Fórum - Téma


Opel omega x20xev preskočený remeň


Fórum Omega B Opel omega x20xev preskočený remeň

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3  4

2015-04-22 18:41:03

kopejda: Novou sadu bych asi dal až po nastartování motoru se starým řemenem,až když motor bude v pořádku.Kdo ví jak to všechno bylo.

2015-08-06 11:08:15

Zdravím,

nechci zakládat nové téma, tak se zeptám tady.

Praskl mi rozvodový řemen na motoru X20XEV a ohlo se šest ventilů. Chtěl jsem koupit celou hlavu, ať se s tím nemusím tolik srát, ale lidi se zbláznili a chtějí za to prachy jak za půl auta.

Tak mi asi nebyde nic jiného, než vyměnit jenom ty ventily...

Má někdo nějaký postup, jak je vytáhnout??

A druhá věc je, že když chci natočit vačky na značky, tak to nejde, protože už chcou tlačit na ty ventily. Má to takhle být??

Až budu doma, tak tu hodím fotku.

2015-08-06 11:27:58

karburator: srovnání palice, výbrus sedel ventilů a nové ventily vyjde cca na 2 - 2,5 tisíce ... jinak abys vyndal ty ohnuté, stejně musíš s palicí dolů

2015-08-06 11:32:49

Hlavu mám sundanou... asi koupím jenom ty ventily a na shánění hlavy se vyseru. Jen nevím, jak s nimi ven.

2015-08-06 12:06:57

karburator: hlavu není nutno měnit, tu stačí jen nechat přelíznout a sedla stejně budeš muset přebrousit, aby ti ventily dobře seděly ... vyndatventily není zas taková věda, pokud už máš palici venku ... stlačíš pružinu, vytáhneš klínek z dříku a ventil vytáhneš ...

2015-08-18 15:49:18

Zdravím místní odborníky

Dneska jsem dělal rozvody, ale pro jistotu bych to potřeboval zkontrolovat, jestli je to dobře nastavené.

Napínací kladka je podle návodu uprostřed, ale když písty nejsou nahoře nebo dole, tak je zobáček na kladce úplně vlevo... má to tak být?

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-08-19 12:48:51

karburator: Postavení rozvodu vypadá správně, co se týče napínáku, při nasazení byla díra na imbus směrem na "7hodin" ? A napínal jsi proti směru hodinových ručiček až jsi se dostal na cca "4hodiny" ? Jestli ano, je to v pořádku, nejspíš bych několikrát protočil motorem a pak ještě doladil napnutí řemene. Když s novými rozvody spustím motor, v převážné většině případů se jazýček napínáku mírně pohybuje sem a tam ale v rozmezí "new - used" maximálně. Výchylka u Tvého napínáku je poměrně velká, není nějak deformovaný řemen nebo nejsou na některé řemenici nečistoty v drážkách mezi zuby??

2015-08-19 18:18:21

Postupoval jsem přesně podle návodu..... každopádně motor jede krásně Teď se ta šipečka napínáku pohybuje mezi new a used.

Jen nějak nechápu měrku oleje. Podle infa na netu tam přijde 4,5L oleje. Ráno jsem ho tam nalil, pak jsem nechal motor nějakou dobu běžet a teď večer jsem to měřil a hladina je v půlce toho dílku s nápisem 1.0L

To je nějaká blbost, ne??? Olej nikde neteče.

2015-08-19 23:08:52

karburator: Já mám sice motor Z22SE ale je u něj stejný problém,on to vlastně problém není.Když je motor a olej v něm zahřátý tak čas než všechen zteče do vany je asi půl hodiny ale když ho jenom nastartuju a olej se nezahřeje na provozní teplotu trvá několik hodin než zteče do vany všechen.Řešil jsem tento problém hned po koupi auta.Když jsem po nastartování a vypnutí motoru u majitele kontroloval olej byl po horní rysku,čili akorát.Odjel jsem domů (asi 50km), dal auto do garáže.Ráno jsem před odjezdem na STK vytáhl měrku a vykulil jsem oči kolik ho tam bylo.2,5 l nad max.Bývalý majitel při kontrole dolíval na maximum a olej nebyl ztečený do vany.Ráno už olej v Tvém motoru třeba bude OK.

