Fórum - Téma


Opel Astra h 1.9 CDTI 8V vs. 16V ?


Fórum Astra H Opel Astra h 1.9 CDTI 8V vs. 16V ?

Informace o modelu: Opel Astra H


1  2

2016-04-27 20:41:38

Ahojte chalani chcel by som sa vás spýtať na váš názor ktorá 1.9 CDTI u Astra h je spoľahlivejšia 16V alebo 8V ja osobne mám Opel Astra H 88kw/120hp 8V r.v. 2008 :)

2016-04-27 20:59:28

chooper: Šestnáctiventil má vířivé klapky... http://www.club-opel.com/...3%AD%C5%99iv%C3%A9+klapky

2016-04-27 21:47:08

chooper: Myslím, že pro Astru máš tu nejlepší motorizaci. (teda z ropáků)

Tuším, že Astra neměla DPF ani v kombíku až do konce výroby tohoto motoru.

Mrki

2016-04-28 08:49:46

Tento motor 88kW (ještě bez DPF) jsem měl od 0 do 190 000km. Servisováno dle servisní knížky. Opravy EGR ventil někdy při 70tis km. a při 180tis. km měněná volnoběžka na alternátoru. Jinak vše původní bez problémů.

2016-04-28 10:55:15

no ja mám na tomto motore už 232xxx km mám po repase turbo z neznámeho dôvodu bolo úplne zničené niečo do turba natiahlo a vybilo ho cele ... plus max problém s EGR ktoré treba vyčistiť a je všetko okej pokiaľ vyskočí chyba už viem že že je egr zabité alebo väčšiu dymivosť tak už viem že to treba vyčistiť s tým samozrejme vyskakuje aj škrtiaca klapka takže tak mechanické poškodenie na tom nevidieť ani nič podobné takže tak .... akurát idem vymeniť olej v prevodovke hoci je manuál ale i tak je tam tá zázračná M32 prevodovka takže tak :D no našťastie som s tým ešte nemal problém žiadny akurát som postrehol že keď je v neutrály ako keby jemne lopkalo niečo takže pravdepodobne bude potrebné vymeniť ložiská ale človek kto nepozná to auto ani nerozpozná akurát mi vadí na tom motore to že je hrozne hlučné ale čo už

2016-04-28 11:20:38

chooper: moje zkušenost je, že motor chce točit nad 2000ot. Pod 2000 duní, hlavně za studena.

2016-04-28 12:25:19

Přesně tak jezdí Kopejda s tím osmiventilem ve VeCe od léta 2014 a je nadmíru spokojen. A nezasírá mu to EGR.

2016-04-28 12:30:37

Ano to je pravda .... Ten motor je lenivý pokial to ide po 2000

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-04-28 14:19:43

chooper: Nepřijde mi lenivý pod 2000 otáček, využívám pásmo od cca 1400 do 2500 nejčastěji..... poměrně dobře táhne už od 1100 otáček. Možná to je od kusu.....

2016-04-28 18:19:51

ano to je pravda :) lenže pri 1100 mi príde ako keby sa dusil motor :/ tak sa ho snažím držať na 1500 - 1600 kedy je aj spotreba ideálna ani motor nezaťažujem veľmi ani ho v tedy nedusím :)

2016-04-28 19:21:39

Každý byť zcela stejný motor se skutečně může v různých modelech chovat trochu jinak, záleží to hlavně na převodovce a jejím stálém převodu a čistě teoreticky a akademicky i na tom, jak je vůz od nova zajetý a jak s ním jezdil předchozí majitel, některé motory jsou smutné, jiné naopak veselé.

2016-04-28 23:14:04

chooper: Můj názor: 1100 ot/min je lehce nad volnoběhem. Při těchto otáčkách asi bez problémů funguje lodní motor.

Motor 1,9 od Fiatu je starší než TDI od Volkswagenu. V té době bylo úplně normální, že zvýšený výkon přišel okolo 2000 ot.

Oktávka 1,9 TDI začala táhnout od 1800 ot.

Chtít od motoru výkon od 1100 ot. prostě nejde. Navíc to tomu motoru škodí.

Hrozně mě rozčilují pořady v televizi, kde se říká, že přeplňovaný diesel o obsahu 1,4 stojí zaprd, protože ve 1400 ot. špatně táhne.

Už jsem se zas rozčílil

Motor se má točit tak, aby odevzdával optimální výkon.

A kde je ta spodní, nebo horní hranice by měl řidič vědět.(slyšet, cítit)

I bez otáčkoměru.

