Fórum - Téma


Opel Corsa C DTI 1.7 2003 vybijeni baterie


Fórum Corsa C Opel Corsa C DTI 1.7 2003 vybijeni baterie

Informace o modelu: Opel Corsa C



2016-09-21 13:27:48

zdravim

mam problem s baterkou v aute. samovolne se mi zacala vybijet. alternator je zmereny a zda se byt v pohode. kdyz vypnu motor a necham zapoojenou baterku v aute, tak do cca 3 hodin se baterka vybije. ale kdyz odpojim pol, tak baterka drzi proud. poz: zadnou novou nebo jinou elektroniku sem do auta nedaval.poradite nekdo? nebo pomohla by diagnostika? popripade bych chtel pomoct s nalezenim schematu pojistkove skrinky. dekuji

2016-09-21 13:47:37

tomis27277:Vylučovací metoda. Odpoj jeden pól baterie zapoj mezi pól baterie a svorku multimetr.Bude tam odběr.Měřák přepni na proudový rozsah a vytahuj a vracej pojistku po pojistce. Nevytáhni všechny ať si neuděláš problém která kde byla.Jednou to bude skoro nula.Měřák mněj připojený neustále protože při odpojení a znovu zapojení naskočí odběr řídících jednotek a než znovu usnou chvíli to trvá.Pokud nepomůžou pojistky pak odpoj alternátor, může být vadná dioda. Držím palce.V manuálech najdeš schemata.

2016-09-21 14:06:31

Ahoj. Celkem dobra rada, ale pokud tvrdíš, že baterka je za 3 hod. vybitá, hrozí zničení běžného ampérmetru, protože ten odběr musí být velký.

1. Prověř pořádně baterku zda je skutečně dobra.

2. Měření ampérmetrem, vypni všechny spotřebiče, zamkni auto a potom odpoj - pól baterie .

Jeden vodič měř. dáš na - pól baterky, druhý na odpojený drat z baterie ( zapoj. do série).

Klidový proud by měl být cca 20mA (0,02A).

Pokud bude výrazně vyšší, vytahuj postupně poj. až zjistíš , který okruh má ten velký odběr.

Jestli je ale baterka skutečně dobra a v autě je za 3 hod. vybitá, sehnal bych na měření nejlépe klešťový ampérmetr( nemusí se nic odpojovat, ale změří hlavně velký proud, aniž by se zničil.

2016-09-21 14:20:23

lachtan: Multimetry mají rozsah i DCA 20A.Klešťový ampermetr na DCA není běžnou záležitostí a ACA stejnosměrný odběr nezměří.Kdyby byl odběr extremně velký baterie by se hřála.

2016-09-21 14:44:04

bohumil55: No právě. To klasický multimetr za 300 stovky určitě nemá. A pokud je bat.po 3 hod. K.O. tak ten odběr může být těch 20 A.( neznám kapacitu a stav baterie.

Tak velký odběr si dovedu představit jen u alternátoru nebo starteru . Ty pojistky nemají.

2016-09-21 16:46:40

tomis27277: měl jsem podobný problém a byl to alternátor.Ten můj ještě navíc po opětovném nastartování nedobíjel(nebo se aspoň tak tvářil).

2016-09-21 17:54:58

letadlo: mě to ale neukazuje na pal.desce symbol dobíjení

2016-09-21 18:00:07

resp: alternátor byl měřený a je v pořádku

2016-09-21 18:06:10

baterie je 71Ah 400A . ale mam pocit, ze ta baterka je original z vyroby. na beterce je logo opel... a kdyz sem ji otocil a hledal sem datum vyroby, tak jedine co jsem nasel, tak bylo v dvou kroucich varezeno neco jako mesic a rok vyroby te baterie. 1/03 coz si myslim, ze je to leden roku 2003. a nechce se mi verit, ze ta baterka by vedrzela tak dlouho

2016-09-21 19:27:54

tomis27277: Udávaná kapacita tvého akumulátoru 71Ah je gut, ale startovací proud 400A je dost málo a to se bavíme o zcela novém akumulátoru. Pokud je příčina vybíjení akumulátoru mimo něj, je dobré ji najít, nicméně i s ohledem na to, cos tu napsal, bych uvažoval o novém. Poslední dvě zimy sice byly pro mrňata z mateřinky, což však neznamená, že ta letošní nemůže být opět ladovská a můžeš mít při startování naftového motoru potíže. Sám mám Vartu 74Ah a 750A startovací proud, od května 2009 funguje bez zaváhání a to ji letos čeká osmá zima. Nemusíš kupovat zrovna Vartu, ale o nějaké nové opravdu pouvažuj...


Odpovědět