Fórum - Téma


Opel Vectra B X18XE cuká při řazení v nízkých ot.


Fórum Vectra B Opel Vectra B X18XE cuká při řazení v nízkých ot.

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2  3  4  5 ......... 6

2015-07-22 17:28:56

jo jo už mi to došlo, ale to není můj problém. Když jsme ty svíčky vyndali, tak na tom závitu byl olej. Prohlubně na hlavě motoru byly suché. Nechápu to, jak může být ve spalovací komoře tolik oleje a jak je možné, že mi Vectra vůbec nežere olej a nečoudí se z výfuku?

2015-07-22 17:56:18

michall2323: Pokud motor nespotřebovává olej v míře neobvyklé až nadměrné, notabene se nadměrně nekouří z výfuku, nějaký olej na závitech svíček bych vůbec neřešil a místo pořízení nového víka ventilů bych na tvém místě po výplatě pozval dámu tvého srdce na večeři, radost a spokojenost bude všeobecná.

Každý motor při provozu spotřebovává olej, některý více, jiný v množství téměř nezaznamenatelném. Do motorového oleje se dostává částečně i nespálené palivo, jež může úbytky oleje úspěšně doplňovat, proto je možné nabýt dojmu, že motor nežere olej vůbec. Žere, ale není to poznat a je to tak z konstrukčního pohledu v pořádku. Cukání při řazení v nízkých otáčkách dle mého soudu a po tom, co jsme si tu teď ujasnili, žádnou souvislost se zaolejovanými závity svíček mít nebude.

P.S. Jaké jsou v motoru svíčky, jak dlouho a jaký olej používáš a v jakých intervalech jej měníš...?

2015-07-23 09:15:37

Ahoj, děkuju za odpověď, která mě uklidnila a přiměla mě zamyslet se nad tím problémem ještě jednou. Pokud olej na závitu svíček nemá vliv na cukání, tak je pro mě teďka na druhém místě.

Svíčky jsem dal Brisk za 109 Kč protože neměli NGK. Olej jsem zatím neměnil ale brzo dám 15W40 a budu měnit i filtr. Co se týká cukání jednoznačně se cukání ZLEPŠILO výměnou svíček. Sice to úplně nepřestalo, ale nějaký vliv to mělo. Auto teďka cuká jenom na jedničku a dvojku, u trojky už je přechod úplně plynulý.

Mám tady ještě jedno doporučení od Pepy vyměnit palivový filtr, ale bohužel jsem se vydal, takže zase to budu muset odložit. Sice je to jenom 390 korun, ale tedka nemůžu. Jakmile udělám výměnu napíšu sem hned jak to dopadlo, protože to cukání je otravný a po těch třech měsících jsem se už naučil řadit plynule. Stejně je ale blbý se učit jak žít se závadou, radši bych jí úplně odstranil

2015-07-23 11:34:08

michall2323: Osobně bych nalil raději 10W40, patnáctka už mi do těchto motorů přijde hodně (obzvlášť pak v zimě to není to pravé ořechové - hydroštely a rychlé promazání vršku motoru po startu.) A Brisk obecně sice nejsou špatné svíčky, ale je fakt, že v každém motoru, kde můžou být i Briskem doporučené, nemusejí pracovat dobře. Měl jsem je kdysi v áčkové Omče, ale jen jednou a chvíli, nebylo to ono a na diagnostice (osciloskopu) mi diagnostik potvrdil, že jiskra nic moc, tak jsem je vyhodil, dal doporučené Bosch a zlepšilo se to. Obecně se tvrdí, že jsou svíčky, o jeden level výš jsou NGK a ještě o další level jsou Denso, nic lepšího prý není, hlavně ale jednoelektrodové, tedy s jednou pořádnou jiskrou. Nevím, nejsem technik, mekánik ani diagnostik, ale uposlechl jsem rady zkušených, mám v motoru iridiové Densa s ultratenkou (0,4mm) středovou elektrodou už dva roky a cca 30tis.km a motor stále startuje a šlape jak hodinky (a to byly před výměnou vík zalité olejem)... Pravda, nejsou nejlevnější, ale jsem naprosto spokojený.

2015-07-23 12:43:39

Každá rada je dobrá. Většinou na Brisk každej nadává, ale já neměl zrovna moc peněz, tak jsem to koupil. Sháněl jsem jednobodový svíčky a neměli, údajně jednobodový v Autokelly mají jenom pro plyňáky. Trochu mě to zklamalo a nakonec jsem tam dal dvoubodový svíčky a připadá mi, že cukání se decentně zlepšilo, ale motor se víc klepe a už není tak tichý jako předtím. Možná se nakonec Vectra dočká NGK se vší slávou :)

