Fórum - Téma


Opel Combo C - 2003 1.7DTI 55kW


Fórum Combo Opel Combo C - 2003 1.7DTI 55kW

Informace o modelu: Opel Combo



2015-05-29 15:29:13

Zdravím všechny znalce Opelu.

Potřeboval jsem auto na stavbu a naskytla se mi možnost koupit COMBO 1.7DTI z r 2003, s poctivými 138tis. kilometry. Dokonce jsem ho měl už u mechanika a vše vypadá vážně výborně.

Doporučil mi ale výměnu rozvodů a oleje + filtry... s tím problém nemám, ale narazil jsem tu na varování ohledně nějaké nutnosti řešit jakési olejové čerpadlo a že je to v nějakém TISu a že pokud se to neřeší, může se po rozvodech zlikvidovat motor... tak jsem šel za mechanikem, jestli s tím počítá, ale vůbec neví která bije a já samozřejmě už vůbec.

Chtěl jsem se teda zeptat, zda byste mi nemohli tento servisní úkon někdo poslat, nebo poslat rovnou ten TIS na Combo, aby si mohl mechanik počíst a nezabil mi takto pěkně zajetý motor.

Předem moc díky za ochotu pomoci novému Opelákovi

Venca49  
Václav
2015-05-29 15:51:53

kryshna: Mám dojem,že byl problém s povolující se maticí na rozvodovém kole olejového čerpadla.Při povolení došlo k potkání motoru.Vždy se musí řádně dotáhnout a použít tmel na závity.

2015-05-29 16:43:46

povolujici se matice na hrideli ol.cerpadla. tzn ze se muze povolit ozubene kolo pohanejici ol.cerpadlo, hnane ozubenym remenem rozvodu... Na TIS technici od opela radi dotahnout na 60Nm 5min pockat lehce povolit a opet dotahnout na 60Nm... tento problem maji golf III a dalsi... z praxe to znamena poradne to dorvat necim lepsim nez jen racnou a zakapnout zavit barvou. kvalitni servisak si s tim v pohode poradi (kvalifikovany stredoevropan bile barvy) povolovani a dotahovani netreba, jak radi automechanici opel ... dotahovani matice se dela preventivne pri vymene rozvodu :)

kazdopadne poctivich 138k km se starim 12let je kurva malo na naftu, takze bude mozna v haji turbo nebo vyhonenej motor ze studenejch popojizdek mozna se mejlim

2015-05-29 17:07:36

Díky Vám za rady, tohle si vytisknu a dám to servisákovi k dispozici.

Auto je po dvou majitelích, první to koupil a jezdil do roku 2008, před prodejem druhému majiteli (můj dobrý známý) měl v servisce nalítáno 104 tis. Známej to pořídil za pár šušní pro ženu na nákupy a odvoz dětí. Takže motor za těch dalších sedm let najezdil velmi mnoho krátkých tras... podle mechanika je ale vše na první pohled v allrightu. Nikde nic nekape, nerosí, nepíská, startuje na první ťuknutí... tak bych snad mohl mít při vší životní smůle tentokrát štěstí No uvidíme. Jestli to bude jako kdysi s Vectrou B 2.2, tak už Opla skutečně nikdy nechci vidět

2015-05-29 17:22:09

at zkoukne turbo, sundat hadici sani a ozkouset vule na hrideli turba... jinak predepsana vymena oleje po 30k km neni taky moc koser, zase a o5 pro turbo... kazdopadne okouknout naft.cerpadlo jestli nikde neprolina nafta zkrz ventily... jinac je motor v pohode a neni moc potreba nad nim spekulovat... mozna vstriky, ale to ted neotestujes...

2015-05-29 17:37:12

fruti: u svého druhého auta (benzín s LPG) jsem zvyklý měnit olej po 15tis. a tady to hodlám dělat taky... radši. Naftu jsem sice nikdy nechtěl kvůli případným "extrémním" investicím, ale za tu cenu to nešlo odmítnout

2015-05-29 17:47:48

za kolik?

Venca49  
Václav
2015-05-29 18:17:42

kryshna: Hlavně kontroluj vůle ventilů,hlavně sacích.Kontrolní hodnoty: Sací ventil/výfukový ventil (0,35 – 0,45 mm)

Upozornění! Kontrola vůle ventilů se provádí u studeného motoru – při teplotě okolí.

