Fórum - Téma


Opel astra F 1.7 TD 1999/x17DTL


Fórum Astra F Opel astra F 1.7 TD 1999/x17DTL

Informace o modelu: Opel Astra F



2013-10-17 19:35:07

Zdravim všechny opel mástry :) prosím o radu mame tu na servise tuhle astru, žena s tím vjela do díry a jak projela dírou tak to prý chcíplo a už to nejelo... Motor točí, koukli jsme na rozvody jestli nejsou přeskočený, dále na kabelové svazky a tak podobně, pak jsem to projel diagnostikou a byl špatný snímač otáček klikoveho hřídele, tak jsme ho objednali vyměnili a diagnostika tu chybu už neukazovala, a samozřejmě to porad jen točí a nic se nedeje, jelikož diagnostika neukaze jestli pada nafta nebo tak podobne tak jsem zkusili přez relatko jestli spina podavaci čerpadlo, pak jsme zjistili že v nadrži je jen filtr s plovakem, a podavaci čerpadlo to nema, vlastne i logická věc :D bere si to z palivaku podtlakem, a je tam jeste vyvjeva a nejaké přepady, dále jsme zkusili jestli teče nafta od filtru do motoru a to teče, jenom že když jsme povolili vstřiky tak nic netece. Dalsi vec nafta co byla v autě nebyla nafta, byl to nejaký modrý olej se zakalenou moči , nadrz jsme vyprazdnili, jak na svinu tam bylo 50 litru toho hnusu, dolili jsme naftu a usoudili jsme ze kdyz tam byl takovej hnus tak to na to nemohlo jet a že asi zatvrdli vstriky a tak. tak jsem točili a točili ale porad nic. Tak že do filtru nafta jde, zkusili jsme odpojit přívod a přez pruhlednou hadičku naplnenou naftou pozorovat jetli pri startovani ubyva nafta, minimalne litr nafty jsme takhle prolili hadickou pri tom startovani, byly povolene vstriky, kam se ztraci ta nafta? proč to nechce chytnou? (žhaviče nove, elektronika šlape jak má). Zadřene vysokotlake čerpadlo diky te srajdě naftě co tam byla?) prosím o jakoukoliv. Co víc by jste k tomu chtěli vedet abychom diagnostikovali problem tak se ptejte. Mejte se a díky za váš čas OPELÁCI

S pozdravem, Vlado

bad64  
2013-10-17 19:51:44

vlado.soural: Sice nejsem přez ropáky,ale v práci mi rukama prošli ropácké motory pokud povolíš vstřiky a startuješ neteče li nafta jsou dvě možnosti budto zavzdušněná soustava,nebo čerpadlo nedává dostatečný tlak.

2013-10-17 20:02:59

míla-bad64: Zavzdušnené už nic byt nemuze, kdyz jsme napojili na privod paliva hadičku s naftou a startovali jsme tak ubyvala, slo to krasne do čerpadla celkem rychle, zavzdušneny určo ne, spíš me zajima kam se poděla ta nafta když nikde neteče, prolili jsme tou hadickou tak litr. Ale díky. Tlak čerpadla zjistim jak? Kolik by tam melo byt nevim jak je to pri startu ale ucili jsme se že tlak vysokotlakeho čerpadla je kolem 180 Mpa i vysokotlake časti, ale jen kdyz bezi motor, jak to vyzkousim kdyz muzu maximalne tocit motorem... budu rad za další rady.

bad64  
2013-10-17 20:04:51

vlado.soural: Jedině napsat na nick Hansdob

2013-10-20 02:28:50

dali jste mu napít jen z petky?? (nádoby) za dalši proč auto přestalo jet z popisu majitele zapomente (vždy majitelé lžou jak chlapy tak ženy) hledejte důvod. Cvaká cívka na čerpadle?? funguje immo??

2013-10-20 12:22:55

To vypadá na problém se chcípákem, solenoid co odpojuje naftu když chce člověk zhasnout motor nafta jde do vstřiků nebo se vrací zpátky do nádrže.

Je někde na čerpadle asi bude 1 drátový prověřte to jestli do něj jde se zapnutým klíčkem el. příp jestli cvaká nebo jestli není urvanej kablík.

