Fórum - Téma


Opakovaně vynechává servo


Fórum Zafira A Opakovaně vynechává servo

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2  3  4  5

2013-09-19 20:41:13

míla-bad64: super tak díky, počkám na výsledek identifikace závady, stejně ted nic jinýho nemohu a pak uvidím, ale jinak jistě využiji v budoucnu. bude se jistě hodit.

2013-09-20 12:30:34

míla-bad64: Tak jsem dostal očekávanou sprchu, tlumočím jak mě zatím po telefonu sdělili výsledek identifikace závady. Ukostření, kabely, napájení - prý nic nenašli. Jejich odhad servo asi vadné. Druhý krok odmontovat a pokračovat v identifikaci závady. Nejhorší jimi očekávaná varianta výměna v ceně cca 20 tisíc od Opla. To byl pořád telefonát. Tak jsem stopnul dočasně další opravy, že budu hledat i jiné řešení a že originál do tak starého auta je s otazníkem. Po chvíli volali, že by dodali cca za 14.000,- myslím, že říkal z prvovýroby. To je jen za díly asi bez práce.

Zmínil jsem se o PMmotor, Dolní Lutyně, kteří opravují a prodávají servo řízení ( http://www.pmnd.wbs.cz ), ale s těmi nespolupracují a musel bych si koupit kvuli zárukám sám a oni by namontovali (nevím zda bych koupil to správné) Tak ted zkusím Nýřany doporučeného Lešáka, ale nevím zda je plátce DPH, mám to na firmu, nemohl bych si DPH odečíst. Ale uvidím jak pořídím. Těžké rozhodování mezi drahotou a tzv. expertem. To nemyslím pejorativně, ale musím Vám jedině věřit, že jo, neznám ho. Ale třeba se domluvíme dobře jdu mu volat. Pořád se mě nezdá, že by bylo nutné to vyměnit celé. Což Bosch jen naznačil, nikoliv potvrdil. To je pravda. Ach jo, když vezmu současnou hodnotu auta, je to darda a jsem v rozpacích.

2013-09-20 15:08:49

hansdob: Tak po bližší konzultaci se cena za opravu s upřesněním na 90 procent vyšplhala na závratných 27.000,- včetně práce. Jsem na ručník. 14522,-+21% + 5.000,- záloha (pokud bude čerpadlo repasovatelné do měsíce Opel zálohu prý??? vrátí) + práce cca 3 hodiny atd 2.500,- + 21% To je bratru suma 22.052,- +21%.

Tedy necelých 27.000,- Kč. A ted podle poslední informace mě je schopen se zárukou 1 rok a neomezené kilometry dodat totéž bez práce za 5785,- + 21% tj. 7000,- Kč za čerpadlo, které Opel nabízí za 23.620,- s DPH 21%. Není zdá se co řešit. Servis je ochoten to tam poslat oni do 48 hodin pošlou nové/repasované čerpadlo zpět. (přesněji bud mé opravené nebo jiné repasované, asi dle náročnosti opravy). Ted rychle řeším jediné reference na opravnu čerpadel PMmotor - víte někdo o nich něco? Je to asi fyzická osoba, jedinec, kouknu ještě na Ares rejstřík, ale tam NENAJDU KONKRÉTNÍ ZKUŠENOSTI. Díky za rychlost, ta ted rozhoduje.

2013-09-20 15:41:45

colommbo: Jo ještě dlužím odpověd na poskytnutý kontakt do Nýřan. Kolega Lašák je asi v pohodě, ale vlastně jsme se domluvili, že to není mechanické čerpadlo a že by nebyl tudíž diagnostikovat závadu, a napojit se na řídící jednotku. Diagnostikovat a diagnostika je asi dost problém, už jsem to taky slyšel, že Opel nechce moc informací uvolnovat. O Oplech se moc s láskou nevyjadřoval, ale holt má takovou zkušenost, celkem jsem mu v tom rozuměl.

Já měl dosud asi štěstí, tak mě snad definitivně neopustí. Na vybranou moc asi nemám zdá se. Ptal jsem se všude možně.

