Fórum - Téma


Opel omega B snímač klukového hriadeľa


Fórum Omega B Opel omega B snímač klukového hriadeľa

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3

2015-07-22 15:11:18

Dobrý deň, dnes som kúpil snímač kľukoveho hriadeľa ( nie nový, ale vybraný z funkčného auta, značka: siemens ) , vymenil som ho, pretože moj bol uplne rozpadnutý nefungoval už a po výmene sa stalo to, že ten snímač ako keby tam ani nebol, vypisuje mi chybu motora, prekontroloval som aj kabel ktorý ide od riadiacej jednotky a nezdá sa mi aby bol nejak poškodený. Treba chybu vymazať na diagnostike a pojde to alebo može byt chyba niekde inde?

A ešte ma napadlo, že keď je auto naštartované a odpojim snímač kľuky tak sa nič nestane a keď odpojim snímač vačky tak sa hneď auto vypne.

2015-07-22 15:27:27

matter01: "...po výmene sa stalo to, že ten snímač ako keby tam ani nebol, vypisuje mi chybu motora..."

Jde motor nastartovat a jak se chová...? Svítí nějaká kontrolka...? Jak se motor choval před výměnou čidla kliky...? O jaký motor se jedná...?

2015-07-22 15:32:58

Prepáčte, zabudol som dopísať jedna sa o 2.0 16v x20xev

Auto veľmi dlho štartuje (cca 8,10sec.)

Nemá ťah , pravdepodobne je v servisnom režime

Svieti kontrolka motora

Pred výmenou sa to chovalo podobne pretože kábel od snímača bol veľmi rozpadnutý.

2015-07-22 15:46:28

matter01: Děkuju. Chlapci tu ze zkušenosti většinou doporučují výměnu čidla kliky za stejný typ (výrobce), jako byl ten vadný, jinak mohou problémy přetrvávat. Řídil jsem se tím při jeho výměně taky (Bosch/Bosch), navíc jsem ten nový pro jistotu objednal dle VIN vozu přímo v Oplu. Je ale také možné, že snímač kliky (resp. jeho rozpadlý kabel) příčinou předchozích špatných startů nebyl, proto se jeho výměnou stav nezměnil. Kdyby bylo na vině opravdu čidlo kliky (kabel), s montáží jiného funkčního a správného snímače by měly potíže zmizet. Osobně to vidím spíš na nějaký jiný problém...

P.S. Nouzový (ne servisní) režim se projevuje tak, že motor táhne zcela normálně, ale řídící jednotka nedovolí překročit určitou hranici otáček, většinou cca 3000/min., pak se motor chová jako při zásahu omezovače.

2015-07-22 16:01:45

Práve preto som kúpil používaný Siemens. Mal som tam tiež siemens . A keby to bola ina chyba tak by po vyblikani chýb vypisalo inu chybu nie ? Mne tam vyblikalo chybu snimača kluky a chybu snimača vačky. Snímač vačky je ale plne funkčný. Kde by mohla byť potom chyba ? A keby bol snímač funkčný tak by sa malo auto vypnúť po odpojení tohto snímača, tak ako to je pri snimači vačky nie ?

2015-07-22 16:40:50

matter01: Jsem laik, ne mekánik ani diagnostik, ale uvažuju stejně jako ty, že pokud po odpojení snímače vačky motor zhasne, bude snímač vačky v pořádku. Snímače vačky a kliky řídící jednotka neustále kontroluje a vyhodnocuje jimi dodávané hodnoty, jež musí být v předem určené korelaci a je-li tato korelace porušena, ECU přechází do nouzového stavu. Taky jsem, pokud si to dobře pamatuju, kdysi někde četl, že v případě totální poruchy čidla kliky dokáže jeho funkci za chodu motoru převzít čidlo vačky, následuje opět nouzový režim, po vypnutí motoru však už nelze znovu nastartovat (to se přihodilo mně - přijel jsem normálně dom a po půlhodině najednou už nenastartoval...)

Předpokládejme tedy (a shodneme se na tom oba), že čidlo vačky je zcela funkční, potom ale právě uvažuju tak, že

1. původní čidlo, byť s poškozeným kabelem, bylo funkční a příčina špatných startů je jinde,

2. čidlo bylo vadné a stejně tak je vadné i to druhé, což se mi ale nezdá - píšeš, že je z motoru, kde fungovalo.

P.S. Na pouhé vyblikání závad osobně moc nevěřím, diagnostika je lepší... Vyblikal sis čidlo kliky a vačky, čidlo kliky jsi vyměnil a nic, stav je stejný, tož je asi chyba někde jinde - nízký tlak paliva na liště, zapalovací modul, kabely, svíčky - co já vím...?

2015-07-22 17:41:26

hm, je to divné :D ako by sa dal skontrolovať tlak paliva a zapaľovací modul ?

2015-07-22 18:17:09

matter01: Tlak paliva ve vedení lze změřit tlakoměrem připevněným namísto ventilu na vstřikovací liště (tedy aspoň myslím, že je tam.) A funkčnost zapalovacího modulu lze zjistit diagnostikou za chodu motoru (live data)...

2015-07-23 09:26:12

colommbo píše: "následuje opět nouzový režim, po vypnutí motoru však už nelze znovu nastartovat (to se přihodilo mně - přijel jsem normálně dom a po půlhodině najednou už nenastartoval...)"

