Fórum - Téma


Opel Sintra 2.2 Benzín


Fórum Sintra Opel Sintra 2.2 Benzín

Informace o modelu: Opel Sintra


1  2  3

2012-11-25 14:06:46

Zdravím, mám velký dotaz. Jedeme s tátou v Německu a najednou vylítne teplota a motor chcípne, zajedem na krajnici 2 minuty a nastartujem a chytlo a jedem dál a po cca 16km to chcíplo znova, nějaký hrozivý zvuk to neudělalo a konec, když jsme chtěli nastartovat, tak to jenom bzučí, takže to je asi starter, ale ani to neškytá nic a na rychlosti to nereaguje. Tak se chci zeptat, co to může být? Rozvody?

2012-11-25 18:37:12

No vylítla teplota hmm no vodní pumpa myslím není na rozvodech takže tam by neměl být problém ale bud je KO vodní pupma a pak luplo tísko a motor je zalitej vodou nebo nevím je to pro mne slabej popis.

2012-11-25 19:55:33

a co potřebuješ přesně vedět ? co chceš ještě popsat?

2012-11-25 21:02:54

"tak to jenom bzučí" - točí starter motorem...? Asi ano, když píšeš, že to ani neškytá - anebo netočí...? "a na rychlosti to nereaguje" - tomu taky není dobře rozumět, Miki... Co chladící kapalina v nádržce - ubyla či ne...? Jak třeba vypadá olej - není v něm voda anebo obráceně není olej ve vodě, v nádržce...?

2012-11-25 21:22:21

Netočí starter motorem, a podívám se, jestli je voda v oleji, nebo naopak a napíšu. vůbec nevím co chceš vedět ? čím to je, že to nejede?

2012-11-25 21:46:31

Mno, pokud starter netočí motorem, tak to přece nemůže ani škytnout a nemusíš se ptát na rozvody... A já nic vědět nechci - ty chceš vědět, proč to nejede, tak se ptám na další a zcela konkrétní příznaky, když to nenapíšeš rovnou...

2012-11-25 21:53:01

Prostě když chci nastartovat, tak to jen bzučí, přesněji asi ten zvuk nepopíšu. a nic víc to neudělá.

2012-11-25 21:54:40

a když jsme to chtěli zkusit pustit přes rychlost, tak vůbec, jako, kdby tam byl neutrál..Jen zpátečka reaguje malinko.

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-11-26 00:00:57

Ahoj, to je motor Y22XE ? Tam je vodní pumpa v rozvodech, ale tento stav spíš vypadá na ko spojku nebo převodovku - co znamená reaguje trošku? Opravdu to budeš muset popsat trochu lépe, jinak se kloudný rady nedočkáš.

Když otočíš klíčkem a zastartuješ, co se ozve za zvuk? Klasika nebo startér letí do otáček?? Jde auto roztlačit na nějaký kvalt?? Svítí nějaké kontrolky?? atd.......

2012-11-26 09:28:01

je to motor X22XE a vodní pupa je na rozvodech omlouvám se zasnil jsem se do dieselu velmi se omlouvám.

Jinak popis jak píšou kolegové je prostě slabý je potřeba co nejlépe popsat situaci.

2012-11-26 09:33:19

Mno, osobně jsem z toho vysosal, že auto jelo, náhle se zvýšila teplota a motor zdechl. Po dvou minutách šel znovu nastartovat a jeli dál, nicméně po několika kilometrech motor chcípl znova a konec. Nelze nastartovat, starter bzučí, ale netočí motorem a ani zkusit roztlačit nelze, protože není možné zařadit rychlost, jen zpátečka "trochu reaguje". Jak vypadá olej nebo chladivo, se, doufám, ještě dozvíme. Tož z toho jsem teda úplně srnec, Velebnosti...

