Fórum - Téma


Opel Omega B po kolika km. rozvody


Fórum Omega B Opel Omega B po kolika km. rozvody

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2014-03-24 22:40:33

Ted jsem objevil v papírech co jsem dostal k autu ,fakturu ze servisu.Před třemi roky a 40000km.Byly dělány rozvody, vodní pumpa ,svíčky a výfuk cena s prací přes 1000 euro.To asi nemá cenu měnit rozvodový řemen??Při kolika km. se mění?Dík Bubu

Venca49  
Václav
2014-03-24 22:59:07

bubu: Nejdříve si doplň údaje o vozidle.

2014-03-24 23:01:09

bubu: Mám k tobě několik věcí, bubu:

1. doplň si, prosím, pořádně svůj profil, ať člověk nemusí prohledávat tvoje odpovědi ve fóru, aby zjistil, že máš benzínovou dvadvojku...

2. založit v sekci Omega B vlákno s názvem Opel Omega B, když se ptáš na rozvody, vyžaduje opravdu velkou dávku kumštu - nikdo podle názvu vlákna nepozná, o čem je, až bude třeba hledat něco o rozvodech... Ty svou odpověď třeba dostaneš, ale uvědom si, že tady nejsi sám a teď a že třeba za rok-dva bude někdo něco hledat...

3. auto máš asi dotažené zvenku a že za čtyři roky ujelo 40tis.km nemusí být vůbec pravda, kilometry mohou být stočené. A tedy rozhodnutí udělat či neudělat rozvody je na tobě...

4. v servisní knížce k Omeze z roku 2000 je interval výměny rozvodů uveden 120tis.km nebo osm let. Praxe je taková, že se doporučuje výměna po cca 70 až 90tis.km, jak kdo má chuť a víru...

P.S. Aspoň žes název vlákna upravil...

2014-03-24 23:23:14

colommbo: Km.sedí.Auto je po nějakém doktorovi z Drážďan .Interiér je jak nový,jezdil vňom totiž sám a loni na jaře byl ještě na servisní prohlídce.Dostal jsem i servisní knížku.Podle mne to prodal kvůli problémům stím zapalováním a už to nech těl řešit.

Venca49  
Václav
2014-03-24 23:45:58

bubu: Je to možné,ale já osobně bych věřil jen sám sobě.Udělal bych rozvody a potom po ujetí 75000km znova.Měl bych klid a motoru to nebude vadit.Je to takový nepsaný zákon,že rozvody se dělají s koupí vozidla.

vlastta  
vlastimil
2014-03-25 00:00:13

venca49: zcela souhlasim....je lepsi investovat do rozvodu nez potom nedej buh do celyho motoru

2014-03-26 21:21:43

Když jsme u těch rozvodů, chystám se na rozvody na svojí Omči MV6 r94 x30xe

Kdesi jsem četl že jsou tam až 3 druhy napínacích kladek nebo co.. je to pravda ?

Mimochodem, nevíte o nějakém dobrém mechanikovi kterej rozumí omegám a uměl by rozvody na mv6 udělat tak jak se sluší a patří ?? (Jižní morava)

Venca49  
Václav
2014-03-26 21:33:06

vojta90: Ano,už jsem to někde popisoval.Jsou tři druhy kladek,dva druhy držáků,dva druhy řemenů.Je to podle roku výroby a čísla motoru.Není dobře experimentovat,dej to,co tam je doporučeno.Kladky jsou potřeba seřídit ve správném pořadí a napínací seřídit nakonec.Jsou na to přípravky.Někdo říká,že jsou zbytečné,ale nejsou.Právě podle ustavení kladek se posouvají značky na vačkových kolech do správných poloh a tím i správné načasování.

2014-03-26 21:39:36

venca49: Díky, ale jak přesně zjistím co mám za typ kladek, držáků a řemene.. vím jaké mám číslo motoru dle TP.

Ale když tak koukám po eshopech tak dle roku výroby tam pasuje všecko

Venca49  
Václav
2014-03-26 21:53:23

vojta90: Nejlepší by bylo u Opela.Jinak musí být ten samý držák na kladky z hliníku.Jeden je delší,kladky dál od sebe.Řemeny jsou se stejným počtem zubů,ale na různý projezd kilometrů do výměny.Mají i jinak označení pro první nasazení při výměně.Pak je možnost nakoupit až po rozebrání a porovnávat díly.