To mě děsí, že dojedu někam a po půl hodině nenastartuju Předpokládám, že Omča alespoň něco předem nahlásí rozsvícením kontrolky, aby se takovému faux pas dalo předejít. Chtěl jsem na pár dní vyrazit s Omčou na spanilou jízdu po Evropě a nerad bych se vracel vlakem... Je dobré nechat preventivně nějaké čidlo vyměnit za nové, když chci mít na pár let jistotu, že dojedu? Diagnostika žádnou chybu nehlásí, ale ona je má Omča plnoletá dáma. Omlouvám se za tento amatérský dotaz

2015-07-23 11:43:13

vicomt: Dotaz to není amatérský, hochu, naopak - je vidět, že se snažíš myslet dopředu. Nicméně takové a podobné myšlénky se asi občas vkrádají každému řidiči, jenže to by člověk musel jezdit stále jen a jen kolem komína, čistě teoreticky stát se může cokoli kdekoli a kousek od baráku to ještě není taková trága... Jestli chceš mít klid, pořiď si čidlo kliky (stejného typu a výrobce, jako máš v motoru) a můžeš je vozit v kufru, ale stále to bude jen ten jeden díl, který se může pohnojit.

P.S. Ano, Omča by měla problém (přechod do nouzového režimu) signalizovat rozsvícením oranžové kontrolky motoru ("ponorky".)

2015-07-23 13:29:34

při takových cestách je dobré detailně znát svůj vůz a vědět co a jak funguje. Pokud se ti totiž cestou v nějaké tramtárii uklepe třebajen nějakej blbej drátek , těžko to jako laik dáš dohromady. Pokdu budeš vědět co jak funguje , dá se v amatérských podmínkách postupnou vylučovací metodou přijít na to kde je problém a alespoň nouzově zprovoznit.

pokud ti samozřejmě odejde něco mechanického , těžko sebou budeš vozit náhradní motor/převodovku/nápravu apd. to se opravdu nedá.

Ale jo, snímač kliky je asi jediné čidlo které by tě mohlo totálně stopnout. jinak vše ostatní by mělo jít ještě nějak obejít natvrdo a nouzově někam dojet.

2015-07-23 15:53:19

Děkuji pánové za cenné rady na cestu. Pořídím si tedy jako součást povinné výbavy i náhradní čidlo klikovky a s klídkem můžu vyrazit

2015-07-23 16:14:31

vicomt: Ber to všechno trošku s rezervou a nadhledem, nicméně, jak už píše Tonda, čidlo kliky je vpodstatě jediná věc, která dokáže auto totálně znehybnit (tvrdí se, že je to jediné čidlo, při jehož poruše prostě nenastartuješ) a tedy jedno rezervní v kufru na dlouhou štreku tak úplně k zahození možná není... A v případě nutnosti si jej dokážeš vyměnit i sám.

2015-07-23 16:37:52

Já když ybch vyrážel na takovou štreku , tak pro sichr bych si vzal : snímač kliky , řemen na alternátor , 5 litrů oleje , nářadí a nějaký hadry kdybych se zašpiňil a možná ještě nějakej multimetr. Povinnou výbavu zmiňovat nemusím :)

2015-07-23 17:31:18

colommbo: Jiří, to by mě zajímalo jak bude měnit na cestě čidlo kliky, když je za kompresorem klimatizace, já musel nechat odsat klimatizaci a vyndat kompresor!

2015-07-23 18:13:28

colommbo: Vedel by si mi popísať nejak bližšie to meranie tlaku paliva ? Pozeral som videá na youtube, vačšinou to robili na felicii, a niečo tam robili aj s relátkom.

rendys: snímač kľukového hriadeľa sa dá vymeniť aj bez demontáže klimakompresora, len treba viac trpezlivosti.

 vlastta  
vlastimil
2015-07-23 18:18:22

matter01: to bych opravdu rad videl jak se k cidlu dostanes

2015-07-23 18:49:12

vlastta: Použil som ohybný gola nadstavec a išlo to v pohode. :)

2015-07-23 19:08:07

rendys: Aha... Nějak mi v tom ajfru nedošlo, že se jedná o čtyřvál, u mojeho motoru je snímač po přizvednutí a sundání LP kola vleže vcelku přístupný. Ale z dalších příspěvků vidno, že člověk si dokáže poradit...

matter01: Nikdy jsem to nedělal, tož ti konkrétní postup poradit neumím, ale představoval bych si, že se na ten ventil na vstřikovací liště nasadí (našroubuje?) manometr a co se palivového relé týče, v chytré knize píšou, že "pokud musí z důvodu kontroly palivové čerpadlo pracovat i při vypnutém motoru, relé vytáhneme a svorky 30 (silný červený kabel) a 87 (červenomodrý kabel) spojíme krátkým zkušebním kabelem"... Tlak paliva by měl být kolem tří barů - pokud se pletu, tož mě, prosím, někdo opravte...

 vlastta  
vlastimil
2015-07-23 19:31:19

matter01: i kdyby si se dostal ke sroubku myslim ze cidlo stejne nevytahnes (je docela hluboko)......ja si to zitra asi vyzkousim


Odpovědět

1  2  3