2012-11-26 11:15:44

Ahoj. Otec Mikiho. Pokusím se to popsat trochu lépe. Při jízdě se z motoru ozývaly divné zvuky - jako by byl volnej klíňák a o něco mlátil, ale po otevření haupny samozřejmně vůbec nic vizuálního. Jedu dál a zvuk zesílil, jako by se něco uvolnilo. A začala stoupat teplota. (U mé staré vectry byla vodní pumpa, která napínala rozvoďák) V tu chvíli jsem věděl, že je zle, ale vzhledem k tomu, že jsem byl cca 30 km od čáry, jsem se rozhodl, že se pokusím jet co nejdál. Rozjedu se a náhle hodně divný zvuk - nejspíš dle mého laického názoru vypadla vodní pumpa, protože teplota rázem začala stoupat rychleji. Jel jsem dál, ale teplota už stoupla hodně blízko červenému poli, takže jsem raději zastavil. Otevřel jsem víčko od nádržky s kapalinou a nechal vychladnout na cca 60 stupňů. Znovu jsem nastartoval a jel jsem cca 1 km. Najednou auto jakoby chcíplo. Zajel jsem ke krajnici a vzhledem k tomu, že mi moc nefunguje ruční brzda, dal jsem tam zpátečku.(Dělám to vždycky, když stojím v kopci) Ale na rozdíl od jindy to vůbec nepomohlo a auto jakoby rychlostí nebylo bržděno a normálně se rozjelo. Zabrzdil jsem a sjel na místo, kde byla rovinka. Tam jsem obvolal známé, aby pro mne přijeli. Když jsem to všechno zařídil auto již bylo vystydlé. Pokusil jsem se nastartovat, ale startér netočil tak, jak by měl jakoby jen hučel. Ale dle pedchozích příspěvků se nezdá, že by šel do otáček. Jako by chtěl startovat, ale nebylo tam nic, s čím by mohl točit.Akorát, jak jsem tam nechal tu zpátečku, tak jsem na to zapomněl a když jsem zkoušel startér, tak to s autem cuklo. Divný, co?

2012-11-26 11:26:58

Připadá mi, že je něco hodně špatnýho na propojení písty-klika anebo motor ztratil totálně kompresi, bo při zařazeným kvaltu svojí kompresí neudrží auto na místě...

2012-11-26 11:58:31

néééééééééé

2012-11-26 12:27:14

Mno, já taky néééééééééééé , ale uvažuju tak, že při zařazeným kvaltu se propojí motor s koly a auto na místě drží komprese motoru - viděl jsem starýho Fiata Pandu, kterýho zařazená jednička neudržela ani na nájezdech a dokonce naše nová služební 1.6 Ochcávka semtam při stání v kopci uměla poskočit, jak se pootočil motor a jistila to radši ještě ručka... Nejsem motorář a budu se (s radostí) mýlit a snad někdo zkušenější uvede věci na pravou míru...

2012-11-26 12:54:36

Kéž by Je mi jasný, že to bude muset do servisu, ale vzhledem k tomu, že jsem to nedávno koupil za 35000, tak bych potřeboval vědět, co by to mohlo být a jestli to můžu uhrát na reklamaci.

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-11-26 18:35:45

Tak se pokusím vypotit dvě možnosti:

1) je pryč spojka potažmo setrvačník věnec, rachot a startér nejede.......levnější varianta.

2) rozpadlá vodní pumpa, skočený rozvod, písty zapřený o ventily, startér to prostě nezmůže......horší varianta.

2/a) lze předpokládat po uhřátí fouklé těsnění pod hlavou atd....

Každopádně se to musí kuchnout, aby se dala identifikovat závada.

S reklamací nevím nevím záleží na bazaru, jaké jsou podmínky ve smlouvě - záruka na motor atd.....

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-11-26 18:43:35

K těm rozvodům, když se vačky zastaví ve správném místě, tak jsou otevřeny některé sací a některé výfukové kanály a při otáčení klikovkou se mohou pohybovat písty bez odporu a kolize s ventily.

To by vysvětlovalo proč auto popojelo i přez kvalt a startér točí jen klikovkou bez kompresí, tudíž bez odporu a lehce......Vidím to na tento stav, což by znamenalo relativně levnou opravu, jestliže nedošlo ke kolizi pístů s ventily. Výměna vodní pumpy a rozvodové sady, modlit se za těsnění pod hlavou a zkusit to nastartovat....

Každopádně není co závidět

2012-11-26 18:57:54

Díky moc. Něco takového jsem si myslel.(Teda modlim se k tomu). Vzhledem k tomu, že u mé staré vectry mi 3x v jednom měsíci praskl rozvodový řemen, protože nějaký fundovaný technik dal obráceně vodní pumpu a když mu tam nešla, tak ulomil jistící pacičku, aby jí tam dostal. A jak to bylo nakřivo, tak furt rupal řemen.Ti, co mi tam dávali ty nový řemeny byli taky asi dost chytrý, že tam nedali tu pumpu novou. Za celou dobu praskání řemenů se mi nic nepotkalo a proto vím, že existuje Oplovský Bůh a věřím, že to bude ta levnější varianta. Děkuji všem za rady a dám vědět, jak to dopadlo.

2012-11-26 19:20:48

V návaznosti na Kopejdu - to nejjednodušší, co mě taky napadlo: pumpa hin (nárůst teploty), rozvodový řemen hin (potkaný motor, otevřené ventily, ztráta komprese), ale přišlo mi hloupé třeba zbytečně strašit...


Odpovědět

1  2  3