Fórum - Téma


Opel Vectra B X18XE cuká při řazení v nízkých ot.


Fórum Vectra B Opel Vectra B X18XE cuká při řazení v nízkých ot.

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2  3  4  5 ......... 6

2015-06-21 16:11:40

Dobrý den,

nedávno jsem koupil Opel Vectra B, motor X18XE, rv. 96 a mám problém. Nastartuju motor v pořádku, jenom se na můj vkus trochu víc otřese. Při rozjedu se cuká celé auto a jakmile dosáhne vyšší otáčky, rozjede se krásně plynule s bezvadným tahem. Když zařadim dvojku a hned pustím spojku a jenom přidám plyn, zase cuká auto dopředu, dozadu a pak se plynule rozjede. To stejné se opakuje při každém řazení, což je nepříjemné, ale při hodně jemném pouštění spojky a současně přidáváním HODNĚ plynu se to dá vychytat.

Dále nevím jestli to s tím souvisí, ale někdy se mi stane, že při teplém motoru nemůžu nastartovat hned, ale trvá to podstatně delší dobu a při jízdě s teplým motorem mi dokonce i motor zhasnul na neutrál při volnoběžných otáčkách. Otáčky běžně kolísají když stojím na místě, tak hned po startu mají 700 ot. /min a při teplém motoru mají tendenci klesat a jednou mi to úplně zhaslo. Všiml jsem si, že jakmile se větrák na chladiči zastaví, otáčky se trochu zvednou.

Četl jsem spousty článku o tomhle autě a zatím mi nic nepomohlo. Vyměnil jsem kabely, cívku a vyčistil jsem škrtící klapku, sundal krokový motůrek přidělaný na škrtící klapce. Rozebral jsem ho vyčistil WD -čkem a nezjistil jsem nic zadřeného. EGR ventil se mi nepovedlo sundat, protože byl šroub zavařenej, ale zkusil jsem ho odpojit a žádná změna.

Pokusil jsem se odpojit i Lambda sondu a taky žádná změna. Napadlo mě, když odpojím nefunkční součást motoru tak se logicky nic nezmění, protože je ta součástka vadná. Při odpojení dalších částí, váhy vzduchu a snímače otáček hřídele se vždycky aspoň něco změnilo a proto se domnívám, že chyba v cukání bude právě v EGR ventilu a nebo v Lambda sondě.

Ještě mě napadlo jestli to nemá souvislost s benzínovým čerpadlem, které se mi taky nepovedlo ani odkrýt, protože pod zadní sedačkou je takovej plast a nemůžu přijít na to, jak se to otevírá.

Napište mi vaše zkušenosti, ať se zbavím toho odpornýho cukání a ať mám otáčky krásně stabilní. Díky Michal

2015-06-21 17:06:13

Ahoj ,kdys tam měnil palivový filtr

2015-06-21 21:19:42

Čau, díky za odpověď. Auto sem koupil před nedávnem, takže jsem se k tomu zatim nedostal. Četl jsem, že palivovej filtr by měl být buď pod autem co nejblíž k nádrži a nebo součástí palivového čerpadla. Pod zadní sedačkou jsem našel černé plastové víčko, ale nevim jak ho povolit. Napiš mi prosím kde ten filtr najdu a hned ho vyměnim a napíšu sem jestli to pomohlo.

qpc
petr
2015-06-21 23:26:23

to že vyčistít krokový volnoběžný motork neznamená,že to je v pořádku,pokud je EGR úplně zanesenej,bude to zlé taky a čidlo jsi odpojoval na klice? cukánim obvykle začíná ,,konečná,, pro čidlo vačky...žádná závada uložená v ECU ?

2015-06-22 07:31:52

qpc: Snímač otáček klikové hřídele jsem neodpojoval, protože není vidět. Má být za čerpadlem posilovače řízení, až ho najdu zkusím ho odpojit, jestli se něco stane. Na diagnostiku pojedu příští týden tak napíšu jestli tam jsou nějaký chyby. Díky za info, zatím mám tedy v plánu palivovej filtr a snímač otáček

2015-06-22 17:08:05

prosimte prozvon a ja ti zavolam zpatky a proberem to

2015-06-22 20:06:52

Zavolám zítra, číslo je na profilu

2015-06-22 20:47:40

michall2323: Ahoj,,jo Pepa ti určitě pomůže,,je to fajn chlap a rozumí tomu,,

2015-06-22 22:31:18

Díky, to jsem rád, protože jsem měl hodně aut, ale Opel Vectra b mě absolutně nadchla, takže se chci tomu autu věnovat a nechat si ho do budoucna. Jakmile skončí to cukání, tak budu moc šťastnej. Je to super auto, má bezvadný jízdní vlastnosti a skvělej motor.