Mrki

2016-04-29 10:20:01

mrki: "A kde je ta spodní, nebo horní hranice by měl řidič vědět.(slyšet, cítit) I bez otáčkoměru" - ano, tak by to mělo být. Troufám si však tvrdit, že řidičů je tak asi třetina (a to jsem možná ještě optimista), zbytek lidí za volanty tvoří jacísi "obsluhovači" a netýká se to jen samotné jízdy. Od toho se pak zákonitě odvíjí třeba i stav ojetých vozů nabízených k prodeji. Jsem názoru, že k řízení auta je zapotřebí určitého nadání, jakéhosi "talentu", ostatně jako i k jiným věcem, někdo jej má a jiný má vlohy zase pro něco jiného. C'est la vie...

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-04-29 17:23:38

mrki: Však s ním nezacházím jako s lodním a právě jeho potřeby cítím...... Jistě-že nedupnu na plyn když si to jen tak šinu zrovna na oněch 1100 otáček, to by udělalo jen prase nebo právě "obsluhovač".

Chtěl jsem jen napsat, že pod 2000 otáček ten můj motor není lenoch...... Spíš se tak chová 16V 110kW který má vydlabané vířivé klapky......

2016-04-29 21:21:39

kopejda: Nechtěl jsem se nikoho dotknout.

Ale mě to turbo zčíná opravdu táhnout opravdu od 2000.

Po včerejší diskusi jsem si to dnes zkoušel, a v 11 stovkách to fakt nejede.

Mrki

2016-04-30 01:13:55

Mrki ma pravdu mne tak isto turbo na max tlaci az od 2000 otacok a pri 1100 ten motor dusii ja osobne ho drzim od 1500 do 1700 otacok takze takto :)

2016-05-18 15:28:24

chooper: Ahoj máme 5 Aster 1.9 CDTi. 4x 88 kW (2007, 2007, 2008 a 2009) a jednu, co mám já 110 kW (2007). Všechny jsou úplně v pohodě. 110 je živější a po přidání zatlačí do sedačky ještě ve 180 km/h. Za to, co už odpracovaly na ně nedám dopustit. Všechny už se x-krát zaplatily. Servis vedeme řádně. Značkový servis cca po dobu záruky. Po 200.000 km měníme olej po 15.000 km. Od 300.000 km, které dosáhne nyní jedna 88 kW 2007 budeme měnit po 10.000 km, pokud bude mít hodně černý olejový filtr.

Problém jsou 6-ti kvaltové převodovky. Generálkovaly jsme už u dvou vozů.(Ostrava 30.000 Kč,- protikusem) Rozbijí se samozřejmě až po záruce :o). JInak u 110 kW 1x alternátor (diody) a teď u 88 kW 2008 alternátor, ale jen ložiska šustí jinak elektriku dává - najeto 275.000,- a EGR ventil 2x z pěti aut.

Jinak motorově úplně v pohodě. Žádná turba jako u VW nebo cokoli závažného na motorech. A kromě již výše zmíněných dvou EGR a dvou alternátorů vůbec nic. Snad žhavící svíčky, ale to patří standartně k věci. Jinak kromě žárovek opravdu nic. Jsme zvědaví jestli vydrží do 350.000 nebo 400.000 km. Uvidíme. Servisní historii všech 5 potom pošlem na Opla do Němec, jestli jim to k něčemu pomůže.

S pozdravem Tom

2016-05-19 00:43:44

Dik za info ja čo mám problém max s egr tým aj spojená klapka keď sa zanesie tú raz za pol rok vyčistím a všetko pohode :) Môj ma zase repas turba Dôvod ? neznámi že vraj niečo nasalo do turba a úplne ho zničilo takže tak isto menené ložisko alternátoru plus menení motorček na stierače asi staré tesnenie bolo a nastal skrat takže tak inak tak isto žiaden problém asi pred niekoľkými týždnami som menil olej v prevodovke :) plus žhavič som jeden menil :D servisak vravel že treba vymeniť všetky lebo že tak isto odídu a vymenil som iba tu zlu a a do teraz fungujú všetky :)

2016-05-20 20:49:25

chooper: Ahoj. to oni budou fungovat, než zase jedna odejde. To poznáte až v zimě.

2016-05-23 11:01:01

hej no :) ja som s tým nejaký extra problém nemal akurát som si všimol že o trošku dlhšie som musel držať klučik ale inak žiaden až v zime keď bolo -25 :D :D ale to už našťastie som mal vymenené plus som dával aditiva ešte nikdy sa mi nestalo žeby v zime nechcelo naskočiť nikdy :) takže tak :)


Odpovědět

1  2