Fórum - Téma


Opel Astra G 1,6 16v 74 kW rozvody


Fórum Astra G Opel Astra G 1,6 16v 74 kW rozvody

Informace o modelu: Opel Astra G


1  2

2015-06-17 02:00:08

Zdravím oplici. Nedávno jsem si zakoupil astru g 99rv. 1,6 16v 74 kW. Auto komplet udělané novy podvozek umí e celém vejfuk vzduchovém filtr oleovej taky olej novy a auto me nechalo když sem jel ze školení. Odešla mi vodní pumpa. Při rozebrání rozvodu jsem zjistil ze vrtulka byla úplně rozslehana stim ze se kouslo ložisko na kladce vodní pumpy. Tím pádem se mi rozjely vacky a veškerá aretace je v trapu. Neměl by tu někdo podrobný návod jak správně nastavit rozvody váčky otevření pístu valcu atd když je to rozjete? Nové rozvody kladky a vodní pumpu už mám nasazenou jen nemám vše utazene než budu mít podrobný navod na srovnani

2015-06-17 10:30:36

Zdravím Tě !

Moje rada zní.

Jak dlouho to auto máš ?

To auto asi nejelo dva roky a stihla pumpa zkorodovala za tu dobu nečinností.

To se může stát i u spojkového ložiska. (jen na okraj debaty)

Pokud chvilku, tak se obrať na toho co ti to prodal, protože se jedná o skrytou závadu se kterou jsi nepočítal.

Já když jsem reklamoval skrytou závadu tak mě bylo vyhověno.

Před tím jsem se radil s advokátem říkal, že i když je to starší auto platí záruka na skryté závady 6 měsíců.

To bychom to dopracovali koupit auto a od prodejce slyšet jenom výmluvy.

Pokud ho máš déle jak 6 měsíců musíš investovat.

Sundat hlavu dolů a zkontrolovat ventily a šoupátka ventilů.

2015-06-17 12:14:23

lladislav: hoj. Mám ho min jak 6 měsíců koupil sem ho v dubnu nicméně je to od soukromnika neboť mi udělali totalku z mého mondea a toto jsem koupil jako potřebu pro ježdění do prace. Už sem jim i volal co se stim stalo samozřejmě otom nechtějí nic slyšet jediné co věděli ze stim autem je to je lambdasonda která se občas rozsvítí na palubovce jako engine. Jak říkám závadu jsem našel díly na to mám jen bych potřeboval poradit jak správně s aretaci nastavení vacek válců jak maj byt otevřené písty atd pokud to vše udělám a nastavim dobře auto pojede budu rad samozřejmě.pokud by to nejelo tak bych to už resil

2015-06-17 12:26:36

umíš nastavit horní úvrať ?

2015-06-17 12:44:45

chaozz: V tom případě se musíš bránit !!

Nedej se a řeš to s tím od koho jsi to koupil klidně se obrať na právníka pohrozit neřádům!

A ještě píšeš, že tvé auto zrušili to je síla !

Takové jednání je potřeba zarazit v žádném případě se do opravy nepouštěj a doporučuji si to vše zaznamenat a nafotit.

Je potřeba míti v ruce co nejvíce záznamů atd.

Hlavně neotálet.

Můžeš odstoupit od smlouvy.

Tohle ti musí uznat jako skrytou závadu.

Ty jsi kupoval auto s domněním, že je vše v pořádku. ale jak je vidno nebylo.

Určitě se ti potkaly ventily a levné to nebude.

V opačném případě máš nárok na proplacení škody.

2015-06-17 13:07:10

lladislav: Takhle mé bývalé auto ford mondeko MK3 combi rv 01 2.0 TDDI 85 kw Ghia výbava mi zrušili na Tčkové křižovatce, když mi tam někajej šulin vjel z auta se stala trubička se šlehačkou skončil jsem i na střeše když sem jel z práce. nikomu se nic nestalo chraň bůh... Necelých 3 týdny na to jsem sháněl jiný auto proto abych snim mohl jezdit do práce. Když jsem potkal lidi co prodávali toho opla byly opravdu vstřícný, hned mi hodili na zem deku ať se podívám na novej výfuk, nové tlumiče sem viděl ukázali mi motor ten byl potichej novej olej i filtr vše sem viděl pak mi řekli že s tím byly i v servisu jelikož se rozsvítila kolikrát za jízdy engine kontrolka že je již vadná lambda sonda což je oprava za pár korun a na pár minut a že je vše v pořádku. Auto jsem projel nic nikde nebouchalo nikam netáhlo vše bylo oukej no a pak mě to měsíc na to nechalo stát když sem jel z Mostu domů do Ústí ze školení tak mě to nechalo za Teplicema i se třema lidka, který jsem vezl :-D no ted mi auto stojí na dvoře u kamaráda on je autoelektrikář vyučenej ale jako automechanika ho učil můj strejc což je zkušenej. ale potřebujeme schéma jak to vše správně nastavit.