2015-07-23 15:13:32

Tak svíček jsem vyměnil už bednu od banánů a můžu říct toto: Mám LPG, tak jsem používal svíčky od Brisku "na LPG" . Spokojenost jezdilo to. Pak mne bylo řečeno že se zjistilo že spíš je lepší měnit svíčky častěji, při provozu na LPG. Takže jsem dával i BOSCH s dvojím jiskřištěm, a kdesi cosi a výměny každý rok ne-li častěji. Nyní mám obyč levné BRISK bez výměny asi 3tím rokem a jezdí. Ráno nastartuje bez problémů. A popravdě víc než svíčky za tech x let na VB mě 2x dokázaly potrápit kabely k svíčkám, kde jejich odpor byl třeba v toleranci a nevypadalo že by byl někde prošlehlý, a přeci to tak s nimi bylo v řiti. Potkala mne dokonce i výměna zapalovací cívky, ta taky dost slušně potrápila. Takže, podle mého zběsilým měněním svíček nemusíš dosáhnout ničeho protože problém může být jinde, a dle mého každá nová svíčka ti bude rozumě pálit a motor by ti na ní měl v pohodě jet, bez jakýhokoliv cukání a skákání, pokud máš ostatní řídící elektroniku v pořádku.

A třeba takové klepání ti svíčka si myslím neřeší. Buď je jiskra dostatečně silná a zapálí směs nebo není. Každopádně když to pak pálí jako když to nepálí, motor se různě kvrdlá, kope... ale že by mi kdy klepal?

Už netrpělivě čekám kdy mi zaklepe na kapotu....

2015-07-25 11:22:38

Děkuju všem kdo se zapojují do tématu. Cukání motoru nabírá jiný směr, protože včera jsem mluvil s týpkem ze servisu a popsal mu můj problém, že vždycky při puštění plynu se cuká celý auto včetně motoru. Zeptal se mě jestli se motor klepe nadměrně i při startu, řekl sem že jo a psal sem to na začátku tohoto příspěvku. Klepání motoru může způsobovat vadný silentblok motoru a ten opravdu na první pohled vypadal roztrženej. Myslíte si že špatné zavěšení motoru může způsobit cukání, trhání a škubání celÿm autem, když ten motor má vůli v uchycení ke karoserii?

2015-07-25 12:37:46

michall2323: ktery silenblok mas na mysly?

2015-07-25 20:11:26

silentblok motoru

2015-07-25 20:12:48

https://www.google.cz/sea...m#imgrc=Gt8-ylWnaagZGM%3A

2015-07-30 12:35:54

Nikdo nic? Ještě se Vám nestalo nikomu, že by vám auto cukalo kvůli špatnému silentbloku motoru, který vlastně spojuje motor s karoserii a tlumí otřesy?

2015-07-30 14:12:33

můžeš vyfotit to místo , kde si myslíš , že je utržený ?

2015-07-30 14:19:49

Vyfotim a dneska to dám sem, ale vypadá to, že ta guma uprostřed silentbloku je děravá

2015-07-30 21:23:39

michall2323: mladýmu to dělal spodní silemblok na ropákovy , byl celej vyklepanej v tom otvoru jak byl uchycenej do karoserie že se tam musela dát široká podložka a řádně utáhnout a byl klid

2015-07-31 11:27:10

Tak jsem vyfotil ty silentbloky a oba dva jsou očividně roztržený, napište mi prosím, jestli to má na škubání motoru při řazení vliv, děkuju

2015-07-31 11:31:17

Ten mam taky utrzeny a nic mi to nedela spis to bude ten spodni silenblok

2015-07-31 11:47:55

von.vectra: Problém je v tom, že nevim jak ho mám vyfotit a zase se mi nechce měnit v servisu něco zbytečně

2015-07-31 11:53:36

michall2323: Dilema, zda (nechat) měnit silentbloky uložení motoru (převodovky) zbytečně či ne, je, aspoň dle mého soudu, zcela mimo mísu, přesněji řečeno žádné není. Uložení by mělo být, jak má, tož nad ničím nešpekuluj a postarej se, ať je opět "jako nové", ať už je příčinou cukání či nee...

2015-07-31 11:58:42

Víš Colommbo pro někoho je to otázka financí spodní uložení stoji asi 1500,-kč jeden kus takže vyměna všech jen materiál bude stát 3500,-kč

2015-07-31 12:03:02

colommbo: Díky za odpověď, která je podle mě hodně rozumná, formulace trošku horší, trvalo mi delší dobu než jsem pochopil přesný význam, ale to nevadí. Podle tebe je důležité opravit všechno, aby auto bylo jako nové. Jenomže já se snažím zatim opravit JENOM to cukání a vyměňování dílů mě zatím stojí peníze, ale auto pořád cuká. Už mám takhle nový kabely, cívku, svíčky, filtr atd.

Na tohle fórum se spoléhám v tom, že se tady najde někdo kdo mi poradí co mám vyměnit, aby auto přestalo cukat. Už se mi nechce pořád něco kupovat. Silentbloky určitě jednou vyměním, ale můj rozpočet mi nedovolí z auta ročník 1996 udělat úplně nový bourák jestli mi rozumíš, jde mi o to za co nejmíň se zbavit cukání. Jakmile budou prachy navíc určitě svědomitě opravím i další podružné problémy


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6