Fórum - Téma


Opel a olej


Fórum Vectra C Opel a olej

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2  3

2014-06-08 13:58:11

Dekuji za rady,samotneho me to stve,kdyz jsem to koupil ujel jsem 1500km ted uz zas nic mrzi me to

2014-06-08 14:20:46

merlyn2: Věřím, Lukáši... Chceš-li to nějak řešit, začni změřením kompresních tlaků - budou-li špatné (nízké či rozdílné - neměly by se vzájemně lišit o cca 10%), je, bohužel, špatně udělaný spodek motoru a vzhledem k dalším nákladům bude asi lepší shánět jiný motor, jak už tady psal kolega Breathlless...

2016-01-20 09:34:46

Chtěl bych se zeptat ohledně oleje. Bohužel jsem se zde nedopátral.

V mé před pár dny koupené VeCe 2.2i Z22SE je nyní olej 10W-40. Nájezd 221 000 km.

Původní majitel od nova používal olej 5-W30, při nájezdu 197 300 km tam ale najednou dal 5W-40 a při nájezdu 219 755 km tam dal již zmiňovaný 10W-40.

Rád bych tam nyní dal opět 5W-40, který bude asi pro tento typ motoru vhodnější, i vzhledem k přihlédnutí k doporučení zde na klubu.

Lze ho bez nějakých obštrukcí jednoduše vyměnit za ten s nižším "W"? Je třeba při takovémto přechodu dávat na něco pozor? Nebo mám raději zůstat u 10W-40?

Předepsanou specifikaci oleje samozřejmě dodržím.

Děkuji za radu/názor.

2016-01-20 09:59:29

vojtin: Určitě je pro zimní provoz vhodnější 5 W-40.Předchozí majitel neměl soucit s motorem.22 tisíc km?Možná taky zjistíš že motor má větší spotřebu oleje proto ten delší interval výměny,myslel si že když doléval tak je zbytečné měnit.A možná je to i důvod přechodu na 10w40 což je polosyntetika.Uvidíš po čase jak se motor bude projevovat.

2016-01-20 10:44:23

vojtin: V oplích motorech se s úspěchem používá olej 5W30 Dexos2 GM-Opel, zejména při nižším nájezdu a pokud motor olej ve větší míře (litr a víc na tisíc km) nespotřebovává. Má-li toho motor už trochu víc za sebou (třeba tvůj případ, už jsou vytvořené trošku větší vůle), je možné zcela v klidu přejít na 5W40 či 10W40. Bohumil má pravdu v tom, že pro zimní provoz a třeba větší množství studených startů či krátkých jízd, kdy se olej nestačí prohřát, je pětka vhodnější, na druhou stranu zimy v našich podmínkách nejsou takové, že by to desítka nezvládla. Olej tedy můžeš zaměňovat (5 za 10 a obráceně) zcela podle libosti, na nic dávat pozor není třeba. Mnohem důležitější je vyvarovat se dlouhých výměnných intervalů, byť třeba doporučených výrobcem, u benzínového motoru se 15tis.km považuje za max, u naftového je lepší měnit po 10tis.km, motor bude spokojený a majitel taky.

2016-01-20 11:12:29

Děkuji za reakce a info. U svého předešlého benzíňáka jsem to měnil po 10 tis. km a tento interval budu držet dál i přes doporučení výrobce. Mám lepší pocit a beru to jako danou věc pro přispění k životnosti motoru.

2016-01-20 12:08:33

vojtin: Párkrát jsem se i přesvědčil, že spotřeba oleje po návratu z 10W40 na 5W40 šla dolů. což tak trochu nechápu, ale bylo to tak... . Je to jedno, jestli použiješ ten, nebo jinej, není mezi nima moc rozdílů. Rozdíly jsou vlastně jen v aditivech používaných výrobci olejů. U Z22SE jsem jezdil po celou dobu na 10W40 jak v létě, tak i při -25°C v zimě a není problém. U Z20NET mám 5W40 a jede to taky Spíš koukej po kvalitnějších olejích (ne automaticky dražších) .

2016-01-20 12:39:30

ondra01: Mírný, byť zaznamenatelný pokles spotřeby je možný, Ondro. Důvod bych viděl v tom, že při postupném zahřívání motoru (oleje), kdy je spotřeba paliva nejvyšší, je pětka prostě o trochu méně viskózní ("řidší") než desítka a tedy mechanické odpory (tření) v motoru způsobené olejem mohou být o něco nižší, po zahřátí motoru a oleje na provozní teploty už je to vpodstatě fifty-fifty. A opravdu špatné ve smyslu nekvalitní oleje dnes už neexistují, to si nikdo nelajzne. S výjimkou systémů DPF nebo kupř. PD u koncernových motorů je víceméně jedno, jaký olej se nalije, žádný sám o sobě či díky svým vlastnostem motor nepoškodí, nezadře, ale je dobré jít tak nějak zlatou střední (cenovou) cestou či využít zkušeností druhých. Jak už jsem psal, důležitější než olej samotný jsou jeho včasné výměny.

Venca49  
Václav
2016-01-20 18:50:26

colommbo: Jirko,jestli jsem to dobře pochopil,tak Ondra psal o poklesu spotřeby oleje při nalití řidšího.Ne spotřeba paliva

 Duran
2016-01-20 19:09:51

Takže ,pánové když naliju motorový olej 5W-30 GM/Opel original do mé Frontery u které neznám servisní historii,tak bych neměl co pokazit.

