Fórum - Téma


Opel a olej


Fórum Vectra C Opel a olej

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2  3

2014-06-06 06:25:36

Dobrý den vlastním vůz opel vectra c 1,8 a mám problém,že mi auto dosti žere olej,nemáte s tím někdo zkušenosti,co se dá dělat???

Děkuji

2014-06-06 07:28:41

merlyn2: Jednak jde o to, co znamená "dosti žere olej", kupř. moje Omča má udávanou spotřebu "až 0,75 litru na tisíc km", zatím se do toho "až" vejdu, ale olej dolívám taky, a druhak (pomineme-li úniky oleje v důsledku netěsností systému) jaký máš v motoru olej... Je-li to nějaký předepsaný či doporučený 5W30, který je za tepla poměrně řídký, dostává se i tam, kam by moc neměl a ve spalovacím prostoru shoří. Kam nemá, se olej dostává v převážné většině přes časem už ztvrdlá těsnění dříků ventilů (gufera) nebo přes pístní kroužky. Pokud ti olej z motoru neteče a chceš stav nějak řešit, bylo by dobré v první řadě nechat zkontrolovat kompresní tlaky - budou-li v pořádku, jsou na vině gufera ventilů. Ještě ne přílišnou spotřebu oleje lze v některých případech trochu korigovat použitím oleje s vyšší "letní" viskozitní třídou (40, 50) ale za dodržení výkonových specifikací výrobce automobilu, do nějakých zázračných aditiv a utěsňovačů moc nadějí nevkládej...

2014-06-06 07:47:11

Motor je po celkove generalce,lonsky rok byla spotreba 1l/1500km,letosni rok uz je to 1l/450km,udelal jsem novy vybrus,pist.krouzky,tesneni a stale olej nevydrzi a je 1l/450km ,na doporuceni davam 10W 40

2014-06-06 10:43:36

@ Merlyn2:

A smim-li se zeptat, kdo tu generalku delal?

2014-06-06 10:57:35

Proběhla tam oprava hlavy válců

těsnění hl.válců

těsnění sacího potrubí

těsnění vyfuk.potrubí

olej.filtr

napínací kladka převod.řemene

těsnění víka ventilu

2014-06-06 11:26:16

@ Merlyn2:

Mno, nechci te nejak strasit, ale to, co jsi popsal, neni zadna 'generalka' ... to je prosim prace na jedno dopoledne.

Takze, je to na 95% jasny, pistni kruhy kaputt - nechat udelat nekde u sikovnyho mechanika, je to prace na den maximalne.

2014-06-06 12:05:39

dělal se výbrus motoru a výměna pístních kroužků také,nikde olej neteče,motor je suchej

2014-06-06 12:31:30

@ Merlyn2:

Sorry, to mi uteklo ... no ale i tak, neco je s tema krouzkama (blbe nasazeny, spatny krouzky) anebo se nekdo seknul pri vybrusu a udelal valec vetsi nez byly brusovy pisty ...

Kazdopadne dokud se nesunda hlava a nevynda aspon jeden pist (zmerit prumer/ovalitu a porovnat s vrtanim valce, jestli to sedi), nic se poradne nezjisti ...

Je-li to VeC - mel by to byt teoreticky motor Z18XE/L - tedy vrtani 80.50 mm - po vybrusu by mel byt prumer valce 81.00 mm (brus "+ 0.50") - jestli nekdo provedl vybrus tim zpusobem, ze vzal lapovaci sadu a 'jen' zahladil ryhy ve valci (a tim padem pridal na vrtani byt jen desetinu), tak to, s prominutim, dojebal, protoze i tu desetinu navic ne-vybrusove krouzky uz nedaji a olej zustane na stenach valce ...

2014-06-06 13:06:32

Kolik to mělo KM najeto že jsi nechal dělat takovouhle velkou generálku ?

Teď sem tu měl Astru H s motorem Z18XE kde při poctivých 105 tis km je motor uvnitř nádherně čistý a za

1 rok majitel nedolejvá více jek 0,5l a ročně najede kolem 5 tis km.

Celý život ten motor jezdí na 5W30.

Takže moc nerozumím tomu , proč investovat do honování válců a komplet kroužkování u tohoto motoru.

Pokud je to tedy skutečně tento motor ! Jako majiteli bych ti doporučil si ověřit co je vyraženo na bloku motoru.

Celé je to nějaké podivné.

Dále bych nechal změřit tlaky a vidělo by se zda je opravdu problém ve válcích.

Pokud by nevyšli tlaky , koupil bych jiný motor , investice do zmršeného bloku se nevyplatí .

