Fórum - Téma


Opel omega x20xev preskočený remeň


Fórum Omega B Opel omega x20xev preskočený remeň

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3  4

2015-04-19 20:40:23

ách jaj :D stále som neprišiel na to ako to všetko zrovnať :( snáď sa tu ešte niekto najde kto by vedel ako na to

2015-04-19 20:46:08

niklix: Vydrž, Prťka, vydrž...

Venca49  
Václav
2015-04-19 20:47:53

niklix,Colommbo: Musí se sundat řemen,nastavit kola na značky,jde to i bez přípravků,ale hůře.Musí být povolená kladka napínací,nasadit řemen,napnout kladkou a protočit dvakrát klikovou hřídelí,značky musí sedět a na napínací kladce jazýček ve vybrání.Většinou se musí ještě trochu napnout.Alespoň dvakrát zopakovat celý postup kontroly.

2015-04-19 20:51:47

píšeš že : nastaviť kola na značky, ale stačí ich len otočiť aby boli presne tak ako maju byť ? netreba nič iné spraviť ? napr. točiť tou klukovou hriadelou alebo niečo také ?

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-04-19 20:56:01

niklix: Koukal jsi, jak sedí značka na dolním kole klikovky?? Ty kola vaček mi nepřijdou špatně.... Zkuste si to posunout o zub do strany.....

2015-04-19 21:01:19

dolna neviem ako je, uplne mi to vypadlo keď som na to pozeral . Ale všade kde som pozeral tak som sa dočítal že šipky musia byť zarovno a nie tak ako to mám teraz, tak teraz neviem . Ale prečo by potom tak klepal. ?

2015-04-19 21:03:07

Našiel som jednu moju staršiu fotku (3.12.2014) kde vidno že tie šipky su zarovno

Venca49  
Václav
2015-04-19 21:16:30

niklix: Dole na klice musí být na značkách,nahoře na značkách a řemen nahoře mezi koly napnut.Máš to na tom obrázku co jsem dal na minulé stránce.Řemen musí být napnut napínací kladkou,také jsem již popsal.

PS: Na posledním obrázku ti to nesedí,nejsou značky proti sobě a když odpočítám drážky,tak na tom pravém kole je o jednu méně,nebo na levém o jednu více. Tak je to posunuté.

2015-04-19 22:24:19

Takže Kopejda nemá pravdu ? :O keby mal , ušetrilo by mi to €€ aj nervy :D Zajtra sa do toho pustím, a dám vedieŤ , zatiaľ ďakujem veľmi pekne, veľmi ste mi pomohli

Venca49  
Václav
2015-04-19 22:35:18

niklix: Já psal o posledním obrázku,ne o tom,co psal Kopejda.Navíc na tom obrázku,co popisuje Kopejda,není řemen mezi koli napnut.Pokud bude,tak to bude o zub posunuté.Je to jen můj dohad.Na obrázku je jen teoretické natočení vačkového kola,aby se ukázalo přeskočení řemene.V praxi se nebude točit rozvodem za vačková kola,ale za šroub klikového hřídele po směru otáčení,to je po směru hodinových ručiček.Další obrázek ukazuje originální přípravek na zablokování vačkových kol,pro nasazení řemene.

2015-04-19 23:09:58

niklix:V odkazu v předposlední řadě dole jsou rozvody( jak mají být nastavené).V žádném případě netoč motorem za vačkovou hřídel.Povol si šrouby řemenice na klikovce (zařaď rychlost,zatáhni ruční brzdu,povol šrouby).Vyndej svíčky,vyřaď rychlost,Sundej řemenici na klikovce sundej kryt na na rozvodech a za šroub na klice točením doprava si natoč motor na značku na klikovce, sundej rozvodový řemen,natoč vačky značky proti značkám, nasaď řemen zpátky a napni ho.Napínej proti směru hodinových ručiček ,pokud napneš moc bude hlučný. Po napnutí řemenu zatoč za šroub na klikovce motorem několikrát dokola,musí jít volně, pokud nepůjde nestartuj.Pokud půjde volně a značky budou sedět po několikerém otočení motorem (raději víckrát) zkus nastartovat.Pokud motor pojede pěkně hladce tak ho vypni,zjisti jestli je řemen dostatečně napnutý dej zpátky kryty rozvodů, řemenici na kliku, nasaď drážkový řemen. Máš tam i utahovací momenty. .Ať se daří. http://www.club-opel.com/engine_detail.php?id=54

2015-04-19 23:19:55

bohumil55: Ďakujem za tento návod, zajtra napíšem či sa to podarilo alebo nie .

2015-04-20 14:10:46

tak takhle jsem to měl rozházený, když se mi u dvoulitra potkal motor ... navíc když jsem to shodil, abych se na to podíval, byl volný řemen a s jedním ozubeným kolem šlo hýbat a s druhým vůbec ... to byl tenkrát smutný den, kdy jsem pohřbil první omegu

2015-04-20 14:22:00

dany.omega: Tak to ti fakt nepřeju, člověk musí vykopat jámu jak na koně...

2015-04-20 14:27:43

colommbo: víš jakej je problém na třílitra sehnat ventily?

2015-04-21 16:43:11

niklix: já jsem tu většinou za Ichtila Blumu, ale ještě před tím celým procesem bych pro jistotu zkontroloval ventily, jestli jsou o.k. ... teda pokud už to tady někdo nezmínil

2015-04-22 17:36:05

Zdravím, práve na tom pracujem a mám menši problem.. keď vyrovnám vačky aby boli šipky oproti sebe tak dole na klukovke mi to nesedí na šipke a neda sa to nastavit aby bolo všetko na šipkách, .. neviete kde je problem?

2015-04-22 17:58:10

niklix: bohumil55 ti to tady hezky popsal, nastav na klice a nehýbej s tím a vačky potom nastav na rysky vůči řemenu.

2015-04-22 17:58:30

niklix: Řemen je přeskočený proto to nepasuje.Sundej řemen vyzkoušej jestli jestli jsou v pořádku ventily( točením obou vaček).Pak nastav vačky, nastav klikovku a nasaď řemen a napni ho.Na to nastavení tam máš obrázek.Pak zatoč klíčem motorem jestli se ti značky znovu potkají a jestli půjde motor volně.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-04-22 18:23:01

niklix: Takže když nastavíš rysky vačkových kol na zářezy v krytu, tak dole jsi mimo značku?? Asi jen o jeden zub, když motor jde spustit. Musíš povolit řemen a buď stáhnout dole a pootočit klikou na rysku a řemen zase nasadit, nebo jak se píše výše, řemen sundat úplně a všechny kola nastavit na rysky a řemen zase nandat. Před sundáním řemenu si na něm označ směr otáčení, ať ho nedáš obráceně...... Raději bych dal novou sadu celou, a zkontroloval i vodní pumpu, jestli také už nezaslouží výměnu.....


Odpovědět

1  2  3  4