Fórum - Téma


Opel omega B snímač klukového hriadeľa


Fórum Omega B Opel omega B snímač klukového hriadeľa

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3

2015-12-07 11:24:06

tak rezultát po par měsících, vše funguje jak má,napětí Ok ještě jednou děkuji všem za rady a pomoc, jak kopejdovi,za super rady, tak vlastovi za alternátor

vlastta: ahoj,nechal sem to být,vse je ok, to jakoby klapani za hlavou u civky brzy prestalo, ventily to myslím nebyli, ale vse si uz sedlo a hermenegilda zas lítá jak má,ted sem koupil suiper nosic za 600,tak jeste stresní box a v létě tradá do světa .-I

vlastta  
vlastimil
2015-12-07 12:21:54

petr.marek: tak to je super zpravicka (to me tesi) toz zbyva uz jen prikoupit ten box........a na cestach preji pohodovou jizdu bez zavad

2016-07-25 12:42:03

vlastta: Ahoj, můžu potvrdit že čidlo kliky lze vyměnit bez demontáže kompresoru, držáku apod. Před týdnem jsem ho vyměnil, jediné co bylo potřeba sundat, je trubička na měření oleje.. poté už se nechá šroubek povolit kloubovým nástavcem tak jako je na fotkách. Čidlo šlo vytáhnout docela snadno, horší bylo tam dostat potom nové, ale i to se po chvíli podařilo. Celková doba sakumprdum i s výměnou čidla vačky cca 1,5h. Motor Z22XE.

2016-11-20 15:13:51

vlastta: Taktiez mu dam diplom vcera som ho vyberal, asi 2 hodiny skusania bez rozoberania.. no rychlejsie je fakt zhodit klimakompresor drziak na bloku motora spolu so servom a mas krasny pristup.. a ked sa mu aj podari vymontovat srubku dalsia prekazka ako ho vytiahne von a naspat ho da dnu a perlicka dat naspat tu srubku .. islo by to bez rozoberania klimi ak by sla mierka oleja vonku ta tam totiz zavadzia najviac..

vlastta: s tymto naradim co dal foto tak je to nerealne zavadzaju tam totiz vyfukove zvody pri vymontovanom motore je to aj realne ..

vlastta  
vlastimil
2016-11-20 17:22:37

david7: jj, ja to mel malinko jednoduzsi.....nicmene prezevse myslim ze vymena cidla je mozna i bez sundani drzaku kompresoru.(ale v praxi to vyzkouseny nemam)

2016-11-20 23:09:30

vlastta: ja to mam momentalne rozobrate cakam pokial mi pride druhy snimac.. v utorok by som ho mal mat.. podla mna je ovela jednoduhsie to rozobrat navyse 11 srubiek a jednu na drziaku zo zadu malinko povolit a je pristup krasny.. vecer som z autom prisiel a rano som ho uz nenastartoval.. ako prve som vymenil zapalovaci modul ale stale iskru nehadzalo.. keby bol vadny snimac vacky tak nastartujem ale vytocim len do 4500rpm a imobilizer keby bol vadny tak kontrolka motora pri startovani blika.. kde mne len pri stoveni kluca malinko preblikne .. premeriaval som snimac a hodnoty tusim na 2 a 3 pine boli ine ako maju byt ma byt 0,3-0,8 tusim a ja som mal 1.3 ohm..

vlastta  
vlastimil
2016-11-20 23:54:13

david7: mozna muzes mit pravdu, dohadovat se nebudu.....jen me tak napada - to je kompresor klimy dolu, tzn vypustit/naplnit klimu.nebo je tam u 2litra dostatek mista aby tam nekde kompresor mohl zustat....

2016-11-22 00:44:30

vlastta: u x20xev s klimou je tam misto abys vyvesil klimakompresor a sundal drzak ale je to trosku jezek v kleci ;)

prosim Vas, vite nekdo presne jestli je cidlo vacky indukcni nebo halluv snimac a cidlo kliky je indukcni nebo halluv snimac? a nebo to muze byt tak ci tak zalezi na konkretnim kusu a RJ. konkretne motor x20xev. kdyz sem tak srovnaval nabidky prodejcu autodilu, nasel jsem jak u snimace vacky tak u snimace kliky jak hallovy tak indukcni snimace a to este s ruznou voltazi a odporama. Mozna v tom sou ty problemy pri vymene cidel.

2016-11-22 13:46:22

vlastta: u 2.0 16v x20xen je tam dost miesta aby vysela po odpojeni z drziaku.. ale kedze ja mam klimakompresor fucbtecie z neho tak som ju odpojil celkom ..

guyver52: snimac vacky som nemenil ale tam by mal byt rozdiel v koncovke ak sa nemylim bud ovalna alebo hranata.. ale u snimaca kluky su 2 typu u x20xev.. v piatok mi odisiel tak som listoval katalogy ohladom toho kedze robim z autodielmy tak su viac typy.. rozoznas ich taktiez v koncovke ale obe su hranate.. jedna ma dole dve vodiace koliky na kraji a hore taktiez dve vodiace vedla seba v strede to je 850mm a druha typa ma dole taktiez dve vodiace ale hore len jednu v strede a ta je len 820mm a snimac kluky je hlavny ked ten ti nejde ani nenastartujes a ked vacky nastartujes ale do 4500 rpm ti iba pojde..