2014-06-06 13:56:02

Najeto 220tis,motor zpocatku v poradku,ale po 1 a 3/4 zacal hazet chybu pri vyssich otackach,pri prerazeni na vyssi rychlost dojde utlumu vykonu a auto jako se dusi ,musite podradit a vse je zas v poradku,je mozne ze vstriky muzou byt v haji??

Samozrejme vam dekui za vase postrehy

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-06-06 15:44:26

merlyn2: To máš 103kW? Fungují správně nastavovací vačková kola časování rozvodu (VVT) ?? A vlastně celé řízení proměnného časování ventilů ? Se spotřebou oleje to nepomůže ale alespoň by to jelo.....

2014-06-06 18:43:22

merlyn2: Při nájezdu 220tis.km budou s velmi vysokou pravděpodobností i ztvrdlá gufírka ventilů, věčná škoda, že se nevyměnila při sundané hlavě - když je hlava už jednou dole, vyplatí se udělat ji komplet...

2014-06-06 22:58:29

pokud motor měl to co měl mít nebyl uvařen a 220000km se opravdu dá věřit nechápů proč se dělal výbrus. motor pokud nikdo nejezdí na alternativní paliva,dává vhodný olej,neuvařil to nepřidřel to tak bez výbrusu musí 500000km vydržet (vynacháme motor X18XE1 a X16XEL)

2014-06-07 08:22:20

Nejsem si jistej ale myslim ze to ma 90kw.

Bohuzel se v autech vubec nevyznam.

V aute mam samozrejme namontovane Lpg,ale na doporuceni jsem nechal udelat i primazavani. Jinak s autem jsem velice spokojen,prostorne a pekne auto,nebyt jen techto veci tak super.

Je mozne ze muze zlobit i elektrika v aute?? A ma to zasadni vliv na toto???

2014-06-07 08:51:34

merlyn2: Eventuální potíže s elektrikou nemají na spotřebu oleje vůbec žádný vliv...

2014-06-07 17:06:29

Ted mi tedy řekněte kolik je normální ujet km na 1l oleje v autě? dřív si člvěk pořídil auto a neřešil problém s olejem,ted musí být opatrný a kontrolovat stav raději před každou jízdou,to zamrzí

bad64  
2014-06-07 17:12:50

merlyn2: Dobrý den při registraci na club Vám mimo jiné byla doporučena stránka o doplnění profilu o vozidlo a motorizaci kterou jste ignoroval.Pokud vozidlo Opel nevlastníte stačí zapsat do VZKAZUJI vozidlo Opel nevlastním.Pokud budete tyto údaje nadále ignorovat může se stát,když budete potřebovat nějakou radu tato ignorace se obrátí proti Vám tím,že se nedočkáte odpovědi.Super-Admin clubu

2014-06-07 17:35:41

merlyn2: Neber to ve zlém, Lukáši, ale sháníš tu pro sebe rady a pomoc a na obyčeje na tomto fóru zaběhlé kašleš. Tož si vyber - buď si doplníš profil (superadmin tě o to žádal už několikrát, neřeš, proč tomu tak je, prostě je to tady zvykem...) a můžeme se bavit dál anebo adieu...

2014-06-08 13:27:14

potreboval jsem se jen rychle zaregistrovat,postupem samozrejme info doplnim

2014-06-08 13:50:29

merlyn2: Aspoň tak, Lukáši... Ano, dřív si člověk pořídil auto a nemusel řešit problém s olejem, taky takovou dobu pamatuju, ale i dnes existují auta, u nichž mezi výměnami vpodstatě není nutno množství oleje kontrolovat popř. dolívat anebo jen minimální množství. I u automobilky s bleskem ve znaku taková jsou, ale odvíjí se to od modelu, typu motoru i dle stavu toho kterého konkrétního kusu, spotřeba oleje je tedy celkem individuální záležitost. Určité množství oleje spotřebovává až na světlé výjimky každý motor, na tvou otázku je tedy možné odpovědět, že na litr oleje je normální ujet 15tis.km ale také třeba jen 10tis.km. A také i míň, moje Omča na litr oleje ujede dva tisíce km a je to stále ještě v (ano, alibistické) normě udávané výrobcem... Není to však jen o samotné kontrole a dolívání oleje, jeho zvýšená spotřeba zanáší lambdasondy a katalyzátor(y), což se může projevit při kontrole emisí v rámci STK. Pokud emise vyhoví (anebo se udělají "bokem"), je to o jen určitém nepohodlí uživatele, řešit to můžeš ale nemusíš, jiná věc pak je, jakmile tě nevyhovující emise odstaví z provozu...

P.S. Litr oleje na pětset kilometrů je opravdu hodně...


Odpovědět

1  2  3