Fórum - Téma


Opel Meriva 1,7 CTDi, 74 kW, 2005 špatně startuje


Fórum Meriva Opel Meriva 1,7 CTDi, 74 kW, 2005 špatně startuje

Informace o modelu: Opel Meriva



2013-11-07 07:04:44

Zdravím, mám problém, Merivka špatně startuje při teplém motoru! r. v. 2005, 1,7 CTDi, 74 kW.

Ráno všechno v pohodě, při odjezdu z práce taky. Ale běda, když se stavím někde jen na chvíli, jako např. při braní nafty, nebo na nákup, tak prostě točím i 10s, mačkám plyn i bez a pořád nic. Nakonec vždy tak na 3. pokus chytne. Není to pravidlo, ale je to stresující. Prostě když úplně motor nevychladne, je problém. Studený motor ale taky nestartuje ideálně, naskočí až tak při 3-4. otočení, ale chytne.

Nedávno byly dělané rozvody při 90t km, ale dělalo to i před. Všechna čidla co šla, tak jsou měněná nově, filtry vyměněné, ohledně startování nic nepomohlo. Dokonce na radu opraváře vyměněno kolečko se 4 jazýčky u rozvodového kola vačkové hřídele (z obrázku č. 11) a nic. Nechci to dávat do značkovýho servisu, se nedoplatím, tohle mi dělá známej ze servisu, ale už je taky bezradný, diagnostika už nic neukazuje. Dokáže mi někdo poradit?

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-11-08 13:21:31

Ahoj, zatím nikdo nepřispěl radou tak řeknu co si myslím já ale nemusí to být směrodatné, je to jen moje doměnka. Podle příznaků bych řekl, že bude již opotřebené vysokotlaké čerpadlo a v teplém stavu již nedokáže vytvořit potřebný tlak paliva. Někde se to tady na fóru již řešilo. Ještě můžou být vadné jen dva ventily na tomto čerpadle, údajně je lze vyměnit za nové a není to nijak drahé. Ještě vydrž na další názory ostatních v naftě kovaných borců. Obrázek pro představu, v kroužku je ono čerpadlo.

2013-11-08 14:46:05

kopejda: Jsem už vděčný za všechno, přispěchám hned v pondělí s touto radou k mému mechanikovi, mám i dojem, že něco říkal, že by mohla padat nafta, tak by to mohlo s tímto mít souvislost. Předpokládám, že funkčnost onoho čerpadla zjistím pouze až ho vyměním za nový, nebo lze to nějak změřit? Zatím díky...

2013-11-12 17:29:18

...a ještě další poznatek...

Když mi to třeba chcípne na křižovatce (stalo se mi to dnes náhodou kvůli borcovi přede mnou) a hned zkusím startovat, tak motor naskočí. Udělal jsem tedy pokus po příjezdu domů, motor na 80C, vypnul jsem, zkusil nastartovat a hle, šlo to! Po půl hodině motor cca na 40C, nic. Po další půl hodině motor cca 30C nic. Po další hodině, tedy úplné vychladnutí- na první cvrnknutí. No se už asi zblázním.

A pozor, jednou, před obchodním domem, kdy jsem se tak po hodině vracel z nákupu, vytloukl jsem si startováním baterku. Zariskoval jsem a nechal se roztlačit na 3 a auto chytlo jakoby se nechumelilo a pokračoval jsem dál v jízdě sám. Čím to teda může být, POMOC!

2013-12-09 16:11:11

Změnil jsem opraváře a hned mi skoro s jistotou řekl, že jsou to vstřikovací ventily. Vyndal je, nechal zkontrolovat a opravdu, místo nějakých 26 atmosfér dávaly kolem 17-19. Jsou to ale Denso, který opravit nejdou, pro motor Z17DTH, potřebuju 4 a jeden za 9500 Kč, brr! Hned jsem zaangažoval známého v Německu a budu je mít jeden za 180 euro, tak aspoň tak. Budu se modlit, aby to bylo ono. Opravář je specializovaný na Oply, tak mi nezbývá nic jinýho, než věřit, práce prý tak na 1-2 hoďky...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-12-09 16:55:03

jitkajp: JJ to může také být ten důvod.

2014-03-18 14:36:48

jitkajp: Ahoj,a to máš 180 éček za novej??

2014-03-18 16:11:04

jirivondrs: jojo, fungl novej, ale známý je přímo u zdroje, takže žádný sklad, obchod, cesta, marže. A jen tak mimochodem to tím nebylo, akorát se mi snížila spotřeba o 0,9 litru. Pokračuju dál v bádání. Buď to naftové čerpadlo, nebo pístní kroužky, nebo jsem se i dočet špatný startér, když je to zahřátý...

2014-03-18 16:23:33

jitkajp: Tak cena je krásná.My dávali teď za jeden 9500kc.Časem musíme uďelat ješté druhej..

2014-04-17 11:51:18

PROBLÉM VYŘEŠEN!

Vše bylo způsobené startérem. Dal jsem fungl nový a jezdím už 14 dní bez závad. Ten původní už nedokázal při ohřátí zaslat info do ŘJ kolik natáhnout správné množství nafty. Nebo tak něco. No se picnu.

Startér 3800 Kč.

Práce 1200 Kč.

Nový opravář (už třetí) a moje úleva- K NEZAPLACENÍ! :o)

2014-04-17 13:35:50

jitkajp: Neumím si představit, jaké signály do ŘJ vysílá starter, ale budiž, hlavně že všecko funguje...

bad64  
2014-04-17 15:26:18

jitkajp:

Venca49  
Václav
2014-04-17 21:54:03

colommbo: No já také nevím,ne ne,ale spíše bych věřil tomu,že měl malé startovací otáčky,které jsou potřeba pro správné vyhodnocení pro vstřik nafty,nebo tak něco.Něco takového tam je.

2014-04-18 06:23:13

Prý když je startér/motor už trochu zahřátý, tak někde něco vyhodnotí, že je třeba dodat míň směsi, ale zase když byl úplně zahřátý motor na 90, tak to chytalo dejme tomu ještě do 5 minut po vypnutí dobře. Mělo mě to i napadnout samotnýho, když mi to chytlo vždy na roztažení jiným autem na první brnknutí, že není něco v cajku se startérem...


Odpovědět