Fórum - Téma


Opel Vectra 2.0 Dtl


Fórum Vectra B Opel Vectra 2.0 Dtl

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2

2012-11-30 12:50:31

no zamysli se oleje je 4,5L a koluje v malých kanálkách pod tlakem v motoru a stíká po kovu zpět do vany kromě vložek válců je stejně max o něco blíže místům tvorby tepla než voda, voda je jí cca 5L koluje též pod mírným tlakem a je až na vložky válců o něco dál či stejně jako olej a proč myslíš že ty dvě kapaliny se ohřívají o tolik rozdílně jak píšeš???

2012-11-30 13:04:22

No nevím, nové auto to ukazuje, tak předpokládám, že to tak je. Proč by škoda lhala? Nebo je to zase nějaká vada auta? Znovu poznamenám, že je to auto nové, 1,6 Tdi. Taky sem si dřív myslel, že je to tak jak píšeš.

Klidně nahraju video za jízdy, nechci se hádat.

Našel jsem trošku teorie:

http://www.fordclub.eu/gr...ivuje-ivotnost-motoru.doc

Je to sice ze stranek Fordu ale snad mi to prominete.

2012-11-30 13:25:36

Já se též nehádám já jen nechci aby z tohoto byli nějací lidé zmatení. Apropo kde v tvém odkazu je poměr rozdílu ohřívání mezi vodou a olejem tam je jen to že diesel se pomaleji ohřívá ne že se ohřívá pomaleji olej oproti vodě. Takže základní rozdíl je ten že se DIESEL OHŘÍVÁ POMALEJI NEŽ BENZÍNOVÉ AUTO ne že SE POMALEJI OHŘÍVÁ OLEJ. Ovšem pokud nejsme hovada tak je jedno zda krázké tratě jezdíme s dieselem nebo s benzínem základ je chování KUSU mei sedadlem a volantem. Utaavíš benzínový auto stejně jako naftový. Pokud auto dostává olej správných specifikací uvedených výrobcem (ne nejlevnější olej v obalu castrol z netu či dokonce recyklát kterých je plný aukro) dostane správnou hustotu náplně chladiče se správnou specifikací danou výrobcem (též to má vliv na ohřev auta) ne nejlevnější varianty čehosi červeného nebo modrého z třeba dodavatele autodílů a slejeme to dle barvy ne že dodržíme specifikaci označení tak pak nám vše funguje jak má a proto aby nevznikaly rozdíly teplot mezi olejem a vodou u nových motorů při vysokých zátěžích (olej se ohřívá více) tak máme výměníky olej voda kde se to vyrovnává ba dokonce chladiče oleje.

2012-11-30 13:42:24

Tak si to přečti znovu. Čast: "Po startu nemaže" Druhej odstavec. Tento článek je si okopírován ze škoda klubu.

Tak olej kupuju v Autorizovaném servise, až dopředchvíle jsem si byl jistej, že vědí co dělají. Tady se zatím utvrzuji o opaku, bohužel. Kdo jiný by měl vědět než výrobce.

2012-11-30 14:00:08

Psané to tam je a OMLOUVÁM SE MNOHOKRÁTE asi jsem nebyl poctivý čitatel jelikož funguju z praxe ale asi vezmu video (NEBO TO MÁ VLASTNĚ DIAG VSOBĚ TAM TO BUDE VIDĚT PŘESNĚJI) a natočím origo teplotní budíky(má je můj sharan a transporter) olej voda rozdíl teplot za studeného je cca do 15°C problém oleje je spíše při sportovní jízdě či tahání podvalu za provozní teploty kdy teplota vody je cca 99°C a olej má kolem 130°C takže studený motor má po pěti KM cca 70°C(ručička již signalizuje provozní teplotu ale tam je velká toleranční doba z důvodu kolísání) a olej něco mezi 55-60°C to je dávno vyskoušené (nevím kolik je dle autora článku několika násobně déle.) ale tento rozdíl nám ani oleji ani motoru neškodí (ta chvilka po startu na sucho samozřejmě ano) ale rozdíl teplot voda 99°C a olej 130°C už ale vadí a proto máme chladiče oleje či jejich výměníky kde dochází k výměně tepla vzájemně mezi kapalinami aby nedocházelo k vysokým vzájemným teplotním rozdílum NA OBĚ STRANY (tedy napíšu) A TÍM PÁDEM JE OPĚT JEDNO ZDA JEZDÍM S DIESELEM ČI BENZÍNEM. Jezdíval jsem kolem 120000km ročně dnes už max 80000km ročně vystřídal jsem spousty aut ale problém z tohoto jsem opravdu řešit nikdy nemusel at už jsem jezdil starým KADETTEM nebo AUDI Q7


Odpovědět

1  2