Fórum - Téma


Opel Vectra B - čtvrté turbo odešlo


Fórum Vectra B Opel Vectra B - čtvrté turbo odešlo

Informace o modelu: Opel Vectra B



2014-06-17 08:46:19

Zdravím, chtěl jsem se zeptat, vlastním Opel Vectra B, r.v. 1999, 2.0 dTi, 74 kw. Před časem jsem vůz prodal známému, ale on jezdí jako hovado, tak mu odešlo turbo. Motor šel na generálku a já koupil použité turbo s minimální vůlí a vůz koupil zpět. Jezdilo asi 2 měsíce a turbo odešlo znova. Znova generálka motoru a další použité turbo s minimální vůlí. Další generálka motoru, nová hlava a další použité turbo, ale ze skoro nejeté Vectry B. Vůle tam byla pouze ta, co tam být má. Jezdila asi měsíc, výkon jako za mlada a to nejezdím jako prase a nevytáčím to do nesmyslných otáček. Vše se zdálo v pořádku a tak jsem se rozhodl ho prodat. Včera přijel zájemce, jeli jsme ho projet, žádné hrnčení z motoru, žádná ztráta výkonu,startovala na brnk, podobně jako benzin, prostě jako nová. Zájemce koupil a s naloženým autem kamarádů odjel. Po hodině a půl mi volá, že se mu začalo kouřit z výfuku a hrnčí mu z motoru. Hned mi bylo jasný, že zase turbo odešlo a olej kape do výfuku. Nějak dojeli zpět ke mně a vůz šel zase zpět, jako by se mu ode mně nechtělo. Jednalo se o mladého kluka, co měl plně naložený auto pěti chlapami a asi se snažil předvést a vytáčel to do otáček a dával tomu kapky. Ale! To by se nemělo stávat, aby odešlo hned, jak tomu dává kapky a ještě k tomu, jezdilo do té doby bezvadně a když to zkoušel, tak taky tomu šlapal, ale ne jakože moc, ale prostě nic, motor běžel normálně. Tak mě už nejde do hlavy, čím to může být. Prosím porad'tě důvod odcházení turba. Předem děkuji za odpověd'.

2014-06-17 09:47:29

U jetého turba nikdy nevíš kdy odejde. Já mam taky už druhý , první z jetýho , odešlo po 3 měsících.

Co znamená pro tebe "generálka motoru" ? Myslíš výměnu olejů a fitrů ?

A je taky možný, že ste použili jinak viskózní olej a když tomu dává za studena kotel , tak se turbína špatně maže a odejde ucpávka v turbíne , nebo je prostě moc velkej mazací tlak díky studenýmu oleji a pak to prostě vyletí ven.

2014-06-17 11:09:45

breathlless: U generálky motoru samozřejmě olej a filtry také, ale také pročištění bloku motoru a hlavy a kontrola, zda turbína nenadělala nějakou paseku v motoru. Jinak, motor byl zahřátý, jelikož jsem odpoledne jel, hned přijel chlápek a jeli jsme to projet, vše bylo v pořádku, pak jsme se dohodli a on odjel. Olej tam dávám 10W-40, jelikož jsem někde četl doporučení výrobce a tam to myslím bylo. Ale když tomu člověk dává kapky, tak se přece nemůže hnedka rozletět turbo, to je nesmysl ne? Jako, kdyby jezdil dva týdny jako hovado a dával tomu za studena, tak jako jo, ale takhle, když to bylo zahřátý a turbo bylo ze skoro nejetýho auta bez vůle, tak si myslím, že bude chyba někde jinde, ale právě že nevím kde no. Jinak hlava byla na přebrus a tlaky byly v pořádku, tak nevím no. A motor byl zahřátý, takže si nemyslím, že by byl olej studený.

2014-06-17 16:21:43

Tak pakuž jedině změřit tlak oleje

2014-06-17 19:03:54

Napadá mě jediná věc.Kontrolovali jste průchodnost trubek pro mazání turba?Stačí že bude nekde jenom zmáčkla a dostatečně nemaže.Pak by to odpovídalo proč pořád odchází.

2014-06-17 22:37:10

lucv: Na turbu je taky klapka pro snížení plnícího tlaku při vysokých otáčkách. Je to ovládané podtlakem, tak jestli to není porouchaný a to turbo se neroztáčí do moc vysokých otáček. Nebo jak již psali, je problém s tlakem oleje u turba. Buď přicpaná trubka a turbo se málo maže a pak se přidře, nebo velký tlak a poškodí se těsnění. Jinak nevím. Není ten motor nějakej čipovanej na vyšší výkon? To taky pak nemusí moc dlouho vydržet. Mám ten samý motor bez úprav, po zahřátí ho moc nešetřím a problém s turbem jsem zatím neměl.

2014-06-17 22:46:49

Je to moznost ale myslim ze by mu to padalo do nouzaku na vysoky plnici tlak.Spis bych hledal chybu v tom nedostatecnem mazani.


Odpovědět