Fórum - Téma


Opel Meriva - výměna rozvodů resp. řemenu


Fórum Meriva Opel Meriva - výměna rozvodů resp. řemenu

Informace o modelu: Opel Meriva



2013-11-05 11:30:24

Dobrý den,

potřebovala bych znát Váš názor na následující situaci.

V květnu jsem byla na pravidelné servisní prohlídce.

Na tachometru jsem měla něco kolem 84 tis. km...upozorňuji, že prohlídka byla po 7 letech

Měli mi v servisu zkontrolovat stav rozvodů a řemenu a následně ho i vyměnit??

Děkuji moc Lenka

2013-11-05 11:43:59

interval výměny je různý ale většinou se mění od 80 do 110 000km podle mě bych si ho nechal určitě vyměnit, ale je k tomu potřeba vyměnit i kladku na napínání a vodní pumpu. samotný řemen je ok ale zadře se ložiso na jedné z věci a je ppo motoru, I když je oboje při výměně vpořádku nemusí to tak být po30 000km.Určitě po nějaké době měnit kladku nebo pumpu se dá taky ale je to dvojí práce a navíc kdy je ta správná doba na výměnu???Zkrátka vyměnit vše najednou

Z vlastní zkušenosti mi řemen odešel po45000km a výměně ve značkovém servisu a o reklamaci nechtěli ani slyšet

2013-11-05 11:54:23

lenkal: Ahoj, Lenko! V servisní knížce jsou vypsány jednotlivé servisní úkony včetně intervalů, nájezdu kilometrů či roků, kdy se mají dělat, ale tu asi k autu nemáš a nepíšeš ani (nemáš ani v profilu), o jaký motor se přesně jedná. Nicméně v servisu by to měli vědět a dodržet. A jak píše kolega, výměnu rozvodů je dobré udělat dřív než později a samosebou kompletní, tedy řemen i kladky a vodní pumpu, je-li na rozvodech nebo pod jedním krytem. Obecně bývá kolaps rozvodů a následně motoru zapříčiněn častěji vadnou (přidřenou či rozsypanou) kladkou než samotným řemenem, opravdu zkušený mekánik dokáže sice vyhodnotit stav kladky a predikovat, zda je ještě schopná dalšího provozu, ale, jak taky píše kolega, co je dobré dnes, nemusí být takové po pár letech či tisících kilometrů, proto se prostě mění všechno naráz. Je to sice možná trošku větší investice, ale při jednom rozdělávání a do budoucna se vyplácející...

2013-11-05 12:08:40

Zdravím,

tak upřesňuji že mám motor 1,6 Z16XEP.

Ptala jsem se z důvodu, že se mi právě řemen přetrhl.

Motor ještě není rozebraný, takže nevím zda odešlo něco jiného..

Od servisní prohlídky jsem ujela 4 tis. km. Mám podezření, že se mohlo škodě zabránit a to včasnou výměnou.

Děkuji Lenka

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-05 12:44:21

lenkal: U tohoto motoru je interval 120 tisíc km nebo 10 let - výměna v autorizovaném servisu Opel cena včetně DPH je cca 4800,- Součástí sady je řemen, dvě vodící kladky a jedna kladka napínací. V rozvodu není žádné jiné zařízení či kolo. Vodní pumpa je v přední části hnaná řemenem společně s klimatizací a alternátorem.

2014-02-28 07:35:20

Dobrý den mám dotaz mám Opel Meriva 1.4,16 V a najeto 88000 km a od středy něco kolem motoru když to mám na volnoběh cvaká dost nepříjemné.Známý který se vyzná v Oplech říkal že je to rozvodový řetěz.Myslíte že má pravdu:Raději se nejdříve tady zeptám.Děkuji moc Martina

2014-02-28 08:15:54

martik40:

mě také něco cvakalo u motoru a zjistili jsme, že jsme měli uvolněný držák na kapotu. Jinak doporučuji zajet do servisu, vyplatí se to.

