Fórum - Téma


Opel H 1,6 16V XEP nejde za plynem


Fórum Astra H Opel H 1,6 16V XEP nejde za plynem

Informace o modelu: Opel Astra H



2015-07-16 08:49:36

Zdravim neřšil tu někdo stav auta Opel H" kdy mu rachotily výřivé klapky auto klapalo díky tomu ale jelo a chvíli před tim než sme tam koupily jiné klapky sáni přestalo tahnout rozjelo se po max usili na 120km na volnoběh při sešlápnuti plynu to jde max na 4tis otáček a nezměnilo se to ani po vyměnně celého sání, ještě ukázala dig mrtvou lambdu za katem ta je nová, auto jede stylem že ho roztahujem strašně dlouho předjižení je skoro nemožné sešlápneš plyn a ono to reaguje jen minimálně, jedeto jako by to táhlo za sebou 3T vozík spotřeba je taky kolem 10L a když sešlapnem plyn má to zvuk jak skůtr.. nevíme si rady

ASTRA H 1,6 16V XEP 2004r.v

602 850 236 tel

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-07-16 12:20:44

spidr: K tomuto motoru se tu začíná poměrně hodně hromadit spousta příspěvků. Stačí pohledat v sekci Astra H, najdeš poměrně hodně informací....

Je potřeba zjistit co nefunguje v regulaci složení palivové směsi, nejlépe kvalitní diagnostikou..... Druhá lambda zas až tak moc neovlivňuje chod motoru, je jen kontrolní a podle ní se jemně dolaďují emise, hlavní je ta přímo na svodech do katalyzátoru. Že by rachotil Twinport slyším prvně, nebylo to spíš v sání mezi škrtící klapkou a Twinem? V tomto dílu u prvních sérií rády praskaly přepážky a pak tancovaly po celém tom zatočeném sání..... Kromě hluku to v podstatě nemá vliv na chod motoru.

Mě Astra s tímto motorem brala cca od 6 do 7 litrů na 100km, deset je strašná spotřeba.

Chce to projít vzduchový filtr, IAT a MAP senzor (motor nemá klasickou váhu vzduchu), hlavní lambdu, teplotní čidlo, ovládání Twinu, svíčky, tlak paliva, funkčnost katalyzátoru.... Atd...

Napadá mě jednoduchá věc, jakou má motor chuť na olej? Jestli poměrně hodně, může být ucpaný katalyzátor, a znečištěné celé sání, hlavně MAP senzor. Ten je pod ECU na motoru.

Další věc je správně nastavené časování rozvodu, chybně o zub na některé vačce se na chodu nepozná (vejde se to) ale může to mít takové projevy.....

Tak je vidět, že vyřešit problém nebude na jedno odpoledne, začal bych u těch rozvodů, jestli vše sedí na ryskách, pak bych pokračoval výfukovou částí (průchodnost), filtr vzduchu a potom diagnostika a live data za jízdy kdy to ne a ne a nejedééé.....

2015-07-16 13:09:50

diagnostika už neřiká nic právě, za jizdy se nedělala, rozvody jsou dělané Loni

Mac senzor je kde? a jakou má funkci, Olej to papá už leta ale vždycky to jelo ted je to přiškrcené jako by to něco drželo za prdel vykon minimální, vyměnil sem lambdu kterou to házelo jako nevymazatelnou závadu, podstatě stav vozida je že žere a nemá výkon, chod motoru na volnoběh nijak nekolísá, starruje dobře, při zařazené třeba 3 a sešlápnuti plynu na plno se rozjiždi velice plynule-pomalu a ke konci plynu už jako tak cuká jako by omezovač to je ale u nějakejch 3000tis otáček, vice to ani vytočit nejde,

A Ano v tom sáni byl prasklej ten plech a ty klapky dole měli na plastovejch vodítkách vůli jak prase nechápu jak to někdo muže udělat s palstu

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-07-16 13:54:28

spidr: Fakt to chce live data za jízdy aby bylo jasno proč nejde do otáček. Kontrolka emisí bliká (svítí)? Asi ne, když "diag nic nehlásí"

IAT senzor je snímač teploty nasávaného vzduchu - vypadá jako váha vzduchu a je i ve stejném místě, ale má jen dva vodiče...

MAP senzor je snímač tlaku v sacím potrubí, jak jsem psal, je umístěn pod ECU motoru - černý plastový obdélníček zasunutý do sání.

Oba snímače společně nahrazují funkci váhy vzduchu, tedy z jejich údajů je vypočítáno množství aktuálně nasátého vzduchu do válců a podle toho je vstřikováno odpovídající množství paliva.....

Opět se dostávám k diagnostice, všechny snímače lze vidět on-line za jízdy a hned se pozná, jestli z nich jdou správné hodnoty......

IAT senzor musí ukazovat stejnou teplotu jako snímač teploty motoru (vody) ve studeném stavu, tj. vychladlý motor přes noc.....

A v podstatě i obráceně, snímač teploty motoru dále určuje délku chodu na obohacenou směs, jestli stále dává špatnou informaci o teplotě motoru, bude směs stále příliš bohatá a ve vysokých otáčkách se bude motor zahlcovat příliš velkým množstvím paliva.....

Je také možné, že špatně funguje některý ze snímačů otáček, vačkové nebo klikové hřídele......

Vše lze otestovat popřípadě ověřit funkci, z tohoto se potom dá zjistit co je KO. Nevím jak dál poradit, autí nevidím, neslyším, neřídím, od monitoru se ani víc poradit snad nedá. Třeba ještě někdo napíše, co by to mohlo dělat.......

Ale jak píšu, prvotní je připojit diagnostiku (tech2 nebo Op-com) a provést ŘÁDNOU kontrolu celého systému přípravy směsi a řízení motoru.

2015-07-16 14:14:17

Diky začneme timto co je tu napsáno a uvidíme co vše je v porádku a co je v háju

zatím děkuji děkuji

2015-08-07 15:49:06

takže je po záhadě rozdrolenej katalizátor kterej přicpal další dil, takže proro to i žere, dusi se to přehřivá,

bohužel je kat součásti svodu,pitomci takže je jasné ,že se to časem muselo uvařit, a o to je to dražši dil, když je to se svodama

stejnej problém byl i fábie

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-08-07 21:01:12

spidr: Ano, je to také možnost, sice jsem to ještě neviděl, ale slyšel jsem už vícekrát. Na obrázku je kat zespoda od vlnovce po 154 tisících km na mojí bývalé Astře H Z16XEP.........

http://www.club-opel.com/...1_3137_fotografie2289.jpg

2015-08-08 11:44:19

kat je hezkej ten náš je rozdrolenej a šprajclej bokem proto se to dusí


Odpovědět