Fórum - Téma


Opel Corsa C, 2002, 1.2, 16V, rozvody


Fórum Corsa C Opel Corsa C, 2002, 1.2, 16V, rozvody

Informace o modelu: Opel Corsa C



2015-05-15 18:40:41

Měním řetěz, a chci se ujistit, zda mám všechno správně před nasazením řetězu. Klikový hřídel mám risku na risce a první válec je v horní úvrati. Váčkové hřídele mám v pozici, kdy "zářezy" obou dvou hřídelí jsou vodorovně, na přední hřídeli mám nápis FLM a na zadní 222. První váčky (myšleno od ozubeného kola) mám v pozici kdy "směřují ven", jak levý tak pravý.

Co je pro mě matoucí, že na ozubených kolech nejsou zcela žádné risky.

bad64  
2015-05-15 18:57:26

k.o.h.u.t.: Dobrý den při registraci na club Vám mimo jiné byla doporučena stránka o doplnění profilu o vozidlo a motorizaci kterou jste zřejmně opomenul.Pokud vozidlo Opel nevlastníte stačí zapsat v Nastavení Změna profilu a dále ve VZKAZUJI vozidlo Opel nevlastním.Pokud budete tyto údaje nadále ignorovat může se stát,když budete potřebovat nějakou radu tato ignorace se obrátí proti Vám tím,že se nedočkáte odpovědi.Pokud máte vozidlo utajené je to jako by nebylo doplněno jelikož ho nevidíme.Super-Administrátor

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-05-15 19:02:05

k.o.h.u.t.: Nikde nejsou rysky, rozvody se na tomto motoru dělají za pomocí sady přípravků k aretaci všeho co se hýbe. Obvzlášť ružice na kole sací vačky (pro snímač otáček). S řetězem se mění i ozubená kola, vodící i napínací lišta s napínákem a je potřeba sada těsnění pod prsa, vanu, vodní pumpu a ventilové víko......

Zde je video jak vše zaaretovat a obrázek se sadou rozvodů:

310019000 - Timing tool set suitable for OPEL 1.0 - 1.2 - 1.4 petrol engines.

Timing tool set suitable for OPEL 1.0 - 1.2 - 1.4 petrol engines.

Opel: Corsa, Agila, Astra, Meriva

Suzuki: Wagon R+

Engine

1.0 12V., 1.0 16V, 1.2 16V, 1.4 16V (chain)

Engine codes

X10XE, Z10XE, Z10XEP, X12XE, Z12XE, Z14XEP, Z12XEP, Z14XEL

KIT INCLUDES:

OEM KM-954 = 313120000 + 821005000

OEM KM-953 = 310151006

OEM KM-952 = 313118000

OEM KM-955-2 = 313119000

OEM KM-955-1 = 313071002

By GOVONI, "The Toolmaker"

2015-05-15 19:12:56

Díky za odpověď. Sadu kompenou mám. Nebylo zaaretováno, proto to celé nastavuju a je to podle tady toho

https://www.youtube.com/watch?v=XHhdm0ng_Q4.

Vše je nastaveno, jen jsme se chtěl ujistit ohledně těch risek, ale když teda žádné nejsou, tak stačí ohlídat horní úvrať, pozici obou váčkových hřídelí. Co se týče ozubených kol, v případě že tam nejsou risky, musí jít zub proti zubu, nebo to není rozhodující?

Jde o to, že když mám zub na zub, tak není zcela naplý řetěz, pokud nemám zub na zub, tak je naplý jak má být.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-05-15 19:29:02

k.o.h.u.t.: Dopnutí vyřešíte povolením šroubů vačkových kol. Po mírném napnutí řetězu se kola opět utáhnou. Pozor na pozici výřezu ružice utažené společně s kolem sací vačky.....

O rysce dole jsem nevěděl, co jsem viděl, je motor "oholený" a měnilo se všechno.....

2015-05-15 19:44:16

kopejda: To je ale to, na co se ptám. Pokud řetěz dopnu povolením šroubu váčkových kol, nelícujou zuby, což asi problém nebude.

Jak si to myslel s tou ružicí? Mám ji už dole a nevím zcela přesně v jaké pozici byla. Je na ní v jednom místě šipečka, ale nevím, jak ji nasměrovat.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-05-15 19:57:17

k.o.h.u.t.: Ano, na samotných kolech nezáleží, na obrázku je pozice ružice. Je potřeba přesné nastavení podle přípravku, jinak motor půjde špatně nebo nepůjde ani nastartovat. Pulzy ze snímače ružice vačky a snímače klikovky musí být synchronní....

Zde je podrobný návod i s utahovacími momenty:

workshop-manuals.com/vauxhall/corsa-c/j__engine_and_engine_aggregates/dohc_petrol_engine/

timing_gear_case/repair_instructions/remove_and_install_timing_case_(z_12_xe_z_12_xep_z_14_xep_without_air_conditioning_lhd)/

A zde dva obrázky nastavení výřezu se šipkou:

2015-05-17 15:17:44

Tak jsem to dneska celé dokončil.

nechci zakládat nové vlákno, ale vyskytnul se další problém po kompletním zapojení všech čidel-kabeláže atd. Celou dobu během několika dni kdy jsem dělal výmenu mi fungoval central, radio, po vlozeni a otocenim klicku ve spinaci skrince se budiky a kontrolky rozbehly.

Dnes, kdy jsme vsechno zapojil, tak po otoceni klicem do startovaci polohy nenabehnou budiky vubec, jen sviti kontrolky airbagu, nekdy i vice kontrolek (treba zatazeny rucka atd). Pokud vytahnu klic zcela ze zapalovani a necham treba zanute svetla, tak misto toho, aby mi zacalo dlouhe pipani upozornujici na roznute svetla, tak slysim cvakani z pojistne skrinky. To same se deje, pokud chci treba zapnout vystrazne svetla. Pokud chci auto zamknout, nejde central, jen se zamknou dvere od ridice.

Je zajimave, ze vse bylo OK, dokud jsem mel auto rozebrano pro vymenu rozvodoveho retezu, kdyz jsme vse zapojil, dela si toco chce. Nekde zkrat, nebo kde zacit ?

2015-05-17 18:02:43

podle mě ti někde chybí kostra.

2015-05-17 20:48:21

Diky, vice mene jsi mel pravdu...problem byl v tom, ze baterka byla temer vybita, ....takze tenhle problm odstranen.

Podle me uz tedkom bojuju jen s tou ruzici na ozubenem kole hridele. Nemam k tomu sadu, mam nastavenou jen horni uvrat, kola vackove hridele, ale tu ruzici mam "od oka". Snaziljsme se ji vzdy posunout okousekvpred ci vzad, ale nejde. Respektive startuje, jakztak toci, ale neni to ono...pokazde jinej zvuk,...

Nejaky typ, rada, jak se pokusit spravne nastavit tu ruzici, protoze to ma vliv na sensor.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-05-17 22:30:02

Co si udělat šablonu podle přípravku, alespoň na nastavení správné pozice. Výkres zde:

2016-02-14 19:39:29

Zdravim vas možte mi poradit k de ide kružok ktory je oznaceny na obrazku....Kde ma ist. Mam corsu 1.0 43kw z10xe


Odpovědět