Fórum - Téma


Opel Insignia 2.0 CDTI vyssi spotreba paliva


Fórum Insignia Opel Insignia 2.0 CDTI vyssi spotreba paliva

Informace o modelu: Opel Insignia



2014-09-04 14:05:46

Zdravim,

Mam Insigni rv 09 v plne vybave motorove 2.0 cdti at se po meste snazim jezdit sebesetrneji nejsem schopen se dostat pod 9l/100km, coz me velice negativne prekvapilo, jelikoz jsem cekal ze po meste budu jezdit kolem 7l/100km. Obcas mi take vyskoci na displayi zprava, ze je potreba vymenit filtr pevnych castic, ale to mi v servise rekli, ze pri delsi jizde kolem 130km/h po dobu cca 5m se automaticky sepne regenerace ci co a tento filtr se sam vycisti, zkusil jsem to a musim tedy uznat, ze na nejaky cas tato zprava o servise zmizela nicmene ne na trvalo. Nevim cim by tato vyssi spotreba mohla byt zapricinena. Mel by nekdo nejaky uzitecny napad ci radu?

Zdravim

JC

2014-09-04 15:01:53

jucs: Pro Insignii nehoruju, nebaví mě, naftě nerozumím, ale pár drobností napíšu, než se ozve někdo kompetentní... Insignie s naftovým motorem není určena pro ježdění po městě, naopak - jejím revírem jsou dobré silnice a modré dálky před tebou - pokud s ní hrkáš po štatlu, vůbec se nediv, že za devět litrů a buď ještě rád, sedm by bylo z říše pohádek a snů. Další věcí je filtr pevných částic - asi pořádně netušíš, oč se vlastně jedná a jak se k autu s DPF chovat... DPF se postupem provozu zanáší pevnými částicemi z výfukových plynů a tím víc, čím víc se s autem couráš po městě. Úroveň zanešení průběžně vyhodnocuje ŘJ a dojde-li k závěru, že je DPF už sdostatek zanešen, spustí regeneraci, při níž je nezbytné nevypínat motor a naopak pokračovat v jízdě zvýšenými otáčkami několik kilometrů, než se regenerace úspěšně dokončí (není důležitá vyšší rychlost, ale vyšší otáčky motoru.) Vše se cyklicky opakuje, přičemž rychlost zanešení a četnost regenerací se odvíjí od režimu jízd. Nevím, jak je tomu u Insignie, ale u starších modelů není započetí regenerace řidiči signalizováno, s výjimkou zvýšení okamžité spotřeby, změny zvuku motoru a zvláštního zápachu výfukových plynů. Pokud tohle nevíš a nenecháváš proběhnout resp. dokončit regeneraci DPF, neděláš pro své auto nic dobrého, příteli...

2014-09-04 15:53:15

Zdravim,

ted uz vim a diky za radu. Hned poresim a necham dobehnout tak jak rikas. Ono se to tezko pozna, ale zkusim to. No je pravda, ze na dalky je to idealni auto, po meste se to opravdu kolem tech 9ti mota at se snazis jak se snazis, coz me na jinak bezchybnem aute trosku vadi. Jinak jsem spokojeny max.

2014-09-04 16:06:27

jucs: Jak jsem už psal, o Insignii ani o naftová auta se příliš nezajímám, ale na podkladě všelijakých přecjen zkušeností se domnívám, že spotřeba devět ve městě je přiměřená, mimo město při delších plynulých jízdách bych ji odhadoval kolem sedmi či lehce pod (Insa není malé a lehké auto). Dávej pozor na ten DPF a přeju ti hodně spokojených kilometrů!

P.S. Jen, chceš-li tady v klubu i nadále fungovat a dělit se o zkušenosti, doplň si, prosím, svůj profil o auto a motorizaci, je to tady takový dobrý zvyk. Děkujeme.

2015-09-02 12:32:09

Ahoj,

musím zareagovat na to co píšeš. Já vlastním Insu jen pár měsíců, ale důkladně jsem prostudoval, hlavně Čištění filtru pevných částic, abych byl připraven. Pokud je filtr zahlcen, rozsvítí se ti na displeji mezi budíkama kontrolka, že se začíná čistit. V ten okamžik musíš pokračovat v jízdě do té doby, než nezhasne (myslím, že nejdříve začne blikat, pak zhasne) Při čištění nesmíš mít otáčky menší než 2000 ot/min. Nejde o rychlost jízdy, ale jen o otáčky . Co se týká spotřeby, jsem v šoku !! Já mám 2.0 CDTi 96 kW a jezdím mimo město 5-5,5 L ! Město kolem 6 L Naprosto s přehledem a bez nějakého omezování a snahy o co nejmenší spotřebu.

Přeji hodně štěstí a opravdu pozor na to čištění filtru pev.částic

TomBo

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-03 06:53:52

tombo: Ono dost záleží, kolik jízd se studeným startem je po městě a kolik je mimo město. Celkový průměr potom může být i těch 9 na sto, ale ani nechci znát městský režim toho auta.....

Co jsem se bavil s mechanikem který mi měnil spojku na VeCe, tak mě udivil tvrzením, že regenerace u městských Oplů probíhá co do četnosti zhruba každých 200 až 250 km. Vesnický Oplíci to prý mají mnohem lepší a to každých 400 až 450 km. Tyto data má z diagnostik jednotlivých opravovaných aut značky Opel.