2015-06-17 13:10:41

breathlless: Podle toho co myslíš. jak jsem již psal auto dělám s kámošem u něj na dvorku je vyučený autoelektrikář/automechanik, jen prý potřebuje správné schéma jak to vše řádně nastavit. Jak má být otevřený první válec aretace vačem s ryskama u sebe prostě schéma když je to takto rozhozené :-] jak říkám včera jsme tam rubly novou vod.pumpu napínák řemen jen protáhly skrz silemblok abychom jiz motor nemuseli nadzvedávat noké kladky namontované. Teď přichází ta zábavnější čáast a to jak to správné nastavit aby se to nepotkalo

2015-06-17 13:25:31

chaozz: To tě ale nezbavuje práva odstoupit od smlouvy nebo když už proplacení škody.

To, že bylo na pohled krásné a dobré neznamená, že je perfektní a bez chyby, což se projevilo po měsíci.

Přece do toho nebudeš cpát peníze .

Potom to bude něco jiného a tak podobně.

To auto jak jsem psal muselo dlouho stát i nemuselo a to ložisko už bylo určitě chycené při dřené.

Pokud jdeš do opravy zkus na těchto stránkách si to stáhnout manuál.

http://uloz.to/hledej?q=m...++g+99rv.+1%2C6+16v+74+kW.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-06-17 13:59:16

Ze zákona je záruka na skryté vady vozidla podmíněna dobou jednoho roku od nabytí vozidla novým vlastníkem. Tato záruka padá na bedra prodejce dotčeného vozidla. Takže údaj 6 měsíců či jiný menší než jeden rok je zavádějící a nepravdivý.

Osobně bych to řešil s prodejcem a ve voze se skrytou závadou, která se projevila právě poškozením motoru, bych se VŮBEC nevrtal.

To může stát i dvacet tisíc, než to dáte dohromady......

Jestli to skutečně chcete vzít na vlastní náklady, v sekci MANUÁLY je ke stažení příručka, Jak na to - Astra G a Zafira A.

Nevím proč to hledat někde na uložto.......

2015-06-17 18:08:01

kopejda: Protože já to stahoval z ulož to.

Můj problém jsem řešil před deseti lety s právníkem tak nechápu co je na tom zavádějícího.

Mě bylo řečeno, že půl roku je dostatečná doba na ojeté vozidlo.

Zda to prodloužili na rok, je jen dobře.

2015-06-18 13:30:14

lladislav: Ve všech informacích pro nákup starších aut je uvedeno jako první doporučení vyměnit preventivně ihned po nákupu všechno co se týká rozvodů. Jak se tady potvrdilo, je to rada zásadní, protože nikdo se nemůže spolehnout na ujeté kilometry na tachometru a pokud jde o auta kombi, tak tam už je to s ujetýma kilometrama úplně jinde. Bohužel pokud se rozvody rozsypou, je to vždycky sázka do loterie, jestli se potkaly písty s ventilama a to pak pro opravu létají desetitisíce. Měl jsem různé typy starších benzinových oplů a vždycky jsem rozvody ihned po nákupu preventině měnil. A když jsem teď měnil rozvody u stejného typu který je zde uveden a koupil jsem novou pumpu a srovnal jí s tou starou tak trochu pochybuji o tom, jestli vůbec těch 60000 km vydrží natož podstatně víc. O to spíš je nutno tyto servisní doporučení dle návodu respektovat. Seřízení podle zde uvedeného návodu jde bez problémů ale předem upozorňuji na následující: Pokud je to úplně rozhozené a písty nejsou v horní poloze (nekryjí se rysky na klikovém hřídeli), potom prvně nastavit do přímky osy vačkovách hřídelů a rysek na rozvodových kolech (třeba i podle nitě, protože pokud si to takto nezkontroluji tak to může být při nastavení od oka posunuté o jeden zub), potom nastavit klikový hřídel do horní polohy (na rysky) a zbytek postupovat podle návodu k obsluze včetně nastavení napínací kladky. Pro bezproblémové nastavení doporučuji vymontovat svíčky abych nemusel překonávat kompresi ve válcích. Ale protože se mohly potkat písty s ventilama tak POZOR: Zásadně všechny otáčky čehokoliv dělat s citem aby se ventily ještě nepoškodily při nastavování a v případě sebemenšího odporu okamžitě zjistit příčinu !!. V žádném případě nedoporučuji aby tyto práce dělal ten, kdo s těmito pracemi nemá žádnou zkušenost Můžete potom tady nadělat ještě víc škody než užitku !!