2015-08-25 14:50:06

Počkal jsem do rána a olej byl pořád na stejné úrovni... tak nevím, jestli něco dolít nebo ne.

Jinak pro jistotu, kde má být na měrce úroveň hladiny oleje?

2015-08-25 15:00:21

karburator: Někde ve druhém poli zprava (mezi těmi dvěma zúženími.)

2015-08-25 15:01:13

Tak tam jsem přesně v půlce...

2015-08-25 15:11:34

karburator: Pokud měníš olej spolu s filtrem (jak se správně má), namontuješ nový filtr, naliješ plný obsah náplně (tedy teoreticky k horní rysce) a necháš proběhnout motor, hladina oleje po vypnutí motoru a nějaké době může poklesnout pod horní rysku, bo určitá část náplně může zůstat ve filtru, uvádí se cca čtvrt litru. Pokud ti olej viditelně neteče někam mimo motor nebo jej motor nespotřebovává, zůstaň v klidu a jen prostě semtam koukni na měrku.

2015-08-25 15:20:00

Nikde to neteče a z výfuku dým nejde, takže to nejspíš je tím filtrem.

Ale tak blbou měrku jsem ještě neviděl

V Mazdě byly dvě rysky - L a F, tam nebylo co řešit

2015-08-25 15:24:53

karburator: Omega měla v "činném poli" zas takový divný zubatý zářezy, takže jsem taky nikdy pořádně nevěděl, která správně bije, proto jsem zářezy upiloval a je to lepčí. Ale jen trochu...

2015-08-25 16:40:14

karburator: Pokud už neklesne olej níž na měrce, tak to bude jak píše colommbo,je ve filtru který byl prázdný.Já mám na měrce mezi min. a max.3 zoubky a záleží na tom jak je měrka v té trubce otočená a někdy si nabere ze stěny trubky těmi zoubky olej a ukáže o jeden zářez víc oleje.Asi to udělám jak colommbo ,zoubky srovnám pilníkem.Je to dobrý nápad.

2015-08-25 16:58:54

Hodně nekvalitní foto, aspoň takhle. Z těch zářezů jsem byl chvílemi fakt jurodivý...

2015-08-25 17:19:24

colommbo: No to je přesně ono.Už to mám taky tak.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-08-25 17:43:45

Pánové, nějak nevím co řešíte??

Je jasná spodní ryska a horní ryska, (co je mezi nimi je pro někoho irelevantní, viz níže ) hladina má být vprostřed mezi nimi, na té červené měrce je napsáno 1 litr právě kvůli tomu, že je to objem oleje v motoru který odpovídá rozdílu mezi ryskami. Tedy hladina je po spodní rysku a když doliji právě 1 litr oleje, hladina stoupne přesně na vrchní rysku........

Zářezy na kovových měrkách pomáhají určit množství oleje pro dolití. Mezi ryskami min a max u Opelu je vždy litr objemu, tak když máme 4 segmenty (jeden je 0,25 litru) a když je 5 segmentů (logicky je jeden segment 0,2 litru)

2015-08-25 19:33:33

kopejda: Hele, nejsou voni nějak moc chytrej, pane vachmajstr...? Je mi jasný, že směroplatné jsou horní a spodní ryska a co je mezi nimi je vpodstatě nepodstatné. Protože ale hlídám spotřebu oleje, právě ty zmiňované zářezy mi lezly na nervy, páč se v nich zachytával a držel olej a já nedokázal pořádně odečíst hladinku, chápeme...? A jak vidno, nebyl jsem sám. Pár tahů pilníkem to spravilo.


Odpovědět

1  2  3  4