2015-05-29 18:33:44

fruti: za 50tisíc... až to nechám vyčistit a pohraju si s lakem (který je mimochodem ve slušné kondici), tak sem dám nějaké fotky.

Asi to nechám celé zkontrolovat, když už se budou dělat rozvody, tak nechám omrknout i ty vůle. Byl bych rád, aby to jezdilo, než to shnije, pokud někdy

Díky za tabulku.

Pokud máte ještě nějaké zásadní servisní nápady, sem s nimi, určitě to budu chtít řešit:

Zatím mám v plánu nechat udělat:

1. Rozvody

2. Olej

3. Filtry

4. Kompletní čištění interiéru

5. Teď asi i ty ventilové vůle...

6. ?

Venca49  
Václav
2015-05-29 18:51:03

kryshna: Stáhni si v "Manuály" příručku "Jak na to" na CorsaC.Je tam vše.

http://www.club-opel.com/...anual_download.php?id=141

2015-05-30 06:34:08

venca49: Už to mám, dokonce jsem našel i příručku pro Combo. Tak to pomalu projíždím, hlavně svépomoc...

2015-06-22 19:40:37

AHOJ.

Tak jsem si moc nepojezdil...

Auto je už týden u doktora... a zatím doktor nepřišel na to, co je špatně. Tedy krom toho, že byl asi zanedbán servis (speciálně kabinový, vzduchový (motorový) a palivový filtr... v nich by se daly pěstovat žampiony, jak to bylo zaprasené). Nemluvě o rozvoďáku, který je podle slov mechanika v autě od začátku, tzn. 12 let a 138tis. kilometrů.

Chtěl jsem autu udělat radost a nabral jsem plnou nádrž nafty, až se z ní valila pěna (to auto nevidělo plnou nádrž asi hóóódně let...)

Zrada nastala na dálnici při rychlosti kolem 110kmh, po ujetých cca 15km.

Hodlal jsem předjet kamion a zhruba v úrovni jeho kabiny se mi vypnul motor... ani nebudu povídat, jaká se mě zmocnila panika, když mi za prdelí visela hromada aut...

V odstavném pruhu jsem zkoušel startovat a vždy pomoho jen vytažení klíčku a chvíli ho nechat být, potom jsem pokaždé ujel tak 100-300m a zdechlo to znovu. Takhle jsem to postupně dostal na exit a do nejbližší obce (tzn., že jsem to zopakoval tak 20-25krát).

Jedinné co na palubce svítilo, byl ten malý znak auta s klíčem, který ale vždy zhasl, jakmile se to podařilo natočit a znovu se rozsvítil, když auto chcíplo. Kontrolka motoru nesvítila vůbec.

Můj mechanik si evidentně neví rady, zítra chtějí s elektrikářem měřit ŘJ, nebo co...

Netušíte prosím někdo, kde by mohl být problém? Že bych mu mohl trochu poradit

2015-06-23 08:12:00

Výcuc z manuálu :

Kontrolka

Auto s klíčkem elektroniky motoru Rozsvítí se na několik sekund po zapnutí zapalování.

Pokud se kontrolka rozsvítí při běhu motoru, znamená to poruchu v elektronice motoru, nebo převodovky. Elektronický systém se přepne do nouzového režimu, mùže dojít ke zvýšení spotřeby paliva a snížení výkonu. V některých případech mùže být závada odstraněna vypnutím a opětovným nastartováním motoru. Pokud kontrolka trvale svítí při bìžícím motoru, vyhledejte pomoc v servisu a nechte odstranit příčinu poruchy. Pokud se krátce rozsvítí a potom zhasne, neznamená to žádnou poruchu.

Pokud svítí kontrolka Auto s klíčkem, signalizuje kondenzát v naftovém filtru. Při každé výměně motorového oleje nechte v servisu zkontrolovat palivový filtr z hlediska obsahu zbytkové vody.

Pokud po zapnutí zapalování kontrolka bliká, došlo k poruše v systému imobilizéru. Motor

nemùžete nastartovat .

Bez vyčtení kódu diagnostikou je to střelby naslepo


Odpovědět