Fórum - Téma


Omega X20XE Palivové čerpadlo plus elektřina


Fórum Omega B Omega X20XE Palivové čerpadlo plus elektřina

Informace o modelu: Opel Omega B



2012-10-23 23:12:27

Dobrý večer všem,

mám jeden dotaz, mám Opel Omega B Caravan 2,0i motor X20SE, a mám jeden 'malý' problém, minulý pátek nás (mě a mojí rodinu náš miláček nechal 50 km od domu, prostě jsem přišel k autu otočil klíčkem a jenom to chytlo a hned zase chcíplo, zkusil jsem to ještě cca 5x ale nic. Auto jsem odtáhl domu a hned druhý den jsem zjistil že už to zase vše funguje, měl jsem tušení na relé palivového čerpadla tak jsem tam dal nové.

Dnes jsem jel cca 10 km a startoval asi 3x po čtvrté už jsem nenastartoval.

Auto jsem opět odtáhl a doma jsem zkoumal co s tím je. Opět motor naskočí do 1000 ot. a hned chcipne. Takhle asi 6x a potom už vůbec nenaskočí jakoby nebyl benzín.

Povolil jsem přívod paliva k motoru a nebyl tam benzín.

Zkusil jsem oddělat palivové relé a propojit to napřímo drátkem jestlil to čerpadlo pojede nebo ne, ale nic.

Také jsem zjistil že nejde proud přes pojistku č. 18 (palivové čerpadlo) nevíte prosím někdo kam vede drát z kostky pod relé kontakt č. 87 jestli jde přes pojistku č. 18 přímo na palivové čerpadlo?

Prosím poraďte, relé je OK, řídící napětí k relé je také 0K ale když propojím čerpadlo napřímo tak nic! Už nevím co mám zkontrolovat.

Děkuji s pozdravem Tomáš Pirkl

2012-10-24 07:51:10

pokud propojíš čerpadlo na přímo a ono nic tak je asi KO vedení k čerpadlu nebo samotné čerpadlo ne??

2012-10-24 08:34:09

Vyndání relé a propojení drátkem není, dle mého soudu, zapojení čerpadla napřímo, to bych si představoval připojení vodičů přímo na čerpadlo... A taky si myslím, že čerpadlo spíná až při otáčení (startování) motoru - viz http://www.club-opel.com/...select=38119#message38119 ...

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-10-24 19:06:55

Takže odklopit koberec v kufru, sundat větší dekl na pravé straně a pod ním se skrývá hádej co?

Správně, nádrž a přímo dvě hadice a konektor se 4mi piny, rozpojit, zkontrolovat, očistit korozi, napružit piny, prostříknout (něčím jako kontaktol) zacvaknout a zkusit nastartovat. Když nic, tak multimetr a měřit, jestli přitéká napětí, jestli nepřitéká - ko kabeláž, jestli přitéká, kuchnout přírubu a kontrolovat další vedení až k motoru čerpadla, pak je ko čerpadlo......

2012-10-24 23:30:30

Ahoj tak jsem dnes zkoušel ten konektor u čerpadla a elektřina jde jen do pravého pinu (podle mě hladina paliva v nádrži) do ostatních pinů nic.

Potom jsem zkoušel jestli jde elektřina od relé na pojistku a světe div se nejde. takže co s tím?

netuším.

Pokusím se zítra rozdělat kabelový svazek a kouknout kde je zakopaný pes.

P.s. nebo to na tu pojistku nemá jít hned po otočení klíčku v zapalování? už jsem bezradný.

Děkuji s pozdravem ¨Tomáš

Jak mám vyzkoušet palivové čerpadlo na přímo z baterky abych něco nezkouříl a kam mám co připojit?

2012-10-24 23:56:57

Čau, až Ti to příště nepojede zamlať zeshora na čerpadlo ( třeba šroubovákem nemyslím kladivem ) ( přímo na čerpadlo - víčko v kufru sundej ) a zkus to znova nastartovat. Když to naskočí je to na 99% čerpadlo. Nemusíš nic moc rozebírat , je to nejjednodušší a u mně to zabralo ve 2 případech ze 3 ( a s Feldou 1,6Mpi jsem takhle dojel z Holandska a na každý benzínce sem bušil na nádrž jak blbec ) . Jinak mám taky X20XEV tak bych Ti to u sebe proměřil. Jinak sem čerpadlo taky měnil a dělalo mi to na chlup to samý co tobě. Koupil jsem nejlevnější nový komplet Starline asi za 1200,-(?) a zatím šlape skoro rok v pohodě. Zdar

2012-11-21 20:21:08

Na víčku nádrže je konektor na 4 dráty - dva jsou palivoměr, dva jsou čerpadlo, barvy a pořadí si už nepamatuju, nejlépe vymontovat víko nádrže - jako u sudu , vevnitř je červený a modrý teflonový drát k čerpadlu.

zvenku je hnědý vždy zem ten vede na modrý, červený je +12V bere to asi 0,8 bez benzinu, 2,5A při zátěži , na čerpadlo jsem si dal kontrolku LED a vždy jsem viděl jestli běží.

Připojit čerpadlo natvrdo - jako přímo na baterku to bych dělal jen velice krátce , pokud se ihned - nerozběhne -příjemný hluk a syčení tak je zaseklé - vyměnit, opravit.

Zkoušet nejlépe na exetrní zdroj s ochranou.

Na čerpadle se vyjíždí drážka v kolektoru a pak se zasekne o uhlíky - proto pomáhá bouchat do nádrže.

Pokud něběží (a má napětí stále) tak se začne zahřívat a hořet a to vše v benzínu.

Také jsem měl problém s relátkem čerpadla, box v motoru vparvo nahoře -růžové.

Relé rozebrat očistit kontakty, v místě pohyblivého kontaktu udělat dírku cca 4-5 mm , pak se sirkou dá jednoduše zkoušet činnost všeho (relé ,pojistka, čerpadlo), Stejně tak i ostatní relé.

čerpadlo musí běžet ihned po zapnutí klíčku (15), pouze pokud motor nenaskočí (není RPM) tak ho řídící jednotka vypne, aby se v tom benzínu nepřehřálo.

čerpadlo se taky může zaseknout mechanicky , je tam trochoidní ozubení, (ozubené kolo v ozubeném kole - jemně broušené) , ale to by musel být poškozený první filtr paliva

žádný strachy z výbuchu, blbnul jsem tím mohokrát a nic nebouchlo

2012-11-25 19:32:30

Čau Tome, čerpadlo bych na sucho radši moc nezkoušel, je lepší ho odzkoušet v kapalině v tomto případě v benzínu, kde saci košíček dáš do benzínu a na druhý konec tedy výtlak dej raději hadičku, je tam poměrně velký tlak (z těchto čerpadýlek se dělají vodotrysky na zahrádkách) a potom bych jej teprve zapnul na přímo na baterii, když pude chvilku dýl nasucho, muže se přidřít a po čase opět dělat nedobrotu. Ať se daří zdar Jarda.


Odpovědět