Fórum - Téma


Omega Y22DTH poránu kucká


Fórum Vectra B Omega Y22DTH poránu kucká

Informace o modelu: Opel Vectra B



2012-07-10 10:20:06

Zdravim Omegaci, prosim o kratku a rychlu radu, mam problemy dva.....

1. Pri jemnom zatoceni kolies do prava, vrzavy az pistiaci zvuk od zadnej napravy (skor od zadneho laveho kola), no niekedy mam pocit ze ten zvuk sa prenasa az do riadiacej paky..mate rady.....???

Ja mam podozrenie na vymenu silentblokov + tyciek stabilizatorov zadnej napravy......

Len niekedy za jazdy ak zatiahnem rucnu brzdu, da to doslova do paky ranu ako z dela a uvazujem, ci ten zvuk sa nenachadza niekde aj tam..no neviem urcit, kedze som nikdy nemal rozobrate..teda nepoznam technologiu...snad niekto sa s tym uz stretol....

2. problemom dva je , ze rano nastartujem auto, vsetko v poriadku, akurat teraz dva dni do zadu mi zacala troska kuckat, vynechavat...teda nerozumiem, kam sa pozriet..palivovy filter ??? lenze ten som menil v zime...ci to tankujeme skutocne take svinstvo, ze sa oplati menit znova ? kazdopadne ho musim kuknut ako a ci vobec bude zaneseny...

VELMI PEKNE DAKUJEM ZA RADY. Ak opakuje temu ospravedlnujem sa vopred...

2012-07-10 10:54:03

Vitaj v klube, krtko! Ale ak chceš krátku a rýchlu radu na tvoje problémy, no, ozaj neviem, neviem...

ad 1 - ruční brzda je v Omeze udělaná tak, ža zadní brzdové kotouče jsou zároveň i malými brzdovými bubny, které mají uvnitř klasické brzdové čelisti ovládané táhlem a fungující zcela nezávisle na provozní kotoučové brzdě. A rána zezadu při zatažení ruční brzdy za jízdy () je, myslím, normální a "používat" takto ruční brzdu je blbost... Podezřelé zvuky od zadní nápravy mohou mít příčinu v lecčems - nepíšeš vůbec, o jakou Omegu se jedná, a tyčky stabilizátoru mají na zadní nápravě pouze a jen šestiválcové modely (stejně tak i přídavná seřizovací ramena vzadu.) A pokud máš někdy pocit, že se to přenáší až do řídící páky, tož to by byl problém někde vpředu, aspoň tak to chápu, vzadu žádné řídící páky nejsou...

ad 2 - opět: vůbec ses ani slovíčkem nezmínil, jaký máš motor a chceš něco poradit a ještě navíc krátce a rychle...? Zatím tedy rada asi taková: zkontrolovat všechno, co se dá a na co si troufneš, případně nechat udělat diagnostiku a pro příště trošku přemýšlet, než napíšeš dotaz či prosbu o radu, a hlavně uvést přesně, o jaký motor se jedná, nestačí napsat jen "A", je k tomu třeba uvést i "B" anebo ještě "C"... Děkuju za pochopení! admin

2012-07-10 11:07:33

Colommbo, pekne si to napisal a musim priznat vinu

tak od zaciatku, mam omegu B caravan 2,2 DTi, 88 kW, motor Y22DTH......r.v. 2003

1. zatiahnutie rucnej brzdy za jazdy = blbost, to mi je jasne, no ranu by to davat nemalo.....

takze vidim problem sand v tych silentblokoch, kedze celym autom som uz triasol tolkokrat a bez pazvukov, no za jazdy sa to proste ozyva, nikdy som sa s tym nestretol, len som niekde na forach vycital, ze v pripade pazvukov od zadu na omege B combi, je mnoho krat najlahsie vymenit tieto silentbloky

2. ako poznam "diagnostikov" tu na SK, vsetci ochotne napichnu, povedia, ze vsetko je v poriadku a vypitaju 20 € a ja som stale na tom istom akurat o 20 € lahsi.....

Ona vlastne Omega zakucka velmi jemne, no pocut, ze ten chod motora nie je 100 % ny..ked sa auto zohreje, vsetko je v poriadku....

takze dufam, ze som napisal aj B....

