Fórum - Téma


OPEL a LPG zkušenosti.


Fórum Pokec všeobecný OPEL a LPG zkušenosti.


Diskuze o vozidlu



2014-06-05 12:43:36

Rád bych všechny požádal o předání zkušeností s provozem na LPG, jaký motor, spotřeba, spolehlivost, poruchy, počet najetých kilometrů. Zajímá mě jak vlastní přestavba na LPG, tak i tovární přímo z výroby.

2014-06-05 14:44:57

@ Rob1412:

Mno ... jak to shrnout do nekolika vet ... tezko, kamarade.

1) Tovarni prestavba je asi to nejlepsi co muze byt - jsou tam tvrzene ventily a jine sedla ventilu (material) oproti benzinu, tedy alespon by mely byt. Zaroven odpada jakakoliv diskuze ohledne zaruky na vuz/motor jako takovy.

2) Doba prestaveb doma v garazi je pryc pouze na oko, dodnes vesele a spokojene funguje spousta 'profi' firem, ktere ani neumeji poradne natahnout hadice, natoz se poprat s dnes modnim hitem - saci potrubi z plastu. Jmenovat nebudu, ale prazaci vedi. Takze pokud auto uz mas a chces ho na plyn prestavet ... nevahal bych spis ty firmy osobne navstivit, ono letmy pohled do dilny rekne vic, nez tisic referenci na internetu.

3) Vseobecne plati, ze cim mensi objem motoru a vic ventilu, tim hur potom motor dopadne dlouhodobym provozem na plyn. Osobne si myslim, ze minimalni objem vhodny pro prestavbu na plyn jsou dva litry mlika. I kdyz existuje 'primazavani' ventilu pro porvoz na plyn, proste je zde riziko a s tim se proste musi pocitat.

4) Dvakrat si spocitat, jestli se to vubec vyplati. Nebo radsi trikrat. Ono jestli se bavime o Merive ... kolik to muze zrat? 6/100? Kolik rocne najezdis? Ma to cenu?

5) Porizovaci cena ... mno, existuji ceske systemy a taky 'kvalitni' polske systemy za radove 40k ... pak italske systemy drazsi radove o 20k. Vzhledem k tomu, ze znam ceske mysleni, nebudu se tady hadat a necham vyber na tobe.

A zkusenosti? Osobne zadne nemam, protoze se mi to proste nevyplati. A lidi co znam a maji auto na plyn ... tak maji auta typu Range Rover, Ford Bronco nebo Dodge Dakota s intergalaktickym objemem motoru ...

2014-06-05 14:55:37

beawer: Jen trošku navážu (a taky bez osobních zkušeností, ačkoli bych měl motor s parametry, jež zmiňuješ... , neuvažuju o tom) - pokud systém LPG, tož jedině sekvenční vstřikování, o jednoduchém ale nespolehlivém nasávacím systému bych ani neuvažoval. Ceny se dnes pohybují u běžného čtyřválu do dvou litrů objemu kolem 27tis.Kč za kvalitní a spolehlivé zařízení od zavedené firmy, u víceválcových motorů to jde zas trochu nahoru. A máš pravdu, že to chce opravdu rozmyslet a propočítat, nevidět jen a jen nižší cenu LPG u pumpy...

2014-06-05 16:42:06

Na podzim chci koupit Merivu už s tovární přestavbou na LPG. Motor 1.4 (88 kW). Při akci, kterou OPEL dělá, je přestavba "zadarmo." Na LPG jsem kdysi jezdil ještě se starým Favoritem a zkušenost byla dobrá. Ale to byly pionýrské doby a motor s karburátorem, žádné vstřiky.

2014-06-05 17:31:16

@ Rob1412:

Pokud to beres takhle, ze chces rovnou origo Opel LPG - NE dodelavane u prodejce, ale opravdu tovarni - tak neni co resit a klidne bych do toho sel, protoze motor je tomu uz z vyroby prizpusoben.

A 1.4 88kW ... kurnik, to ma turbinu, ne?

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-06-05 17:37:31

beawer: Dnes bez turbíny nejsou emise Ten výkon je vedlejší "produkt". Doporučuji taktéž koupit vůz s již instalovaným systém alternativního pohonu z výroby. Záruka se vztahuje na celý vůz a je to odladěno ke správné činnosti.

2014-06-05 19:14:38

Já měl pracovní auto suzuki supper carry obsah 1L 4 válec v LPG naprostá spokojenost až na výkon.Směšovač Lovato přestavba stála 16tis byl to jednobodový vstřik a auto k neutahání.Spotřeba benzin 8L plyn 10L.Víc nepomůžu.Pak jsem měl pro zajímavost Daihatsu tijanjin čínskou kopii též k neutahání 3 válec.

