Fórum - Téma


Opel Vectra B - 1.7TD Isuzu 60KW - zvýšení výkonu


Fórum Vectra B Opel Vectra B - 1.7TD Isuzu 60KW - zvýšení výkonu

Informace o modelu: Opel Vectra B



2014-07-31 18:25:02

Zdravím Opláky,

chtěl bych se poptat zkušenějších jak a zda-li vůbec jde u výše zmíněné motorizace Vectry zvyšovat výkon. Mám verzi Isuzu, 60kw, najeto 196 xxx. Neřekl bych, že to je vyloženě líný, ale chtěl bych větší výkon. O dti zatim neuvažuji, tak bych chtěl poradit jak na to, protože Vectra je mazel a jen tak jí pryč dát nechci. Děkuji za reakce :).

2014-07-31 19:15:39

šmarja s váma se snad roztrhl pytel....

Efkone zkus trochu hledat , když už máš přístup k internetu... už je toho popsáno dosti.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-07-31 19:17:20

Že by nějaký čip tuning?? Jestli je to mazel, tak mu to neuděláte

vlastta  
vlastimil
2014-07-31 19:19:12

breathlless: .....to chce klid.vzdy to bylo,je a bude vecne tema - i kdyz osobne to nechapu

2014-07-31 19:45:00

Chip tuning na tomhle jedině že bys tam vysypal chipsy.... když to nemá ŘJ

2014-08-01 09:37:59

má to ještě starý mechanický čerpadlo a jak už bylo zmíněno chip u týhle motorizace nejde. X17DT nemá řídící jednotku bohužel..Doufal jsem, že někdo se již potýkal s tímto tématem a ví jak na to..Každopádně dnešní doba je taková, že všichni chtějí vyšší výkon na svém autě než kupovat jiné, silnější již v sérii, čemuž se nedá divit. Já jako skladník s čistou mzdou 15000/měsíc si nemůžu koupit hned něco s úpravou od OPC, proto bych raději posílil svou vectru. :) díky za pochopení

2014-08-01 11:37:01

efkoone: Abys motoru zvýšil výkon, musíš mu přidat vzduch (nebo zlepšit, zrychlit plnění vzduchem) a(nebo) přidat palivo, popř. ještě zlepšit (zrychlit) odvod spalin, ve výjimečném případě dát jinou převodovku s kratšími jednotlivými převody nebo stálým převodem. Tož si vyber, co z toho by pro tebe mohlo být relevantní...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-01 12:31:35

efkoone: Právě proto je levnější variantou koupit rovnou silnější vůz, než proinvestovat prostředky do stávajícího vozu s nejistým výsledkem a další otázkou je životnost takové úpravy.....Osobně bych zrovinka z tohoto důvodu buď byl spokojen s tím co mám a radostně jezdil nebo se poohlédl po silnější motorizaci a vozy vyměnil......

Otázka okrajem, snad nedoufáš, že se podaří u současného motoru zvýšit výkon na úroveň OPC

2014-08-01 12:35:29

To OPC byla nadsázka :) Jinak převodovku už jsem tam dal s kratšími převody a to konkrétně z Vectry B 1.8 92KW, je to o něco lepší, ale rád bych více. Nevíte někdo náhodou prosím, jak je to s čerpadlem u X17DT? Zda-li se dá mechanicky přidat na čerpadle, jak se řiká :)

2014-08-01 14:31:57

efkoone: Mechanicky samozřejmě na něm přidat jde , víceméně i charakteristyka by šla upravi pootočením dříku v přidavači nafty na čerpadle. Ale s financema tě zklamu, nejlepší by byla výměna turba za turbo GT1749 aby to už mělo nějaký smysl, toto turbo celkem podobmé originálnímu a moc práce se zástavbou by to nedalo, už ma naklápění lopatek takže zátah by byl plynulý od niších ot než v originále. Pak si lze hrát s čepadlem a případně naroubovat vědší vstřiky. Bohužel tohle je sranda tak min. 20 tis a pak to sice pojede dobře ale otázka je jak se to dokáže uchladit , už teď je stím problém. Uvažoval sem o změně chladičů, dát velký a tlusčí z benzínovech motorů a mezichladič použít z BMW . Jenže mě osobmě už se do toho moc nechce , finance potřebuji jinde.

2014-08-02 20:19:49

Děkuji, přesně nějaké takovéhle informace jsem potřeboval. Jelikož víceméně jsou lidé z mého okolí zarytí TDičkáři a info o tomhle typu motoru nevědí. Tímhle zjištěním mám zase kousek blíž ke svýmu autu, díky za rady :)

2015-06-17 10:56:27

Tak zatím se zdá že jsem na dobré cestě. Turbo naroubováno (typ doplním později ) , bylo to dost natěsno , ale je tam. Ještě doladím plnící tlak a +/- přidavač. Ale už teď je znát nástup o 500 ot/ dříve ! Což byl můj cíl.

2015-06-18 07:39:04

Tak zatím max. plnící tlak 1,3 bar. Ten nástup dříve je hodně znát , momentálně se dá krásně jezdit v rozmezí 1800-2500 ot. což je supr. mezi 1600-2000 ot je tlak cca 0,5 baru. U 2500 ot se dostává znatelně k 0,8 bar a nad 3000 ot při plným plynu jde na max.

Problém je kouřivost , "plnej kotel" za 1 a pak za 2 je už skoro na pokutu :D

Asi bych ještě upravil celkovou polohu turba a hlavně předělal vyústění výfuku z turba , tam bude asi problém s turbulencemi spalin , ten tvar se mi nelíbí...

Jinak jsem spokojenej.


Odpovědět