2016-11-22 16:54:32

guyver52: klika je hallův snímač, to druhý nevím

2016-11-22 17:06:30

Nejsem (auto)elektrikář ani (auto)mekánik, ale není indukční či Hallův jedno a totéž...? Čidlo pracující na principu Hallova jevu snímá mechanický, v tomto případě otáčivý, pohyb a mění jej na elektrické pulsy vedené vodiči někam a skoro bych si myslel, že je to na principu elektrické indukce...

2016-11-23 19:30:30

david7: ty konektory jsem samozrejme zaregistroval, ale bojim se ze i cidla se stejnym konektorem se lisej, nebo nejakej blb neni schopnej napsat spravny udaje, u cidla ktery vypadalo stejne jako moje, nebylo dole kovovy bez tesneni a s chranickou na kabelu mel jeden vyrobce napsano ze je 15ohm, druhej vyrobce asi 13kohm a treti 12V. Ja at merim jak merim tak mam napajeni 2,5V. Podle VAUXHALL a GM cisel to muzou byt vsechny tri a kazde ma to cislo jine. A to je ten bordel. Jinak pozor, ja auto nastartuju i s odpojenym cidlem kliky ale s pripojenym a funkcnim cidlem vacky, jen to trva asi 10 - 15 sekund, tocis starterem az to chytne, de to hodne z tuha, hada se to ale chytne a kdyz ho trosku roztocis tak je to jen o neco horsi nez kdyz je to opacne. Pokud je to opacne tedy ko cidlo vacky a ok cidlo kliky, pak to dela to co rikas a chytne to hned. Kdyz mas obe cidla ok a vse funguje jak ma a odpojis cidlo vacky, auto nechcipne, jen se rozsviti kontrolka a padne to do nouzaku, kdyz to ale udelas opacne a odpojis cidlo kliky tak to hned chipne, ale jak rikam, nastartovat to jde tak i tak. Ja mam kazdopadne v pr....na jednom aute cidlo vacky, a na druhem cidlo kliky. Nekdy to de a nekdy ne zalezi na okolnostech. Uplne ty cidla ko nejsou. vim to na 100%, ted ale resim ktere presne od jake firmy koupit, abych nemusel delat pokus omyl. Totiz, na klice namerim napajeci proud 12V, ale na Vacce at merim jak chci tak je tam porad 2,5V a pritom by tam melo byt alespon 5V ne li 12V. A to ze mam to cidlo vacky v haji se projevuje po zahrati, nebo kdyz ho vyhnu, takze dokud je to studeny tak vse funguje, takze to cidlo je proste napajeny 2,5V...a ted babo rad kdyz ve specifikacich nekterych cidel je napajeni 12V, u jinych se nic nepise a podle ECATu k memu motoru ma byt pouze jedno GM nebo VAUXHALL cislo a nektery vyrobce pise ze je na 12V a kazdy kdo to dela s tim ma problem a skousi pet cidel nez to klapne.

colommbo: Neni, Halluv snimac neindukuje proud, pouze ho propousti, tedy na osciloskopu je krivka hranata a pouze do plusu tedy vystupuje stejnosmerny proud a tento senzor musi byt napajen s tim ze vystupni napeti je v radech milivoltu az do 1V podle vstupniho napeti podle toho jestli je zaclonen nebo ne, a odpor na polovodive desticce by mel byt nekde okolo 15 Ohm, kdyzto indukcni snimac proud generuje a to stridavy. cim se toci okolo nej magnet rychleji, tim je napeti vyssi, neni napajeno maximalne je tam pusten pouze referencni proud nejake jednotky voltu, jsou v nem dve civky a tyto by meli mit odpor nejakych 10-15kohm, ale to je jaksi teorie co sem nacetl...atd.

2016-11-23 20:32:01

guyver52: S těmi elektrickými termity na mě musíš opatrně, brachu, ale děkuju za vysvětlení. Asi před třemi lety jsem řešil na svém autě čidlo kliky taky a abych měl jistotu, objednal jsem je přímo v Oplu podle VIN vozu. Po pár dnech přišlo čidlo Bosch, namontoval jsem jej a od té doby jezdím. Pravdou je, že jsem zaplatil téměř dvakrát tolik, než za identické čidlo objednané přes net. Příště už ale budu přesně vědět, jaké potřebuju.

2016-11-26 01:35:36

colommbo: Tak stačilo vybrať von cely snímač a podľa čísla dielu objednať .. ja som to tak robil.. dnes už sú katalógy vymakane :) No to ano keď nechytí vôbec pri startovaní snímač kľuky .. ak po dlhšom čase tak pravdepodobne vačka.. ale jasné že aj niečo iné môže byť ..

