Fórum - Téma


Opel Astra H 1.4 - chyba klíčku, vysoká spotřeba


Fórum Astra H Opel Astra H 1.4 - chyba klíčku, vysoká spotřeba

Informace o modelu: Opel Astra H



2015-08-27 15:07:03

Zdravím, mám jeden dotaz, na který jsem tu ještě nenarazil (resp. konkrétně mou situaci) - mám 1.4 66 kW (Z14XEP) a po napojení na diagnostiku se mi ukázala chyba klíče (imobilizéru), něco ve smyslu nepravidelného (přerušovaného kontaktu). Na palubce žádná kontrolka nesvítí, auto jede tak nějak líně (ale neškube) a na volnoběh kolísaj otáčky.

Může mít uvedená chyba vliv na výše popsané chování motoru? Včera při výměně oleje (včetně filtrů a svíček) jsme si všimli pěkně zasviněný klapky (a diagnostika ukazuje min. polohu na 5%), takže předpokládám, že bude taky špinavej Twinport a AGR - na to vše se chystám, že to vyčistím, spíš by mě zajímalo, jestli to může mít spojitost i s tím klíčkem. A taky mě dost děsí spotřeba, která se dle BC pohybuje kolem 8,5l / 100 km.

2015-08-27 15:16:59

bečva: Chyba spojení imobilizeru zobrazená diagnostikou nebude, aspoň tedy dle mého soudu, mít s horším chodem motoru a vyšší spotřebou vůbec žádnou souvislost, immo je "v akci" pouze při startování resp. před ním, kdy ŘJ jen vyhodnocuje, zda je použit správný (ve smyslu oprávněný) klíč. Zato klapky a EGR ventil na motor vliv mají a nemalý.

P.S. Tvoje spotřeba paliva je vskutku dost vysoká. Samosebou záleží na stylu a režimu jízd, ale normálně by se měla pohybovat kolem sedmi litrů.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-08-27 15:41:59

bečva: Jestli šlo o neaktivní chybu, tak ji smažte a zase někdy později zkontrolujte, jestli se znovu objevila. Spotřeba se odvíjí přesně od stavu sání, jestli klapka dovírá jen na 5% a ne na 1% nediv se spotřebě..... Tedy, naprosto správně jste odhadl potřebu deratizace celého sacího traktu včetně Twinportu. Po této poctivě udělané očistě si budete myslet, že máte nový motor A to si nedělám srandu.....

2015-08-27 18:19:03

Děkuji oběma za povzbudivé informace (protože dobrých zpráv není nikdy dost ) ... s tim čištěním jsem stejně počítal a představa že budu muset shánět nový CIM mě docela vyděsila .

Jestli tomu dobře rozumím, tak pokud to startuje v pohodě, tak ten klíček řešit nemusím? (chybu jsme vymazali, nicméně se hned objevila znovu, ale jak říkám, kromě zmíněné spotřeby a věcí spojených se špinavým sáním jsem zatím zádný jiný problém nezjistil.

Ještě jeden dotaz k čištění - pod AGR jsem našel mezi náhradníma dílama nové těsnění, ale nic pod Twinport a klapku - jakým způsobem je to těsněný resp. potřebuju nějaký ND když budu ty sundaný věci pak zas vracet zpátky?

2015-08-30 11:25:23

colommbo: Jestli tomu dobře rozumím, tak pokud to startuje v pohodě, tak ten klíček řešit nemusím? (chybu jsme vymazali, nicméně se hned objevila znovu, ale jak říkám, kromě zmíněné spotřeby a věcí spojených se špinavým sáním jsem zatím zádný jiný problém nezjistil.

Ještě jeden dotaz k čištění - pod AGR jsem našel mezi náhradníma dílama nové těsnění, ale nic pod Twinport a klapku - jakým způsobem je to těsněný resp. potřebuju nějaký ND když budu ty sundaný věci pak zas vracet zpátky?

2015-08-30 13:50:35

bečva: Nějaká "muška" v cestě signálu od čipu v klíči přes čtecí kroužek u spínačky až po jednotku imobilizeru se mi čas od času (třikrát do roka...?) přihlásí taky - po zapnutí zapalování se mi rozbliká oranžová kontrolka elektroniky (autíčko s klíčem) anebo to přehlédnu a nastartuju, ale motor hned zase zdechne a všimnu si, že kontrolka bliká. Stačí vypnout zapalování, vytáhnout a znovu vložit klíč a start opakovat a už je pokaždé vše v pořádku, jen v paměti ŘJ zůstane uložena chyba P1612 Immobiliser No Or Wrong Signal - Not present. Dosud jsem to nijak řešit nezkoušel, doufám, věřím, že mě Omča ve štychu nikde nenechá...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-08-31 07:09:51

bečva: Jsou tam gumové těsnění pro každý sací kanál samostatné...

http://www.partsbase.org/...14xep-lj2-petrol-engines/

A zde je toho popsáno více:

http://workshop-manuals.c...peration/twinport_system/


Odpovědět