Mému tvrzení, že se regenerace u mého vozu spouští pravidelně jednou za "nádrž" což odpovídá cyklu každých 800 až 850 km, nechtěl vůbec věřit. Tak nevím. Je pravdou že bydlím u lesa na konci vesnice

Tím chci říci, že časté regenerace dost zvyšují spotřebu a jestli je pravdou, že po městě je to každých 200 km, tak se dostat na spotřebu kolem 7 litrů bude dost problém. Jediná možnost je auto vzít jednou týdně na výlet mimo město a najet alespoň 40 km v kuse "neměstským" režimem.....

2015-09-18 09:45:13

Zdravím všechny příznivce OPEL !

Vlastním OPEL Insignia 2.0 CDTI 96kW, rok výroby 27.12.2010 (najeto 200.000 km)

Po přečtení tohoto diskusního fóra jsem trochu na pochybách,co se týče spotřeby a filtru pevných částic.

Insignii jsem zakoupil 5/2015 a za tu dobu jsem najel něco málo přes 5 tisíc kilometrů,převážně dálky (dálnice,Chorvatsko atd.)

Průměrná spotřeba se mi pohybuje kolem 5.8 l/100km a to každých 14 dní resetuji.

Kontrolka filtru pevných částic se mi ještě ani jednou nerosvítila,takže jsem nepozoroval,že by proběhla automatická regenerace.

Možná to příjde později nebo regenerace probíhá během jízdy a kontrolka se rozsvítí až je filtr pevných částic plný.

Před Insignií jsem vlastnil OPEL Vectra C 1.8 Caravan 90kW 2004 a můžu upřímně napsat,že co se týče prostoru uvnitř vozidla Vectry C,tak to byl obývák proti Insignii,ale jízdní vlastnosti Insignie jsou mnohem lepší,rychlost,spotřeba,zrychlení,stabilní v zatáčkách a bezpečnější.Už bych neměnil,Insignia je kvalita.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-18 13:55:21

paroh12: Druhá domněnka je správná, kontrolku regenerace nemá. To co se rozsvěcí je kontrolka přeplnění filtru..... Vše probíhá automaticky. Co se týče srovnávání Vašeho bývalého a současného vozu, toto srovnat nejde.... Porovnávat slabý benzín se silnou naftou a jejich spotřeby v téměř stejných vozidlech (hmotnostně) skutečně nejde......

2016-02-14 22:50:22

Do spotreby riadiaca jednotka započítava i státie na mieste so spusteným motorom. Regeneráciu DPF nie.

2016-02-16 14:26:48

Ahoj. Přispěji trošku s vlastní zkušeností ohledně spotřeby. Pozor na to, pokud sledujete jen spotřebu na PC. Ta může být oproti spotřebě počítané z tankování ( samozřejmě vícekrát ) o dost jiná. Já měl jednou dokonce skoro o litr. Co mám teď LPG, tak klidně o 2 l ( ale to je tím LPG, tak to neřeším ). Co jsem četl fórum o ASX, tak tam jim počítače u dieselů klidně kecají o 2 litry méně. Kámoš má oktávku RS a tomu prý ukazuje o cca 0,5-1,5l. Je zajímavý, že to ukazuje asi vždy jen míň, jakoby to byl úmysl výrobců a spoléhali na neschopnost majitelů spotřebu si spočítat.

2016-02-21 12:33:21

Jezďím město/mimo město tak 70/30%.Když jsem Insignii kupoval před 2 měsíci,tak jsem byl se spotřebou dle tankování 9,6l, nyní jsem na 7,7l.Problém se spotřebou mám vždy s novým autem,než se člověk naučí jak se motor chová,obvzláště s automatem, pak také zkouším co to umí a jak to jede . . .Nepředpokládám, že bych se se spotřebou dostal níž v létě, teď jezdim na zimních pneu 235/55/17" a letní jsou 245/45/18",takže to bude tak na stejno.Snad jen teplejší motor po ránu by mohl přispět k malé úspoře.S naftovou Octavií jsem jezdil za 6-7l, se Superbem za 7-8l a pokud budu s Insignii jezdit do 9 l tak jsem spokojen, je to cvalda :)

2016-02-21 15:58:05

ludva10: U LPG je jasné, že to bude ukazovat jinak, protože to nepočítá spotřebu LPG, ale benzínu a to i když jedeš na plyn, takže to bude kecat vždy. Ale co jsem měl Jednu Vectru i teď druhou, tak ukazovaná spotřeba palubního počítače byla v rozdílu k reálné podle tankování vždy maximálně do půl litru. Po té, co jsem nastavil na diagnostice správné rozměry pneumatik, tak u Céčka ukazuje palubák téměř jako u béčkové Vectry, na 60l nádrži rozdíl max. 2litry při dotankování rozdíl a průměrná spotřeba je téměř shodná do půl litru na sto km.

Je fak, že největší rozdíl mezi reálnou a vypočítanou spotřebou, jsem zaznamenal hlavně u koncernových aut...takže ty štýry litry na sto woe je jen údaj z palubáku a reál si jaksi asi málokdo z uživatelů dovede připustit... .


Odpovědět