Fórum - Téma


Opel meriva A 1,7dti ,Y17DT chyba P0335


Fórum Meriva Opel meriva A 1,7dti ,Y17DT chyba P0335

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2003 Meriva A 1.7

23 diskuzí

Výkon motoru 55 kW (75 PS) při 4400 ot./min. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 700 ccm (104 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil, Y17DT.



2016-08-09 19:13:28

Ahojte, ma niekto skusenosti s odstranenim poruchy pod kodom P0335 -snimac klukovej hriadele nespravny signal. Na Opli meriva 1,7 Dti, Motor Y17DT.Pri vysokych otackach/rychlost vozidla 120-140km/ sa rozsietila kontrolka s klucom a motorom niekolko krat sklblo. Bol hlucnejsi ale nebol problem s chodom motora. Cestoval som z Kosic do Popradu a rozsvietila sa mi kontrolka iba pri uvedenych rychlostiach. Snimac klukovky bol meneny pred rokom - vtedy vypisovalo chybu P0370. Rok bol pokoj teraz toto. Tesne pred STK. Poprosim iba vecne rady.

2016-08-09 22:03:22

Ahoj nevím jak moc tomu rozumíš.Já bych bych jako první přeměřil to čidlo,pokud by bylo špatné tak dát reklamovat jestli je tam jen rok.Když by bylo dobré,přeměřit kabely od řídící jednotky po konektor.

2016-08-10 07:48:37

Som elektromechanik aj ked nie pre auta.z mojho pohladu to na chybne kable nevyzera.prejav chyby bol uce nicovo ro naky pri zmene rychlosti.ak by bola chybna kabelaz kontrolka svieti stale.snimac som menil sam mam odlozeny aj povodny ktory bol namontovany ked som auto kupil.ak vies ako zmeray snomac staci mi aj rukou kreslena schema a hodnoty ktore su tolerovane.s meranim nemam problem.Zaujima ma jedna vec na youtube som videl video kde zistil poliak na remenici drazkovaneho remena je to remenica klukovky ze remenica hadze a v nej je nejaka guma puzdro ci co. Po vymene vraj bez problemu.bolo to na vektre.moze mi niekto potvrdit ze to snimane ozu enie je ma spominanej remenici? Drziak snimaca bol na videu volne dostupny ale meriva ma snimac montovany do spojkovej skrine a snima ozubenie na zotrvacniku, takze mam podozrenie ci nie je zotrvacnik kaput. Tolko moje teorie , nie som automechanik.

2016-08-12 20:39:13

Ahoj koukl jsem ještě jak vypadá ten motor dti jestli tam neni rozdíl.Já mám cdti ale tam je na straně rozvodů jen snímač vačkového hřídele.Takže jestli je po el.stránce vše ok tak bych hledal závadu jak jsi říkal.Je možný že se setrvačník při vyšších otáčkách vychyluje.To by možná vysvětlovalo i ten zvuk motoru.Nevíš kdo kdy naposledy měnil spojku?Je tam dvouhmota?Ta když je špatná tak se auto dost chvěje.Možná by stálo za to zkontrolovat nejdřív rozvody.

2016-08-13 09:08:07

rozvody su menene pred 3 mesiacmi, motor isiel v pohode az do situacie ktoru som opisal hned na zaciatku. Kedze nemam cas skumat cely motor a nestihnem do STK dat vymenit spojku siaham po alternativnom rieseni - vymazat chybu cez diagnostiku a este predtym vymenit sminac klukovej hriadele za uplne novy. nieje to original mitsubishi ale delphi. Hadam vydrzi . Po STK sa budem venovat motoru dalej.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-08-13 11:17:08

jarino22: Tady bych použil originál a nezkoušel náhrady. Z používání lacinějších náhrad se právě rodí takové problémy. Změna zvuku motoru není zaviněna spojkou a ani jinou mechanikou ale pouze výpadkem snímače klikovky, kdy si jednotka vystačí s vačkou ale není to OK a vstřikování paliva není přesné, proto ta změna zvuku chodu motoru (bude tzv. tvrdší, jadrnější, víc klapavý) to je naprosto normální.....

Změřit tento senzor nejde, pouze zkontrolovat amplitudy osciloskopem, je to hallův senzor, tedy uvnitř je opět elektronika co generuje střídu (doslova hranaté amplitudy) v závislosti na magnetismu.

Další věcí, když budeme uvažovat, že je snímač naprosto v pořádku, tak je vychýlení signálního kola na klikové hřídeli a nedodržení předepsané vzdálenosti magnetického ozubení od onoho snímače.

Je zvláštní, že je to závislé od rychlosti, mělo by to být závislé od otáček motoru, tedy např. překročím 3.400 otáček a padne do chyby, do těchto otáček OK. Ale to by muselo být na všechny převodové stupně stejně.

Napadá mě ještě ta kabeláž nebo kostření jednotky motoru, to by mohlo být závislé na rychlosti a to právě na proudění vzduchu motorovým prostorem, kdy se může náporem vzduchu vychýlit buď konektor senzoru nebo celá kabeláž motoru.......

Jiná varianta mě nenapadá.....

2016-08-15 15:54:41

snimac vymeneny,zatial bez zavad.A asi aj dlho bez zavad bude - pri schadzani do montaznej jamy zle dokrocenie na podlahu a zlomeny priehlavok na pravej nohe ale auto som aj so zlomenou nohou dokoncil. Co by clovek neurobil pre clena rodiny.


Odpovědět