2012-07-10 11:54:44

Ďakujem, krtko... Ruční brzda by podle "chytré knížky" měla být seřízená tak, že při zatažení o tři zuby by se měla kola ještě volně otáčet a při zatažení o sedm zubů by měla být plně zablokovaná. Nicméně třeba já to mám tak, že už na třetím zubu v podstatě stojím, na čtvrtém se mi auto nehne ani v prudkém kopci a zatáhnu ji max. na pátý zub, dál už to nejde... A jestli mi to při zatažení během jízdy udělá ránu, jsem nezkoušel a zkoušet (raději) nebudu... Ty zvuky odzadu by mohly být od silentbloků, horního uložení tlumiče, ložiska kola, může být i prasklá pružina (sám jsem s prasklou pružinou jezdil půl roku a ani jsem o tom nevěděl, všecho odpéroval tlumič a přitom byla odlomená a ztracená celá jedna spodní otočka pružiny... ) Silentbloků je na zadní nápravě, jestli se nepletu, celkem osm, na každé straně čtyři, ale který by to mohl být... A vyměnit silentbloky není údajně zase až tak úplně jednoduché, obzvlášť některé... S tím lehkým zakuckáním studeného motoru ti, bohužel, krtko, moc neporadím, naftě rozumím ako koza petržlenu, ještě míň než benzínu - zkusit, není-li z nějakého důvodu zavzdušněné vedení nafty (na čerpadle je šroub, který se povolí a při točení starterem by měla vytékat nafta, žádný vduch.) Takové "občasné jemné drobnosti" se obecně hodně špatně vychytávají, obzvlášť pokud jinak motor pracuje normálně a dobře... A s diagnostikou to bude, bohužel, asi podobné všude...

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-07-10 20:21:32

Též se přidám s nějakou tou radou:

Měnil jsem pakýnky (brzdové čelisti) ruční brzdy, směs použitá na obložení má tvrdost jako tuhá guma.

Perfektně drží auto v zaparkované poloze ale použít ji k zabrždění za jízdy se rovná přepálení až destrukci. Ta rána při zatažení za jízdy je opravdu normální, je to dané konstrukcí brzdy - uložení čelistí a roztahovacího mechanismu. Je tam prostě vůle, to se dá zjistit, že se zabržděný vůz potlačí vpřed a následně vzad, ta vůle je velice dobře slyšet. Za jízdy se to projeví onou ránou.

K zadní nápravě vím jen tolik, že všechny omáčky včech motorizací a karoserií mají po faceliftu na rok 2000 naprosto shodnou konstrukci náprav a brzd - odlišují se jen tvrdostí či předepnutím pružin a typem použitých tlumičů (s automatickou nivelací či bez). Mám 4 válec a zadní nápravu mám stejnou jako Colommbo , také pomocná táhla vlečných ramen a také příčný stabilizátor. Tak hledání vrzavého zvuku bude složitější, těch gumových pouzder je dost a dost.

Jen mě upoutalo že jsi psal zmínku o lehkém vytočení kol - předpokládám do rejdu. Tam může vrzat uložení pomocné páky řízení na pravé straně (pravý podélník v motorovém prostoru ve směru jízdy) a když vrže tak dost a může se i ukroutit. Vrzání páky se docela dobře roznáší po celém autě.

Jediná rada - vzít auto nad montážní jámu a důkladně zkontrolovat celý podvozek za pomoci třeba kamaráda.

2012-07-11 09:01:38

takze dostali sme sa asi aj nikam..v piatok pojdem dat auto na zdvihak a znovu cele prejst..aj ked som tak uz ucinil dva krat, aj so servisakom a nic sa nenaslo, co by mohlo dany zvuk sposobovat.

Vymenu silentblokov som si zaumienil tym, ked som cital fora, pisalo sa s radami na ich vymenu v pripade vrzavych zvukov od zadu. Tak asi preto....

Ale vidim, ze sme sa nepohli....

Serie ma to, ze ten zvuk ide iba pri natoceni kolies do prava..bud pri vysokych, alebo nizkych otackach a pri jazde na dialnici je uz nad 100 km/hod dost vyrazny pri natoceni (jemnom) kolies do prava.....

pockam este na radu, ci sa s tym niekto stretol, ked nic, tak v piatok zdvihak....

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-07-11 10:20:38

Chápu dobře, že to dělá jen za jízdy a jen při vytočení kol doprava? Jestli ano tak to může dělat ložisko na levém zadním kole. Proto se při kontrole podvozku v gumových uloženích nic nenašlo.

2012-07-11 10:32:58

iba za jazdy, no pri jemnom zatoceni kolies...prva dohad bol na lozisko...len potom ked sme prechadzali ten zvuk, on sa pri nizkych, pripadne pri vysokych otackach doslova prenasa akoby az na radiacu paku...proste divne....

no to lozisko mam v plane tiez vymenit.....vlastne ako prve....sam som zvedavy, co to vyriesi...

lebo mnohy na forach pisali, nastriekaj tie gumy ci zvuk povoli, nastriekal som a nic...takze problem moze byt aj tam.... uz sa tesim na tu vymenu...

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-07-11 10:42:20

Tak už to bedeš mít nad hlavou, prohládni také kardanku v celé délce, hlavně středové ložisko a jeho gumové uložení a vůli v posuvném drážkovém spoji. Jsem sám zvědav, který element Tě takhle trápí.


Odpovědět