2014-02-28 09:33:27

Jo to zajedu do Oplu at se podívají mám ted strach s tím jezdit a to vozím ještě malýho 5 let ale jedu pomalu.Štve mě to jak jsem ho koupila byla výměna oleje,filtrů,kabinový filtr,a vzadu byli potřeba vyměnit zadní kotouče+brzd.destičky a celou dobu tichý že jsem si myslela že mi chcípnul motor a ted ve středu to začalo.Bude to asi ten rozvodový řetěz a to má auto najeto jen 88500 kč.Nevím co mě čeká a taky na kolik mě to vyjde...

2014-02-28 10:32:03

martik40: Rozvodový řetěz (řetízek... ) běhá (klouže) po liště, jež je napínána pomocí hydraulického napínáku motorovým olejem. Jestliže (předchozí) majitel(é) kašlal(i) na pravidelné výměny oleje či přejížděl(i) intervaly, může napínák přestat správně fungovat, řetěz se vytahuje a poškozuje (obrušuje) napínací lištu i ozubení samotných vačkových kol. Doporučuje se dělat kompletní výměnu rozvodů včetně ozubených kol a šroubů, celá sada kupř. FEBI u Auto Kelly stojí cca 8.700.-Kč včetně těsnění, lze pořídit i jen "malou sadu" (řetěz, lišta, napínák) u A-K za cca 3.800,-Kč, ale A-K je poměrně drahé, jsou i levnější dodavatelé a záleží na tom, odkud servis bere díly a jaký má rabat...

2014-02-28 10:41:01

martik40:

nevím jak staré máte auto, ale já jsem jezdila na pravidelné servisní prohlídky (auto mám 2006) a stejně jsem dopadla špatně. Nakonec jsem musela zaplatit generálku motoru + výměnu řemene. A to jsme nevěděli, že je špatná i řídící jednotka. Na brzdách jsem byla loni po 7 letech provozu, letos mě ještě čekají zadní kotouče. Přes to všechno je to můj miláček.

2014-02-28 15:27:10

martik40: P.S. Rozvodové řetízky se můžou vytahovat a jejich mechanismus opotřebovávat i stará-li se majitel o vůz s péčí řádného hospodáře, jsou prostě a jednoduše poddimenzované - dnes již dávno neplatí řetězový rozvod = na věčnost, hlavně že to přežije záruku... Tedy i při 88tis.km může mít dost...

2014-02-28 19:10:45

právě že paní se o autíčko dobře starala kupovala jsem ho v německu,,Marienberg a mám i servisní knížku kde každý 2 roky dělala pravidelnou kontrolu přímo v Oplu v německu.Jak výměna oleje a filtry ale rozvody ještě ne ale je divný že ho mám ca.1,5 měsíce a zrovna mě to začne dělat

2014-03-01 10:50:04

martik40: Kupř. u tříválcových motorů jistého koncernu přicházejí podobné potíže klidně i (kilometrově) dřív...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-03-01 21:26:35

Jirko nejen tříválcové...... Vlastní zkušenost s motorem 1.2 TSI - 63kW (jde o osmiventilový čtyřválec s přímým vstřikem paliva do válce a plněný turbodmychadlem bez intercooleru) - první rozvodová sada po roce provozu na záruku při 11350 km, druhá rozvodová sada opět na záruku při 25030 km (tentokrát měněna i prsa - kryt zvodu téměř prodřený od volného řetězu) byla poskytnuta záruka 3 roky na novou sadu rozvodů. Teď má vůz další dva roky za sebou a stav km 38750 km a opět se začíná projevovat onen zvuk ihned po studeném startu (cca 5 vteřin) pak je ticho..........Musím podotknout, že jinak ten motor nemá chybu, malá spotřeba, průměr je 5,2 a olej v motoru je stále čistý a nikterak neubývá. Vůz na takový objem motoru je neuvěřitelně živý, 150 Nm je znát, dosažená maximální rychlost tachometrová 197 km/h - skutečná dle GPS 183 km/h, Tento motor jezdím od konce roku 2010 jako nový vůz s 14 km jde o Roomster praktik.


Odpovědět