 vlastta  
vlastimil
2015-06-23 10:41:52

michall2323: toz dej potom aspon vedet.......je sice hezky ze ti nekdo dokaze poradit po tel ale nam je to tady jaksi na prd kdyz se nic nedozvime......toto forum neni jen o tom ze potrebujes poradit ty a ted ale do budoucna se treba bude hodit i nekomu jinymu se stejnym nebo podobnym problemem

2015-06-24 09:05:55

Jasně napíšu jak to dopadlo už jenom z principu, protože sám jsem nenašel jediné fórum, kde by někdo napsal že se to cukání vyřešilo a čím to je. Zatím se chystám vyměnit palivový filtr a jakmile to bude hotový napíšu výsledek, aby ostatní lidi, kteří mají Vectru B 1.8 16V věděli co stačí vyměnit.

Všude se psalo o různých čidlech, který stojí tisíce a přitom možná bude stačit vyměnit jenom palivový filtr.

Ten pán co mi dal telefon na sebe mi bezvadně poradil jak vyměnit zatavený svíčky motoru, takže se to ani nevztahovalo na tenhle příspěvek. Jsem rád, že mám někoho na telefonu, kdo mi poradí jak třeba sundat škrtící klapku. Jsem kutil amatér a když se můžu vyhnout servisu za tisíce jsem za to rád.

Díky za reakce a pokud se tady najde někdo komu auto cuká při nízkých otáčkách, napište mi čím a jak se to vyřešilo

Michal

 vlastta  
vlastimil
2015-06-24 09:55:34

michall2323: ........a prave vo vo vo tom to je......diky a myslim ze nejen za sebe

2015-06-24 14:59:48

Tak pro všechny dnes mi také vectra začala cukat závada byla zpuchřelá izolace a následné její opadání a dotyk drátu na ERG ventilu oprava izolace a vše zas slape jak má být.S pozdravem von.vectra

2015-06-24 15:24:55

Dneska po práci to budu taky předělávat jako Pepa. Když jsem kontroloval všechny ty čidla (asi tisíc) tak jsem si náhodou všiml, že u konektoru EGR ventilu mám oba dva kabely oholený a jsou spojený. Při odpojení EGR ventilu se mi rozsvítila kontrolka, ale nic se nezměnilo, což by mohlo znamenat, že to má s tím cukáním nějakou souvislost.

Celej ten kabel od EGR ventilu oholim a podívám se kde začíná bužírka a omotám to elektrikářskou izolačkou a samozřejmě napíšu hned zejtra jak to dopadlo

2015-06-24 17:15:23

vonvectra alias PEPA je suprový chlap a oplům rozumí,,,vážím si ho.Také si myslím že by se mohlo zavést něco jako tabulka poruch a možné její odstranění.Než jsem poznal Pepu tak mi tu nikdo nedokázal říct kloudné slovo,,,vonvectra - Pepo díky že jsi,,,

2015-06-24 17:39:14

investorm: Chraňpánbu, já proti lidem, jako je Pepa, nemám ani to nejmenší, naopak, zaslouží si uznání a myslím, že nebudu sám. Jen v rámci Fóra, jež má pomoci (pomáhat) obecně, jsem názoru, že "zavolej mi, poradím" prostě není to pravé ořechové. Jedinou výjimkou je situace, kdy jsou do vlákna následně doplněny příčina a způsob nápravy, aby z toho měli něco i ostatní. Takto to dělá kupř. i Alzafir, další dobrá duše tohoto klubu.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-06-24 18:36:01

michall2323: Výměna svíček pomohla? Nebo stále cuká?

2015-06-24 23:36:34

Zatim jsem kontroloval kabel od EGR ventilu a je v pořádku, takže další v pořadí je výměna palivového filtru a potom svíčky. Stále cuká, stále cuká. Asi se z toho cuknu :)

2015-06-25 19:56:47

tak jsem i tu moji mrsku vzal pořádně z hurta a výměna palivového filtru 289,-kč svíčky 319,- kč a zas skáču jak za mlada

2015-06-26 20:09:23

Díky za info. Palivový filtr a svíčky taky vyměním a taky napíšu jak to dopadlo


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6