude projevovat úměrně více při prudké akceleraci, pokud se bude rozjíždět víc plynule a pomalu měl by být cukání méně znatelné...

Ale mě to vede k elektronice, protože pokud to jde pod 700 ot/min (mám poci že u zahřátého motoru mi to točí něco málo přes 800 a po nastartování kolem 1100). A pokud se vytáčí se spožděním a padá dolů pomalu... mno, silent blok by byl jednodušší a zajisté levnější řešení.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6