EDIT: X17DTL používá rotační vstřikovací čerpadlo Bosch 0470004003 (VP30 viz. obrázek) s řídící jednotkou čerpadla (ECU, EDC) PSG5 (jeden el. konektor), nebo PSG16 (dva el. konektory).

Obrátit se na BOSCH Service nebo čtěte níže.

Dále si dovolím citovat:

Do roku 2005 trpěly jednotky PSG5 (ne jiné typy) čerpadel VP30 a VP44 na poruchu řídící jednotky, konkrétně na přepálení výkonového transistoru, nebo jeho přívodu. Jde o poruchu, kdy dojde k zastavení motoru bez možnosti ho dále nastartovat. V takovém případě jde v 8 až 9 případech z 10 právě o odpálení výkonového tansistoru. Sériová diagnostika pak buď hlásí bez závad, nebo odkazuje na problém s řídící jednotkou čerpadla. Při použití diagnostiky KTS BOSCH, lze komunikovat přímo s PSG5 jednotkou čerpadla VP30 a VP44, ale ta v tomto případě ukazuje bez závad, nebo ukazuje chybu, která byla uložena již dříve. Při paralelní diagnostice (osciloskop spolu s proudovými kleštěmi) lze poměrně jednoduše a jednoznačně diagnostikovat závadu.

I bez tohoto vybavení lze poměrně spolehlivě určit závadu transistoru - po povolení převlečné matice jednoho ze vstřiků a po otáčení motoru startérem, vytéká sice nafta, ale nemá tlak.

Od roku 2005 BOSCH upravil řídící jednotky PSG5 u VP30 a VP44 tak, že zesílil poddimenzované části jednotky a u těchto vylepšených jednotek už nedochází k problémům.

Nabízím opravu výše uvedené závady, se zárukou.

Jmeno: Josef Prouza

Telefon: 6 0 4 5 8 0 2 0 4

E-mail: p r j o @ s e z n a m . c z

2013-10-21 20:11:57

hansdob: Vim jak to chodí všichni majitelé lžou, a i když jim ukažeme co a jak bylo, třeba to i vyfotime nebo napřiklad danou naftu odčerpame do sklenicky a porovname s novou tak stejne tvrdí že neví jak se to tam dostalo atd.... Tak že vím co a jak. Neboj napít dostala dobře jenom že ta nafta z tech vstriku proste nešla, a to ani když jsme mu nedavali napit z nadoby a slo to primo pžez palivak. Zkouseli jsme jak to saje a tak. Dne jsme to zkusili tak že sme z čerpadla odpojili zpetne vedeni a porad nic. No tak jsme usoudili že to čerpadlo je v haji, a majitel auta na konec řekl že z vrakovište sezene nove za 8 tisic i kdyz jsme mu rikali ze to cerpadlo na tom muze byt uplne stejne tak si to chtel udelat takto. Tak že uvidime až bude čerpadlo. Je jasne že za to muze ta hnusná nafta nejspíš se zadřelo čerpadlo a je mi jasne že pokud tam nesla nafta a oni to zkouseli porad startovat tak se zadřelo. Dnes jsme to celé shodili a čerpadlo je pripravene na repas kdyby nahodou selhal plán zakaznika. Mějte se

2013-10-22 05:16:56

naftový čerpadlo vydrží hodně jde spíše o elektroniku na něm mechanika (zadření) to je až velmi poslední jev a i vydřené čerpadlo umí auto nastartovat.

2013-10-22 05:20:30

je v tom VP29 nebo R8443 B850C

2013-10-22 20:23:42

VP29 snad ne, nebo to ještě nemá přímej vstřik?