2016-12-03 03:21:33

Tak jsem zjistil po dlouhem studovani, ze jediny zpusob jak koupit spravna cidla NWS (Camshaft) neboli snimace poctu otacek vacky a KWS (Krankshaft) tedy snimace poctu otacek klikoveho hridele, je bud vyndat stare a podle cisla dilu (pokud je mozne ho precist) koupit cidla nahradni, ovsem pokud se to necha na prodejci a na katalogu, vetsinou je to sazka do loterie a malo kdy to vyjde na poprve. Nebo pak hura do Opla, tam to vetsinou dohledaj podle WIN. Nicmene vec se ma tak, ze cidla je treba vybirat ani ne tak podle typu a stari auta, ani ne podle typu motoru a taky ne podle cisla motoru, sou to vsechno orientacni udaje. Podstatne je jaka ridici jednotka vam v aute jezdi. V zasade to muze co se tyka benzinovych Omeg B muze byt Simtec 56.0, Simtec 56.1, Nebo Simtec 56.5. 56,0 a 56,1 sly de fakto soubezne a nekdy kolem rv7-8mes 1997 (auto modelovy rok uz 98) se zacali bouchat 56.5ky, ale daji se najit kusy i z roku 99 nebo dokonce 00 se Simtecem 56.1 Onu skutecnost jakou evoluci ECU mate si musite overit nekde na netu z GM cisla na jednotce. Pokud jednotku nemate polepenou, tak to vsechno zjistit z diag.

Mezi kazdou evoluci je rozdil v zapojeni a samotne technologii cidel a zaroven aby toho nebylo malo se cidla jeste rozdeluji na tzv modifikovana a nemodifikovana....a pak sou jeste levne napodobeniny a dokonce falza. Zasadni rozdil mezi cidly je ten ze u obou pripadu to muze byt bud Halluv senzor nebo indukcni senzor s dvojitou civkou. Podle verze ECU se dale ruzni zpusoby zapojeni. Napr dva Hallovy senzory nezavisle na sobe, nebo zapojeni jednoho Hallova senzoru a jednoho induktivniho. Muze byt zapojeni i dvou indukcnich cidel v castecne zavislosti, tedy ze signal z jednoho z jedne civky je zapojen na kostru druheho a to druhe pak vytvori dalsi posunuty signal a posila oba signaly do ECU. Je treba pri nakupu davat pozor i na rozmery. Cidla se lisi jak v prumeru tak na delce. Pokud date s mensim prumerem, cidlo se vyklepe a utrhne, pokud s vetsim, tak ho tam nedate, pokud delsi, muze se poskodit o setrvak a pakud kratsi, tak tak zase bude vynechavat nebo nebude fungovat vubec. No a samozrejme ze se cidla lisi i co do impedance a napeti. Nektere jsou na klasickych 12V ale nektere pouze na 5V coz uz se nikde neuvadi. A kdyz chcete alespon tech 5V namerit na aute tak jako treba ja, tak se nedomerite, protoze diky zapojeni se tam ukazuje pouze 2,5V coz je pulka tech 5V. Da se tim ale proplout. Konkretni cidlo lze identifikovat podle tvaru samotneho cidla, podle delky privodniho kabelu, pripadne jestli je kabel s ochranou nebo ne, take podle tvaru konektoru, pres to lze nekdy zamenit ovalny konektor za hranaty a opacne ale to je prace pro odborniky. No a konecne kazde z cidel lze docela uspesne zmerit co se impedance na jednotlivych pinech tyce. A ano, lze merit nejen induktivni, ale i Hallovy senzory protoze cidlo obsahnuje i elektroniku. Dokonce je amatersky mozne si cidla vyzkouset i bez osciloskopu za pomoci bud multimetru odporu nebo ledky jestli alespon neco generuje, nebo propousti, nebo je uplne KO. Je treba si srovnat vsechny vyjmenovane veliciny jako celek. Je to v celku porod kazdopadne hodne pomuze pokud je ta moznost a da se vymontovat stare cidlo o kterem vime ze urcite fungovalo a podle neho koupit nahradni, ale nekdy tato moznost neni a pak je to zradlo. Vyrobci ani dodavatele bohuzel tak podrobne informace o produktech neuvadeji a ve vetsine pripadu v tom maji sami takovy hokej ze jedine na co se zmuzou je podivat se podle WIN na cislo dilu a to v praxi funguje pouze v autorizovanem servisu a to jeste ani ne se 100% uspesnosti. Tak hodne zdaru a nervu. Kdyz budu mit cas, zkompletuju vsechny informace, schemata a povesim to nekam.

 mirpie
Mira
2016-12-03 09:00:35

guyver52: s tou teorií snímačů si to trochu popletl. Magnet na rotujícím kole není u induktivního, zato je u hallova snímače, který mění magnetické pole kolem proudem dotované polovodičové destičky a vzniká tak napětí jako výstupní signál. Zato induktivní snímač má již magnet v sobě, plus dvě cívky k tomu. Napájeno není. Změnou magnetického pole se indikuje napětí. Rotující zubaté kolo induktivního snímače je tak jen kus oceli, naproti tomu kolo hallová snímače musí obsahovat magnet(y).


Odpovědět

1  2  3