Fórum - Téma


Opel Astra G 1,8 vložka K&N filtr


Fórum Astra G Opel Astra G 1,8 vložka K&N filtr

Informace o modelu: Opel Astra G

Diskuze o vozidlu

2000 Astra G

1 fotek  |  71 diskuzí

Výkon motoru 85 kW (116 PS) při 5400 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.



2013-12-28 16:59:43

Čau máte někdo zkušenost s touto vložkou do air boxu http://www.knfilters.com/...product.aspx?prod=33-2787 podle toho co jsem četl tak se názory hodně mění někdo jí doporučuje a říkají že jde lépe do otáček a někteří že je to úplně na nic. Tak sem se chtěl zeptat na zkušenosti.

2013-12-28 17:34:14

odouch: Zkušenost nemám, sám to nepoužívám, ale věci se mají tak, že chce-li někdo používat "sportovní" filtr, tož schůdná cesta je právě vložka do airboxu, ne kónický filtr volně do motorového prostoru. Sportovní K+N vložky umožňují větší průchodnost vzduchu, takže minimálně pocitově mohou způsobovat lepší reakci motoru na sešlápnutí plynového pedálu ve vyšších otáčkách. Co je ale úplně nejdůležitější - právě proto, že průchodnost vložky je větší, MUSÍ se vložka udržovat zvlhčená zvláštním zvlhčovacím přípravkem (olejem), jinak propouští do sání nečistoty, jež normální papírová vložka zachytí. Přípravek je rovněž ke koupi tam, co prodávají vložky filtrů.

http://www.zbozi.cz/?q=K%...&seradit=nejlevnejsi&po=1

http://www.2racing.cz/?sidx=0&br=&catg=1360&sort=

2013-12-28 18:51:53

jenže tím žese tato vložka která se má vlhčit namontuje do běžného vozu (ne do sportovního) zvedne se hlučnost a začnou odcházet váhy vzduchu a za další vložka není určena pro denní ježdění ale pro usek zavodu či závod celý a vyčištění

2013-12-31 11:16:52

http://www.dfens-cz.com/v...hp?cisloclanku=2013123001

2013-12-31 11:53:40

Bohužel je tam dost reality.

2013-12-31 12:05:33

Já vím, Bohumile, já vím... Však taky proto jsem to sem vložil.

2013-12-31 13:48:35

Budu citovat jednoho přispěvatele pod článkem , se kterým se dá souhlasit.

Tak aby si to každý dokázal představit.

JJ-JJ napsal :

A jak by to snížení spotřeby vlivem menšího odporu ssání mělo jako fungovat?

Jak psal DF, škrticí klapka proud vzduchu omezí podstatně víc. Kromě toho elektronika motoru prostě změří množství nasátého vzduhu, koukne na to, co hlásí lambda a stříkne tam přiměřené množství benzinu. O to, jak hodně musela být otevřená klapka apod. se v podstatě nestará*.

Maximum, kterého můžete dosáhnout je tedy to, že se při stejném sešlápnutí plynu dostane do válce víc vzduchu. Jenže to spotřebu nezmenší - ta svině ECU tam pořád vstříkne stejné množství paliva, jako na neupraveném motoru, je-li plyn sešlápnut o kousek víc. Ani při maximálním otevření klapky spotřebu nesnížíte - tam jen dostanete o něco větší výkon, ovšem za cenu větší spotřeby (přiměřené vyššímu objemu vzduchu).

Dovedu si představit, že tvar sacího potrubí bude mít nemalý vliv na kvalitu směsi a schopnost jejího dokonalého spálení. Dovedu si představit i to, že konstruktéři aut musí v této věci činit určité kompromisy kvůli ceně, prostorovému omezení apod. a že tedy je u některých motorů možno celkovým vylepšením celého ssacího vedení kvalitu směsi zvednout a spotřebu mírně snížit. Co si představit neumím je to, jak podobného efektu dosáhnout pouhou výměnou filtru bez dalších úprav.

___

* Tedy trochu ano kvůli dodatečným korekcím bohatosti směsi např. při akceleraci, ale to je v daném kontextu nepodstatný detail.

2013-12-31 14:29:36

To je ještě ze základky ne ??? nebo z prvního dne automechanika :-D


Odpovědět