2016-01-20 19:34:04

Venca49: Máš pravdu, Václave, pochopils to dobře a já jsem debil...

duran: Ano, zkus jej a budeš vidět (projev motoru, event. spotřeba oleje.) Zrovna tento olej je vhodný (doporučený) pro naftové motory s DPF (nižší obsah popelovin, aby se filtr co nejméně zanášel) a tedy pro tvůj motor bez DPF by byl lepší olej ACEA A3/B3, B4 bez žádného Ccosi, ale pokud tenhle Dexos2 naliješ a budeš měnit po 10tis.km, určitě nepokazíš nic.

2016-01-20 20:36:12

colommbo: Zajímavá debata, chtěl bych se taky na něco zeptat: může souviset spotřeba nafty s výměnou oleje z 5W40 na 10W40 ( polosyntetikou) v souvislosti s nižšími teplotami teď v zimě ? Jedná se řádově o litr navíc. Děkuji za odpověď

2016-01-20 20:57:52

dapro: Přechod z pětky na desítku v zimním období vliv na lehké zvýšení spotřeby paliva mít může, nicméně litr nafty se mi zdá docela dost, to bych spíš připisoval mrazům než jen oleji a zimě jako takové. Anebo hodně krátkých a tím pádem studených jízd, k tomu zapnuté spotřebiče (potřeba vyššího výkonu alternátoru) to pak ano.

2016-01-20 23:58:28

dapro: Souvislost má...ale tak v laboratorních podmínkách, jinak to ani nepoznáš. Jinak, je logické, že v zimním období bude spotřeba o něco větší, ve tvém případě litr, u jiného víc, míň...za jedno, zimní nafta je aditivovaná a ač se to zdá jako blbost, některému motoru nemusí chutnat a hlavně, než se motor ohřeje na provozní teplotu, trvá to mnohem déle a do té doby je směs paliva vždy bohatší. Nevím jak u náklaďáků, ale u autobusů jsme měli vždy dvě normy spotřeby : letní a zimní. Jeden příklad... citybus E3 s motorem Iveco Cursor a 3q automatem, měl letní normu 38 litrů /100km a zimní dokonce 44 litrů /100km a to v tom soudruzi v DP měli započítáno jen 1 litr nafty na 100km při zapnutém bufíku.

2016-11-22 10:39:20

Daleko dulezitejsi nez nejake parametry oleje je INTERVAL vymeny oleje. Tyto fotky jsou pujcene od konkurence, ale krasne ukazuji co se stane s motorem ktery jezdi na LL - tedy long life interval = 20 tkm a více. Samozřejmě i parametry jsou dulezite - predepsana norma vyrobcem je u vymeny jasna vec. Ale NIKDY NIKDY ne dlouhy interval vymeny oleje. Presne toto se s olejem stane u LL intervalu: a je vymalováno... zadřený motor, ucpané skoro vše co jde.

2016-11-22 10:45:52

biggest: divné je, že keď si kúpiš nové auto Opel je tam servisná prehliadka nastavená na každých 30 000km a myslím, že je veľmi málo ľudí ktorý chodia robiť výmenu po polovičnom intervale.. Keď majú nové auto a majú napísanú výmenu po 30tkm..je to divné... Sám mením po 12-15tkm, ale keď to tak udáva výrobca tak si myslím, že veľa ľudí sa tým drží a hlavne firmy - leasingovky atď... Konkrétne ja mám auto po Lease Plan operatívny leasing a tam bola tiež robená výmena oleja a filtrov po 30tkm, ja som začal meniť po 12-15tkm predsa len originál olej GM stoji 25€ (5L) filter MANN nejakých 15-17€ takže už tých 50€ za 8-12 mesiacov nezabije... Aspoň pre pokoj v duši

2016-11-22 12:09:22

biggest: To je koncernová VR6...?

2016-11-22 14:34:20

Colommbo: na 99% ano. Pak to nemaj bejt takový šroty, když mají poloosu hned pod hlavou motoru, viz třetí foto.

2016-11-22 14:39:16

kluci, tohle auto jezdilo na garancky do originalniho servisu dle predpisu vyrobce. otazkou je jestli tam ten olej skutecne menili namisto jen zapisu do servisky...

colommbo: ano, je to koncern

libor95: njn. a uz sis nekdy koupil nove auto a jel na PRVNI vymenu po 30tkm? tam muselo byt ale kovovych pilin. pak ty motory maji neco najet.

uz sem mel v rukach mondeo jeste v zaruce (rokama), benzin, nepalilo, nejelo. dle original servisky Ford vse meneno dle intervalu, naposledy i svicky. najeto 180tkm. neveril bys co tam bylo! jeste puvodni svice od nova jedna uz castecne rozpadnuta - duvod proc na 3 valce a spotreba okolo 15/100.

tim opet narazim na skutecnost ze do originalnich servisu, ktere velmi casto neplati mechaniky jak by melo, chodi makat lemplove a lenosti, kteri hned jak ziskaji praxi zdrhaji do soukroma atd. neni to bohuzel/bohudik o znacce, ale o lidech.

vite jaky je pozadavek nejmenovane tuzemske automobilky na cenu oleje za 1 litr do noveho motoru? Překvapení: 6,- Kč ne není to překlep.

2016-11-22 17:05:54

Mam 2.2i 108kw Z22SE, pred vemenou oleje jsem nechal merit komprese a vysledek byl kolem 15ti baru na valec, tusim ze u tretiho valce bylo kolem 13ti a pul baru, delal jsem pred vymenou vyplach motoru TECem 2000 a pouzivam 5W40, nyni mam po vymene najeto cca 3250km a nedolil jsem ani pul litru oleje. Motor nema vybrus a mam najeto 315471km a menim kazdych 10tis.


Odpovědět

1  2  3