Pokud nebudete sundávat hlavu tak po nastavení rozvodů našroubovat svíčky a pokud je na všech válcích dostatečný kompresní tlak, měly by být ventily nepoškozené. Ale i potom je třeba pár kilometrů jezdit opatrně protože jestliže je ventil i jemně ohnutý, může se případně ulomit hlava ventilu a spadnout do válce. I toto se mi už jednou stalo, když mi servis špatně nastavil rozvody. Tak tuto situaci ti nezávidím ale hlavně ať se ta oprava zdaří.

2015-06-18 13:38:24

vladah: Díky ale to patří tomu prvnímu příspěvku.

Já mám nafťáka.

2015-06-18 16:25:29

chaozz: pokud se ti rozlítla vodní pumpa a rozjeli vačky bude to na sto procent potkaný s ničim nelaboruj je to škoda času rovnou schod hlavu a koukni kolik to odneslo ventilů typuju investici 10-15 tisíc aby to zas jezdilo *144

2015-06-18 22:28:03

p.s.: Je možné že risku dole na klikovce mám více vlevo? našel jsem i komplet video na youtube.com jak se přesně sundavají rozvody a zpět nandavají a veškeré obrázky atd mají risku stejně :-] my jsme však žádnou jinou nenašli.

2015-06-20 19:15:02

Tak rozvody hotové ale bohužel motor né a né chytnout pořád to střílí do vzduchového sání a do výfuku. Nemá s tím někdo zkušenosti? že by ohnuté ventily?

Venca49  
Václav
2015-06-20 20:04:06

chaozz: Jestli odešlo vodní čerpadlo tak,že se zadřelo ložisko,tak přeskočily rozvody a je některý ventil,nebo více,ohnutý a netěsní.Je to běžná věc u 16 ti ventilových motorů.Vyndej svíčky a změř komprese.Budeli někde malá,je to na sundání hlavy a opravení. Podle mého je to na 100% potkané.

2015-06-20 20:52:59

venca49: Taky si to myslím no že to bude nějaký ventil. Zítra se na to vrhnu a dám echo ale děkuji za odpověd

2015-07-04 15:09:23

Zdravím ople club team. Tak na závadu kterou js mel na autě se již přišlo. Kousnute ložisko vodní pumpy hnulo s vackama a písty se potkaly s ventilama tím pádem jsem kupoval jinou hlavu. Tu jsme zbrousili aby seděla na motoru po zapojeni všeho motor konečně naskočil nicméně mám menší problém. Když je vše pak nasadili auto po nastartování hnedka chciplo motor se dusil prostě ... Svítilo i checkengine. Když jsme odpojili hadicku čidla k EGR ventilu motor se alespoň udržel v otáčkách a běžel testovací jízda byla celkem slušná auto teda moc vybrovalo od motoru a nechtělo jít do otacek bylo line jako svestka při roztočení na 3,5-4 tis otáček to pak jezdí luxusně. Vzduchový filtr je napojen kabelem na nějakou ptakovinu která byla pricpana po profouknuti jsem zapojil zpět i EGR ventil a při startu otáčky nepadaj drzej se hezky auto se nedusi takže paráda nicméně to porad ma linej tah do tech 3,5-4k otáček. Nevěděl by někdo kde se stala zrada? Diky

2015-07-04 17:59:35

Za prvy kdybys poslouchal dobre rady moh si usetrit praci a za druhy znova a dukladne zkontroluj nastaveni rozvodu z toho co pises to vypada zes je netrefil tapuju to o zub ci dva

2015-07-26 13:20:02

Zdravim. Tak jsem tu znovu. Jelikož sem na auto neměl tolik času delal mi na nem momentálně znamej co je automechanik. První problém nevykonu vozu zkusil přitáhnout svody. Utrl ti jeden šroub tím pádem hlava musela ven. Ten sme udělali novej hlava šla zpátky + nové nastavení rozvodu. Auto jelo stejně i když jeho styl utahování byl takovém ze js to po něm ještě dotahoval. Svody mi prpfulovaly to same pod svodama napojeni na vejfuk. Utahnul sem šrouby motor se zklidnil nedrncal ani blbej zvuk už neměl pecka jezdilo to porad stejně. Zjistil sem ze se mi ztraci voda. Po doliti a zkontrolovani voda mastná od oleje super těsnění pod hlavou v hájí. Tak sem koupil nové + olej + oleovej filtr vyměnil hlavu utahnul momentakem a byl sem v práci. Říkám už jen vše zapojit nastavit rozvody a jede to prý z dvora. Kamos mi to dozapojil pak to otestoval auto nastartoval během vteřiny rána jako kdyby stě do motoru hodili roxor aby se motor zastavil, vyletelo ozubené kolečko z ojnice a co mi poslal za fotky když to znovu sundal nevěřil sem tomu. Ted se ohranicuje tím ze hlava motoru musí sedět i s KW komponentu proto to nemělo takovém výkon do 3500 ot. Já se ptam jestli tomu tak je nebo ne. Mám kupovat já novej motor nebo on.


Odpovědět

1  2