2013-09-20 20:01:59

Tak já to vlákno tady uzavřu, stejně už to nikoho asi nezajímá, zkráceně řečeno šok při vyzvednutí auta v Bosch Černík Plzeň.

Když jsem se zeptal, zda mají z diagnostiky nějaký zápis co tedy vlastně zjistili kam se dostali s určením závady, nastalo krátké ticho a pak začalo vysvětlování, že mě nic účtovat za diagnostiku nebudou. Všechno co mě říkali 2 dny po telefonu mě pak vysvětlili takto: nic jsme nenačetli a v Oplu (vlastně u konkurence) nám po telefonu řekli, že by to dle najetých km a popisované závady mělo být čerpadlo. Takže to bylo jediný vysvětlení. Krom dalších nepříjemností a invektiv ohledně vyzvednutí vozu a nedodržení domluvy, výměny plastu zrcátka, kdy vyměnili jen jeden díl neudělali co mě další drobnosti co mě slíbili při převzetí a do telefonu potvrdili provedení atd. A to jsem jim docela věřil. Ach jo, tohle už mě přišlo celkově, včetně nepopsaných dalších věcí a evidentního lhaní docela na hlavu postavený. Asi o nich nebudu mít důvod mluvit pěkně. Tak ještě jednou tady všem děkuji za rady.

2013-09-20 20:15:09

lada: Není to tak, že by to už nikoho nezajímalo, spíš naopak, je to informace, poučení, varování, prostě jak to kdo bude chápat. A že třeba zrovna nikdo nereaguje na tvoje příspěvky, bude, myslím, proto, že k tomu momentálně nemá co říct anebo neumí, nemůže poradit. Plyne z toho poučení, že elektrohydraulický posilovač řízení v případě závady = problém , což se, bohužel, celkem ví, stejně jako že tohle zařízení se většinou neopravuje a mění celý a není to levná záležitost... A tobě děkujeme!

2013-09-21 08:32:24

Fascinuje mě že servis si stím neví rady servočerpadlo se dá testovat i když má KO jednotku dá se z auta demontovat a jak testovat tak diagnostikovat na stole (to bych řešil až jako poslední) z praxe si stejně myslím že bude KO alternátor a oprava bude do 3000kč ale to chce tedy někoho kdo ví co dělá a jak co změřit.

2013-09-21 12:23:20

colommbo: to byla spíš taková řečnická myšlenka, abych s tím dál třeba neotravoval, pokud to je pro další prospěšné jen dobře, mě fascinovala ta nadřazenost servisu, jako bys je obtěžoval a pak vlastně doslovné krádeže a lži v případě toho zrcátka, nejen. Oni vyměnili jen ten zadní díl, ale ten přední měl rozlámané držáky a jistě tam chyběli i zacvakávací segmenty, ale netušili k čemu asi dojde (odmítl jsem, hradit jinou cenu než byla ta smluvní odsouhlasená) Ženská tam na mě řvala jak pominutá, když jsem začal hájit svou smluvní cenu, abych to okamžitě uhradil apod. Tak šli a servali ten nový díl z auta a vyhodili mě ze servisu. Síla. No jak se o tom bavím se známými tak každej říká, že už o nich taky neslyšel mluvit dobře. A známý mechanik mě říkal že tam měli podezření, že učtujou co nevymění, tak tam dali označené písty na výměnu a dostali po zaplacení zpět své označené písty. Přitom autorizované servisy tam s dieslama automaticky posílají lidi jako k odborníkům. Mě tam teda už neuvidí. A to jsem jim celkem věřil, či je považoval za jakési odborníky.

2013-09-25 13:41:02

lada: Mě tenhle problém docela zajímal, před čtyřmi měsíci jsem také servo měnil viz starší příspěvky do fóra. Servo vynechávalo, diagnostika nic, v oplu potelefonu "zdiagnostikovali", že se nedá nic dělat než to vyměnit. Cena 18tk i s prací (účtovali asi hodinu), záruka na servo 2 roky. Tak by mě zajímalo, jestli servo z toho pm motor dobře funguje. Mě to po výměne v krajních polohách volantu furt kvílí, možná je tam ještě nějaká pěna ale po 4 měsících se mi to zdá divné. Také jsem někde slyšel, že ten olej se má po několika letech měnit.