2014-06-05 19:41:40

Mam Omegu 2.6 V6 v plynu. Plyn sem si nechaval dodelat u "garaznika" s licenci. Stalo to 28 tisic. Mel sem zvlastni prani aby mi vytahnul plnici hrdlo v kufru pod deklem lekarnicky. Bylo to bez problemu. Vse zapsano v TP. LPG je znacky Magic. Nove dily stoji pakatel. Mam na nem najeto 45 tisic a vse krome filtru je puvodni. Ted se chystam na vstikovace. Spotreba je nejakych 14 litru plynu. Prevazne jezdim mesto. S LPG sem nikdy nemel problem. Kamarad si nechaval davat plyn do A6 4.2 benzin u nejake velke prazske firmy a od zacatku uz asi rok mu to zlobi a nefunguje. Na zaruku firma neslysi nebo se vymlouva ze tam auto musi min 14 dnu nechat... Stalo ho to necelych 50 tis

2014-06-06 16:06:37

Všem děkuji za odpovědi. Auto chci koupit už s tovární přestavbou, protože je to podle mě nejrozumnější. Záruka, úprava motoru atd. Zřejmě ale moc lidí na LPG nejezdí. Čekal jsem větší odezvu. Jaké máte zkušenosti s kvalitou LPG. Narážím na včerejší pořad Černé ovce na ČT1. Podle kontrolních vzorků asi polovina měla nepřípustně vysoký obsah síry. V Brně např. pan Čadek u MAKRA. Překvapilo mě jak moc to čerpadláři šidí.

2014-06-06 16:23:04

Bacha na tovarnin LPG a prestavbu od prodejce..... Jinak za me Kralupol a Flaga. Nejhorsi je Tomegas.

2014-06-06 16:24:42

Nejlepsi plyn sem tankoval ve slovinsku. Misto 500 km sem ujel pres 600 km.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-06-06 21:02:47

Meriva Flexfuel s 1.4 motorem a instalovaným LPG má snížený výkon, tak pozor na to. Místo 103 má 88 kW.

2014-06-06 21:09:10

kopejda: Což může být, a asi taky je, z pohledu životnosti jedině plus...

2014-06-19 08:40:59

Jediny spotrebic na plyn co mam doma je sporak a uz to me sere...Uz jen ta pripojka co stala...Navic revize kazdy rok,pokazde nejaky unik ,,jako,,nalezen a tim padem dalsi vydaje.Plyn do auta nikdy ani zadarmo,natos za 40 000kc(bezna cena u V8)Za to mam pres tisic litru benzinu a jeste zbyde na kafe,pocas jzdy nesmrdim jak stary sporak,muzu do podzemni garaze a hlavne nevybuchnu.Jen muj nazor,nikomu ho necpu,chces LPG dej si ho ale nauc se pocitat ze jedna plus jedna jsou dve.Chces li setrit,kup chrochtak,ma o tretinu mensi spotrebu nez benzin ale co usetris u stojanu zaplatis casem za remont momtoru(vstriky ,turbo,egr ,atd)Takze nalej vylej.

2014-06-19 18:37:46

Měl jsme astru 1,6 16v LPG plyn byl přímo do sání žadný vstřiky sice výkonově nejela ale spotřeba a poruchovost plynu teměř žádná motor měl najeto 410 00 km když jsem jí prodával takže na 1,6 16v v lpg myslím slušné km samozdřejmně jsem dolíval na nádrž plynu 1l oleje ale jinač plyn ok

2014-06-20 11:37:58

jozin: Nevybuchneš, ale když ti poteče benzín, tak ti auto shoří tak, jako tak Smrdící auto na LPG jsem naposled potkal starou Felicii, euro 2 a víc, už ani neucítíš... Sekvence v autě taky , na rozdíl od směšovače, nesmrdí a oproti nafťáku, nevyteču za pár let za opravu vstřiků a jezdím ještě o fous levněji. U mě s lpg cca 1.80,- /km, u nafty se spotřebou cca 5 litrů na sto, je to trochu víc a nemusím každého zdržovat šetřením a loudáním, jako TDI protože pak i ta nafta jede za 8 litrů. Ale když má někdo naftu grátis... . Při mém ročním průběhu, asi 35tis. km, se mi přestavba vrátila během deseti měsíců a jediné, co to kdy stojí navíc, je častější výměna svíček a po šesti letech nová nádrž. A roční úspora 30000,- Kč? No jo, a teď si spočítej, jedna plus jedna

2014-06-20 17:08:31

Naftu mam temr gratis.O plynu me neprasvedcis,ale nekoho treba jo.Budu lit nadale benzin do auta a nebudu nic vymyslet.

2014-06-22 10:38:18

Tak se taky zapojím... minulý měsíc jsem koupil Astru F Caravan 2.0 16V na LPG... je to stará klasika do sání. Auto nejelo a fakt smrdělo... koupil jsem novou bombu (končila platnost) a směšovač, nechal to vyměnit a seřídit. Teď to jede úplně stejně jako na benzín a ani trošičku to nesmrdí. Nemám tam KAT, takže na benzín to smrdí jak Favorit. Spotřeba je plus mínus stejná jako při provozu na benzín a cena LPG je víc jak o polovinu nižší. Revize není nutná každý rok, stačí vždy před STK (policajtům při kontrole přílohu k TP neukazujete). Navíc se u takto primitivního systému nemůže nic posrat

Jediná nevýhoda je, že nemůžu do podzemních garáží...


Odpovědět