Fórum - Téma


Opel omega 2,2dti


Fórum Omega B Opel omega 2,2dti

Informace o modelu: Opel Omega B



2016-03-06 18:06:41

Ahoj, chtěl bych požádat o radu, mám možnost si koupit omegu r.v 2002 2,2 dti 88Kw, najeto 236tisíc km. Je to spolehlivý motor a má auto filtr pevných částic?

Děkuji moc

2016-03-06 18:28:41

omega123:

Jde o to, jak chceš jezdit. Není to žádný trhák (280 Nm od 1600-2500), pro klidnou jízdu to docela ujde (dnes Praha - Plzeň a zpět 100 - 120 km/h za 5,3 l/100 km - tankuji u Globusu jednou lepší jednou normál naftu), ale motor bere krásně odspoda. Nad 2500 musíš úbytek kroutícího momentu dohánět naftou, čím to začíná lézt do spotřeby. Větší krouťák z Omeg má už jen Y25DT (tuším 300 Nm od 1700-3500). Důležité je, v jakém stavu je čerpadlo a turbo. Já se s km blížím již k 280-ti tisícům, vše s původním čerpadlem a turbem. Investuji pravidelně jen do pozvozku, ale to je u všech Omeg stejné.

Filtr pevných částic - kdo ho chtěl, byla možnost, ale většina jich jezdí bez, tedy nebyly z výroby běžně vybaveny. Pouze jsem si všiml, že v Německu se občas objeví s filtrem. Zvyšuje normu z Euro 3 na 4.

2016-03-06 18:52:21

největší slabinou tohoto motoru je palivové čerpadlo. Pokud nechceš riskovat a být delší dobu nepojízdný, rovnou si sežeň náhradní. To stejné platí u menšího dvoulitru. Pokud se ti podaří sehnat 2.5DTI,je to lepší volba, jak spolehlivostí, tak výkonem.

2016-03-06 19:16:04

mirpie: Jsi si jistý, že to čerpadlo u 2.5-DTi potřebovat nebude? Tazateli bych doporučil podívat se na statistiku poruchovosti čerpadel. VP44 není jen u Omeg.. Je (bylo) i u BMW-320D, -520D..

Co znamená delší dobu nepojízdný? Dnes uděláš repas i s výměnou do týdne.

2016-03-06 19:28:29

Já mám 2,5 DTI 2002 už 7 let, motor v pohodě - snad jsem to nyní nezakřiknul, ovšem ta přední náprava mi dává zabrat. Pořád něco měním, kromě tlumičů vše už několikrát, přitom to auto šetřím a ročně najezdím tak do 10tis km. Měnil jsem už 2x čerpadlo paliva na boku auta, to nevím proč mi začne téct a chci i varovat před přidáváním aditiv do nafty. Mě ta iniciativa vždy potrestá ucpáním palivového filtru. Spotřeba při krátkých cestách, kdy se motor ani nezahřeje je tak 12l, ovšem dálnice při plné zátěži a dovolené rychlosti jde kolem 7l i pod. Ve spojení s automatem je ta jízda s tímhle už starým autem pohoda a neměním ho.

2016-03-06 19:59:29

marquis: budu jezdit max. 2Okm denně. Chtěl jsem benzínovou omegu, ale bojím se automatu.

Auto vlastní starší pán, s autem moc nejezdil a dá se říct, že motoru moc nerozumí. Auto je puvodem z německa, motorová část je čistá, není vubec rezavá. Pán s autem jezdil kratší vzdálenosti a měnil pouze olej.

2016-03-06 23:43:39

omega123: Rozhodující je pořízovací cena. Pro srovnání benzín - dízl.. Budu uvádět fakta. Omegou jezdím od r. 2004 (benzín 2.0-16V). Má najeto cca 315000. Když jsem si ji pořídil na tacháči bylo 112 tisíc. Jezdil jsem město (do práce a z práce, cca 8 km denně, spotřeba dle vnější teploty 10-11 litrů), dálkové trasy spotřeba 7-7,5 l. Teď jezdím cca 5 let to samé dízlem 2.2-DTi, (do práce a z práce, cca 8 km denně, spotřeba cca 7 l), dálkové trasy spotřeba 5-5,6 l (nižší je s Vervou) (mám lehkou nohu, vyblbnul jsem se Škodou 130 a 136, svezení Omegou si dnes opravdu vychutnávám). Dízl 2.2-DTi v době pořízení - dovoz z Německa se servisní knížkou měl najeto 160-tisíc. Dnes se blížím 280-ti tisícům. Na motoru zatím vše původní (snad to nezakřiknu), ale faktem je, že jsem si již náhradní čerpadlo a turbo zajistil. Zatím je vozím sebou jako náhradní díl. S dízlem jezdím do 2500 otáček (to je přibližně 120 km/h), když si chci i dnes zablbnout mám ještě 2.6-V6, a to je zas někde úplně jinde..

Automat bych také nechtěl (z ekonomického hlediska - spotřeba), ale také - kdy budu nebo nebudu řadit si rozhodnu sám, tak línej ještě nejsem.

2016-03-06 23:57:39

636787: Myslím si, že ta spotřeba za studena je moc.. A s tím předkem to také asi není vpořádku.. Někde musí být zakopaný pes.. Jinak 2.5-DTI - je to šestiválec, tak rozdíl bude znát určitě v zátahu. Oproti 2.2-DTi má i jiný stálý převod diferáku (3,27 vs. 3,45), kroutící moment drží do 3500 na rozdíl od 2.2 DTI (do 2500).

2016-03-07 00:59:37

marquis: Pán chce za omegu 42tisíc

2016-03-07 06:25:37

marquis: jistý jsem si v tom, že jsem nepsal, že se mu na 2.5DTI nepokazí čerpadlo, tak mi nepředsouvej něco, co jsem nenapsal. Jen na základě zkušeností majitelů se dá předpokládat, že na 2.5DTI ho to potká s menší pravděpodobností než u 2.0/2.2

Přední nápravy na omegách trpí hlavně pod R6 a V6 motory. Mám čtyřválce, ale neřekl bych, že nevyžaduje péči. Už jsem měnil několikrát táhla stabilizátoru,po jedné výměně zatím přední ramena i s čepy a silentbloky, ložíska kol a teď budu dělat tlumiče. Aspoň že tam nejsou poloosy.

2016-03-07 08:51:44

mirpie:

  • nebylo smyslem a není mým cílem nic podsouvat, nebo někoho napadat, jen konstatovat, že 2.5-DTi se to stává také. Proto jsem doporučil nahlédnout do statistik.
  • péči o podvozek vyžadují všechny Omegy, také měním silentbloky (ty nejčastěji - po 60 tisíc km), čepy řízení, táhla stabilizátorů, tlumiče (cca po 150-ti tisících). ale také hodně jezdím..

2016-03-07 12:14:50

obecně u aut podobného stáří a km nájezdu jako mají Omegy záleží hlavně na aktuálním stavu a péči předchozího majitele. Tedy dieselová omega, která má těsně po výměně či opravě čerpadla a turba a věcí s tím spojené může být lepší koupě, než atmosferický benzín, na který dosud nikdo nesáhl třeba i z důvodu, že to prozatím nebylo potřeba...A pak se řeší těsnění pod víkem a hlavou, čidla otáček, zapalovací moduly, výměníky a podobné "drobnosti", které také hodně potrápí.


Odpovědět