2013-09-25 16:39:11

jastr: ahoj, díky za tvůj příspěvek, každá rada tady je asi drahá. Zatím mohu jen napsat, že v pondělí asi ve 14,00 jsem odeslal čerpadlo do PMmotor - poštou za 207 Kč EMS zásilka do 24 hod.

Žádné diagnostiky se nekonaly, při vypuštění oleje z vymontovaného čerpadla, můj mechanik konstatoval perlící se pyliny v oleji a téměř jistotu, že je čerpadlo v prčicích. Žádnou diagnostiku nemá. Chára sport férově taky řekl, že diagnostika by jim asi nic nenaměřila. V Bosch Plzeň se nebyli schopni spojit s řídící jednotkou čerpadla, jak to alespoň tvrdili. Nevím, zda to vůbec dělali, protože mě pak odpověděli, že jim v Oplu po telefonu sdělili, že při těch cca 200 tisících km to bude čerpadlo. To se prořekli, když jsem tlačil a chtěl výjezd z diagnostiky. To jsem ale asi psal výše.

Včera jsem volal do PM motor, zda čerpadlo dorazilo a odpověděli, že ano a že mají repasované skladem a že hned posílají repasované, dnes v poledne dorazilo. Jediná nevýhoda je, že jsem zaplatil sám a pokud to nepůjde, tak jsem vyhodil 7500,- , ale proti 19500,- v auto Kelly a 23600,- u Bosche, uvidíme jak to dopadne. Cena oznámená po telefonu byla 7000,- i na dotaz, že nic navíc se neplatí. Dorazilo za 7.200,- Kč + 250,- poštovné. Pozor na silontbloky, jsou tam 3 ks. Po telefonu mě řekli, že dají nové a přišlo to s těma mýma vadnýma-utrženýma. Proto doporučuji mail korespondenci. Telefon tam asi bere kdekdo z 5 lidí. A majitel mě řekl, že jsem si cenu a silentbloky měl zjistit na webu. Ale já s nima mluvil osobně, to mě přišlo víc. Silentbloky jsou stejné jako ke Škodě asi 100 či 120 a jsou k mání za 28,- Kč / kus. Už je mám. Ted ještě olej a zítra se to ráno bude montovat. Modlím se, aby to bylo vše OK a jelo to jako dříve.

Podrobnosti budu přidávat i se zkušenostmi s opravou. Jinak čerpadlo je evidentně jiné, šasi pěkně vyčištěné, asi pískované, vidět je tam nové těsnění, vše krom silentbloků vypadá dobře. Tak ted ostrý provoz. Jinak záruka rok a neomezené kilometry. Mají to na stránkách a potvrzené je to i telefonicky.

Dodavatel repasovaných čerpadel řízení je je Milan Římánek, PM motor, Dolní Lutyně telefon 732585580. Dělá i turbodmychadla. Doporučuji mluvit s ním ne se zaměstnanci.

2013-09-25 16:41:52

jastr: Silentbloky jsou na Škodě myslím k větráku topení či tak něco.

2013-09-25 16:44:29

jastr: Práce machanika odhaduji předběžně na 1500,- Kč + olej do čerpadla, nevím kolik stojí. Nebude demontovat prý hřeben, kde je taky zbytek oleje, ale nějak nechá vytéct starý olej litím nového, nevím zda to jde a jak to nakonec udělá. Není tam nějaká výpust, dole na hřebenu, kde je asi zbytek oleje čerpadla?

2013-09-25 18:52:24

jastr: Jo hledám ten olej do serva, někde jsem to už četl, ale ted to nevidím. Co tam má správně být za olej ví to někdo? Nějaký Dexton ???

2013-09-25 18:58:26

lada: Jestli se nepletu, tak do elektrohydraulického serva Dexron nee, tam by měl patřit nějaký zelený Pentosin CHF11... Ale nech si to ještě potvrdit...

2013-09-25 19:30:59

colommbo: ok, díky je to hrozný, nejde jen tak kouknout a máš to. Bud to prodeje neuvádí co kde a jak, a lidi píšou taky lecos. Je to horší než rébus.