2013-10-23 15:31:51

hansdob: Už to čerpadlo nemame ale myslim ze je to B850C. Ne nema to primej vstrik ma to komurku. No dobře tak se jedná asi o elektroniku, nevim proc ta elektronika selhala, naftou to tedy nebude kazdopadne po vymene te nafty to melo aspon snahu chytat o to jde... Tak jde o to že s tim autem pry problemi nebyly, paní s tím otočila hradec a zpátky a těsně před šumprem ji to kleklo, a pry po tom co vjela do diry... Kazdopadne pokud je to elektronika tak To nebude tak draha oprava... Mám tedy otazku když rikas ze nejde o to jestli je čerpadlo vybehaný. ja na omeze mam čerpadlo v poradku co se tyče mechanicke stranky, ale při sešlapnuti a povoleni plynu, nebo při přerazeni mi problikne kontrolka motoru oranzova a vždy se auto utlumí mírně. Jednou za mesic se stane že je tam vypadek i 10 vterin nez zacne reagovat plyn, po celou dobu bez reakce sviti ta dana kontrolka, tak se chci zeptat jak se tato vec opravuje, jinak na volnobeh aktualni spotreba 0,9-1 L na hodinu.... A když jedu sportovne tak se to vubec nedeje, aspon si toho nevsimám, ubytek vykonu neni pokud jedu sportovne ale když se snazim jet na spotrebu nebo to nehonim tak to dela vždy to co popisuji...Je to téma k čerpadlu, nikoliv k astře, tak nevidim duvod proc by to zde nemelo byt. díky

2013-10-23 19:20:03

kopa: Nabízíš opravu čerpadla a ani nevíš že je tam bud lukas R8443-B850C pro tlaky 135-143 nebo Bosch VP 29 pro tlaky 130-140

2013-10-23 19:24:37

vlado.soural: A na omeze máš Ve-r 515 nebo ve6/10E-r515 či už CP1 ???

2013-10-23 19:28:15

hansdob: Na kazdem typu tdesa omegy, muze byt jiny typ čerpadla, nebo toho označení? Jen se ptam abych pak netvrdil hloupost, abych rekl pravdu tak nevím, ale podivam se jak bude trochu času. Je to klasicky na štítku jak je napsaný BOSCH a pak jsou kolem toho ty specifikace? Ja jen jestli to pujde videt z vrchu nebo ze spodu .

2013-10-24 09:17:03

hansdob: Promiň ale nejmenuju se Josef. Jenom jsem se snažil pomoct a mě dostupné zdroje tvrdili že AF 1999 s X17DTL by měla mít VP30 a taky to že VP29 a VP30 jsou prakticky stejný akorát že VP29 se dávalo na nepřímovstřikové mot. a VP30 na přímovstřikové.

Opravu nenabízím a taky to tam píšu že cituji - to jsem našel na webu text toho člověka co opravuje čerpadla a dal to sem protože myslím že to má pěkně napsaný, já ho ani neznám ale kredit tedy vždy osobně uvádím.

2013-10-24 18:44:25

čerpadlo je dle typu motoru, po upravě jsou ty dvě záměnný a CP1 už je rail

2013-10-24 18:46:04

kopa: No ono tyhle povídačky z netu mě vždy pobaví já totiž těch dieselů postavil spoustu (a druhý duvod proč vím tolik o čerpadlech zdělovat veřejně nebudu) a vím že nemusí být stejné ani VP30 s VP30 mechanicky (elektronicky od výrobce ano) ale také lze upravit

2016-09-02 21:40:32

Mám stejný problém ,astra mi najednou chcípla a zjistil jsem do vstřiků nejde žádná nafta a hadico od filtru jsem dal do skleničky a nějakou naftu si to bere .Odpojil jsem vracečku a zjistil že mi to vrací do nádrže a do vtřiků nejde nic.Trochu jsem to tu studoval a je tam zřejmě nějaké relátko které tohle řídí.Když se to chcípne přestane jít nafta do vstřiků a vrací se do nádrže tak tady ted budu hledat a možná to pomůže i vám .kdyby jste na něco přišli dejte vědět

2016-09-07 07:05:44

jirnovakk: At se zbytečně nedohadujeme o tom co tam je či má být. Vede ti k čerpadlu plynový lanko od pedálu?? (čerpadlo bez elektroniky) ? pokud ano kontrola stop ventilu co je na vysokotlaky hlavě čerpadla. Ten když nejde jde nafta do přepadu a na vstřiky ne.


Odpovědět