Pozor,aby číslo motoru souhlasilo i na motoru.Je dole na hraně bloku u olejového filtru.Podstatné je to co je na motoru.

2014-03-26 21:59:23

venca49: Dobře díky. To číslo si motoru si ověřím

Každopádně až si budu jistej, tak mám zavolat do opela říct jim číslo motoru a oni mě řeknou který rozvody tam patří ?

Venca49  
Václav
2014-03-26 22:18:33

vojta90: Objednávací číslo OPEL a nebo GM číslo.To už se nechá podle nich v náhradách vyhledat.

2014-03-26 22:19:19

vojta90: V Oplu budou schopní objednat ti sadu přesně pro tvůj motor podle VIN auta (v případě, že je v autě původní motor a tedy jeho číslo souhlasí s údajem v TP... ), ale nebude to levné. Schopné e-shopy (kupř. Auto Kelly...) mají ve svých katalozích jednotlivé sady rozlišené také podle čísla motoru (DO určitého čísla a OD něho) - nebudeš-li objednávat přímo u Oplu, chce to prostě pohledat...

2014-03-26 22:40:19

Díky za radu kluci

Vidím to tak že zas budu lítat a zhánět nějakýho schopnýho člověka kterej to umí...

Protože "nounejm" servisy co mám v okolí mají reklamu jak kráva že udělají vše co na očích uvidí a když jsem je žádal o výměnu oleje v automatu tak mě řekli že tuhle činnost neprovádějí paradox.

Oni vlastně umí je TDi chrochtadla a Htp...

Je to smutné dnešní doba

2014-03-27 08:01:36

Rozvody u V6 nejsou slozite, staci momentak, bezna sada klicu a obycejny selsky rozum.

Delam si je take sam, tato V6 byla ma prvni vubec, na ktere jsem rozvody delal a naprosto v pohode.

Pokud jsi alespon prumerne mechanicky zrucny, zvladnes to v pohode.

2014-03-27 15:07:07

colommbo: V nejhorším případě se dají použít nové kladky a původní držák, že ano pane?!

2014-03-27 17:30:27

sádelňák: Ano, prosím pěkně, mně už to takhle funguje skoro dva roky a cca 25tis.km...

2014-03-27 20:38:15

Díky myslím si taky že to nebude tak hrozné, lama až tak nejsem . Vždycky jsem si na autech dělal všecko sám.. ale rozvody ještě ne

Ale první musím sehnat ty zázračné kladky které tam patří..

Jo nebráním se tomu vyměnit jen řemen..pokud teda kladky a vodní pumpa budou oukej

A ještě otázečka velebnosti, je lepší koupit i "klínák" co pohání altik a nevím co ještě... a nějaká napínací kladka tam je taky?

Jinak u těch krytů na rozvody sou nějaký hadice, tuším od klimy.. atd. Je potřeba nějakou hadici demontovat, odpojit ??

Venca49  
Václav
2014-03-27 20:44:51

vojta90: Vyměň všechno,nepřidělávej si budoucí problémy.Vodní pumpa není na rozvodech,ale dát jí také můžeš.

Ten držák kladek samosebou můžeš nechat původní,ale měl by se dávat komplet nový.Vodící kladky šponuj proti pohybu hodinových ručiček,tj doleva

Tady si najdi a podívej se na přípravky na tvůj motor. http://www.univer.cz/opel...sovani-rozvodu-ast-id1140

2014-03-28 07:52:15

Pripravky az tak nutne nejsou. Vackova kola se sice povytoci tak, aby nebyly ventily stlacene ( cca o 40 stupnu nazpet ), pomoci noveho remenu a klesti v okach kola je pak muzes vratit na znacky i bez pripravku.

S pripravky je to jednodussi. Ja kupoval ( po vymene rozvodu ) univerzalni sadu na uni-max.cz za cca 1500.

Kola samotna se daji v nouzi zablokovat treba samosviracimi klestemi, nebo vhodnym kolikem. ( jeden kolega pouzil 100-vku hrebik dokonce )

Kliku blokovat nemusis, jen s ni nesmis tocit :)

Rozvody urcite men i s pumpou.

Klimahadice je nahore na hlave v oku drzaku, co drzi jeden sroubek...ten kdyz povolis, hadice pujde na stranu a bude mozne se k rozvodum dostat.

Hodi se sada TORX orisku na srouby kladek ( v nouzi pouzitelne obycejne sestihrany, i kdyz je to prasarna a ja to nedoporucim )


Odpovědět

1  2