2013-09-26 17:41:55

colommbo:

Tak pánové jezdím, vypadá to zatím v pohodě, výměna za repasované čerpadlo viz výše. Je to panečku úleva. Celkové náklady jsou asi 9760,- Kč Záruka rok a neomezené km. Jak jsem psal oproti částkám od 20 do 30ti tisíc, myslím dobrý. Ted aby to vydrželo. Budu se modlit.

Vezmu to popořadě 7200,- servo řízení, 457,.- Mé a jejich poštovné, asi 84,- Kč nové silenbloky 3 ks, 1500,- práce,

cca 5 hodin, musí se vyndat výfuk a pak vypustit z hřebenu nějak přes tyče či co zbytek oleje. 485,- Kč nový olej Castrol, zelený. Nějaká rezavá spojka výfuku cca 30,- . Přesné označení oleje nemám u sebe.

Několikrát jsem svižně kroužil na obě strany na parkovišti a je to v pohodě. Fakt úleva. Měl jsem strach, že by tam mohlo být ještě něco jinýho. Nakonec to zvládnul známý bez jakékoliv diagnostiky, ale se zkušenostmi. Myslím, ,že mu to šlo pěkně od ruky a podle perlení střepin v oleji identifikoval vadné čerpadlo.

Po nějakých najetých km dám vědět. Ted to má 197010 km. Tak dofám, že to jinejm pomůže protože některý ty servisy jsou zdá se nenažraný a líný. Mají dost, tak je třeba to přesunout někam jinam. Tem co si to zaslouží, protože mají třeba jem obyčejnou stavovskou čest a znají ještě poctivou práci.

2013-09-26 17:47:03

colommbo: Ten olej co čtu nahoře je myslím také CHF. Ještě na to mohu kouknout, pokud to někoho bude zajímat. ..............................................

A ještě jednu perličku pro všechny. Najezdil jsem asi 15 km a praskla mě na sedadle řidiče vzadu pod sedadlem příčka. asi únava materiálu. tak jsem byl zachvíli zase v dílně, ale spravil to autogen a jeden pěkný svár.

A ted už budu snad jen pěkně jezdit. Hned zítra mám rozvoz zboží, tak to bude cca prvních 100km. Tak zatím všem díky za součinnost. A přeji krásný den a hodně km. Ahoj. Lada

2013-10-01 23:43:23

Tak mám najeto od výměny serva přes 200 km a servo zatím v pohodě. Nic podezřelého ...

2013-10-02 15:35:55

pokud byli v čerpadle piliny měli jste vyměnit i hřeben jelikož ted si piliny z hřebenu natáhnete zpět do čerpala to se opětovně vydře a záruku vam neuznají jelikož yslím že v zaručním listě bude v podmínkách vyčištění soustavy či dokonce nutnost rozebrání či kontrola a podobně.

K oleji opel je na oleje v servu a v převodovce háklivý a měl se tam dát origo pentosin mám pocit že ho jsou potřeba 2litry necelý a litr je asi za 124kč u opela

2013-10-03 16:51:04

hansdob: Možná jsem se nepřesně vyjádřil. Bylo vidět perlení ve vypuštěném oleji, nešlo o piliny či nějaké špony.

Olej je tam který měl identické číslo jako originál. Nevím zda je zvlášt nutné použít originál, to jsem se stejně nikde nedočetl co je originál, jen to co tady zmiňujete, ale je to asi jen jiný výrobce, ne?

Jinak je možné, že to je chyba nevyměnit i hřeben, ale nevím na druhou stranu, zda jde o takovou nutnost.

Není to taky zrovna levná záležitost. Těžké rozhodování, ale snad to nebude z mé strany chyba. Bavil jsem se o tom znovu s kolegou automechanikem a říkal, že si nemyslí, že by to měl být problém. Udělal prý maximum proto, aby to bylo OK. Přes nejspodnější odtoky na tyčích za točení volantem vypustil co se dalo (z hřebenu).

Ten olej co jsem tam dal je Castrol CHF hydraulický - for power sterling and Central Hydraulic System - vešlo se ho tam cca necelých 3/4 litru. Jinak ani nevím čím by se soustava měla vyčistit. Je na to něco speciálního?


Odpovědět

1  2  3  4  5