Fórum - Téma


Omega X20XEV - problémy s tahem motoru a otáčkami


Fórum Omega B Omega X20XEV - problémy s tahem motoru a otáčkami

Informace o modelu: Opel Omega B



2014-11-27 11:23:19

Zdravím chlapi. potřebuji pomoct jedná se o omegu na které jsem měnil ten motor co se zadřel.

Auto jedzí i na lpg ale i na benzín se to chová úplně stejně.

volnoběžné otáčky drží krásně na 700-800, ale když chci jako by se rychle rozjet tak se to do 1600ot nějak dusí, když mu šlápnu hned podlahu tak se zadusí a málem zdechne dokad pedál nepustím, a otáčky VYTOČÍ POUZE DO 4500 i na 2, 3 a 4kvaltu více otáček nedá.

Nevím co s tím :( myslel jsem že je to nějak způsobeno lpg tak jsem ho odstavil a budu předělávat na sekvenční ale je to motorová závada protože na benzín je to uplně to samé

zkuste mi dávat roźumy poslechnu každého a budu zkoušet , jinak jsou NOVÉ SVÍČKY A KABELY, DNES JSEM DAL I NOVY FILTR SÁNÍ a vyzkoušel druhou váhu vzduchu s druhou omegou co mi šlape pěkně a nic.

Díky T.G.

bad64  
2014-11-27 13:34:17

Jedině udělat diagnostiku a načíst chyby i za jízdy udělat tzv live data.

2014-11-27 18:27:45

omega2.2: Ahoj, může to být hodně věcí. Zanesená škrtící klapka, vadné čidlo nasávaného vzduchu, čidlo vačkového nebo klikového hřídele. Zanesený palivový filtr, nebo problém s dodávkou paliva "benzinu", myslím tlak na liště. Opravdu by bylo dobré udělat POŘÁDNOU diagnostiku, jak píše Super-Admin bad64.

2014-12-01 19:49:09

Chlapi tak vyměnil jsem čidlo vačky , ventil na vstřikovací liště, čidlo nasávaného vzduchu ani jedno nepomohlo a do toho čidla kliky se mi moc nechce vzhledem k tomu kde je umístěno

ale musím se opravit a to asi dost zásadně, na lpg jde vytočit normálně až do plna ale do těch otáček 1600 se to úplně cuká, musím vždy prošlápnout spojku a během toho vyttočit motor, ale i tak na volnoběh se mi zdá že se tomu motoru vůbec nechce, kupoval jsem ho od chlapíka z vectry a motor jsem v autě odzkoušel dostatečně a tam točil mnohem svižněji, samozřejmně do auta už jsem dal pouze holá odzkoušený motor.

Fakt už nevím co s tím

2014-12-01 20:13:11

omega2.2: Zkopírováno z jiného oplího fóra, problém s obdobnými příznaky, zkus(me) se nad tím zamyslet...

Je to kvůli plynu. Je špatně seřízený.

Jak k tomu dochází:

Jednotka motoru (benzínová) stále adaptuje podle bohatosti směsi paliva data řídící jednotky a upravuje vstřikování (časování zápalu a dobu otevření vstřiku). Protože se jezdí na plyn (někteří prakticky jen na něj) řídící jednotka nastaví benzínová data podle chodu motoru na plyn. Většinou až do krajních mezí rozsahu adaptace. Na plyn to jede normálně. Přepnutí na benzín pak znamená že je směs moc bohatá (nejde třeba vůbec nastartovat) nebo příliš chudá. Když začnou chladná rána a jednotka navíc sytí směs, tak je to o to horší.

Řešení:

Pročistit nějakým přípravkem benzínové vstřikovače a zajistit tak jejich správnou funkci.

Seřídit vstřikování plynu.

Jezdit i na benzín a to v poměru 1/3 (benzín/plyn). Nejenom na benzín startovat a pak hurá na plyn. Jízda na benzín vrátí adaptační hodnoty do normálu.

Kontrola lambdasond a jejich správné funkce jak na benzín, tak na plyn. Jejich životnost se jízdou na plyn zkracuje, pak měří nesprávně a dochází k špatné adaptaci benzínových hodnot (plynu jsou totiž lambdasondy úplně fuk a jejich data zajímají pouze benzínovou jednotku)

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-01 20:39:50

Ano, jednotka ECU má naučená data z jízd na LPG, v benzínovém režimu to prostě nemůže fungovat od podstaty. Řešení je diagnostikou zresetovat naučené chování ECU nebo jak píše Jirka, občas jezdit na benzín a předejít matení ECU provozem na plyn.......

2014-12-01 20:42:43

kopejda: To nepíšu já, Míšo, autorem je RomanK. Komu ten nick něco říká, už bude vědět, ostatním nezbývá, než důvěřovat...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-01 20:44:18

colommbo: Ahá, tak Roman je kapacita v oboru Opel, a jak vidno, plynaři by se potřebovali proškolit.......

2014-12-01 22:52:50

Chlapi ja bych to bral kdyby to necukalo do těch cca až 2tis otáček. Pak jakoby něco sepně a jede krásně má tah a vytáčí do vyšíích otáček. nemůže to byt lambdasondou nebo čidlem klikové hřídele ???

2014-12-01 23:02:01

omega2.2: Čidlem kliky na 99,9% nee - to buď normálně funguje, nebo blbne po zahřátí motoru (a tedy i čidla a ŘJ nepustí motor do vyšších otáček - nouzový stav), popř. přestane fungovat zcela a nelze ani nastartovat...

2015-02-01 15:00:59

Zdravím chlapi tak chyba zjíštěna a píšu Vám výsledek co bylo potřeba vyměnit.

Nejprve jsem vyměnil lambdasondu za novou kterou jsem měl koupenou a vzhledem tomu že jsem sundal první díl s katalyzátorem abych zjístil stav katu a vyměnil vlnovec za delší a nerez tak jsem tam rovnou dal i tu sondu.

Namontoval jsem to zpět a tah se zlepšil ale až od 2tis otáček, do 2tis to prostě ani na sněhu nezahrabalo ale naopak se to dusilo a když jsem mu přidal z místa plný kotel a rychle pustil spoku tak zdechla.

Takže jsem koupil čidla vačky a kliky v rallu kde kupuju plno dílů pro všechny známě protože tam mám bratra a ten mi poradil že není třeba kupovat originál že stačí takový ten zlatý finanční střed. tak jsem na něj dal, prej ho dává všem na vectry s tím motorem apod.

Nejprve jsem začal měnit čidlo vačky dal jsem to tam a přísahám auto začlo prozměnu cukat do těch 2tis. a zase vytočilo pouze do 4,5tis a bylo pořád v nouzáku i na BA i na LPG ...takže sem věděl že je něco špatně ale myslel jsem si že je to ještě tím čidlem kliky...raději jsem mu zavolal popsal co to dělalo a jeho kolega mi řekl že čidlo vačky je pouze u omegy o trošku jiné a že s tím mají problémy hodně omegářu a že vzít pouze originál GM. tak jsem ho koupil za 1100kč , vyměnil a auto je tak živé že se nestačím ani divit jak dokáže být rychlé potom jsem už čidlo kliky ani neměnil !!

ZAKŽE ČIDLO VAČKY POUZE ORIGINÁL GM !! žádná náhrada

2015-02-01 15:37:59

omega2.2: děkujeme za zprávu, je to pro ostatní dobrá rada

2015-02-08 11:36:37

Chlapy shanim diagnostiku v okoli Chomutova na Opel Omega.....,nemel by tu nekdo? Diky Wena


Odpovědět