Fórum - Téma


Omega výfuk


Fórum Omega B Omega výfuk

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1999 Omega B 2.5

1 fotek  |  3 servisních knížek  |  83 diskuzí

Výkon motoru 125 kW (170 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 500 ccm (153 cui), 6-válec.


1  2  3

vlastta  
vlastimil
2016-02-04 17:31:01

mc.bůček: vlastik mozna bude vedet za 14dnu na 100%......kazdopadne mam naplanovano sem napsat a bud potvrdit nebo vyvratit zamenu sedan vs kombik

2016-02-04 17:39:33

vlastta: budu řešit koupi na jaře či jak vyjdou finance až bude hotová ta oprava s únikem chlad.kap.a než budu kupovat zeptám se nejdřív tebe a když v tu dobu budeš mít tak ti od nich odpomůžu

vlastta  
vlastimil
2016-02-04 17:44:01

mc.bůček: no na sedan mam oba stredy i koncovy - a kombika dovezu pravdepodobne pristi tyden.proto pisu az je porovnam pisnu sem vysledek (v jakym stavu ale budou kombikovy jeste netusim)

2016-02-04 17:52:20

vlastta: nevadí já mám sedan a za další zkušenost budu rád zase budu chytřejší

2016-02-04 18:50:58

mc.bůček: Ne že bych chtěl Vlastíkovi kazit případné obchody, ale montovat ojetý výfuk (snad s výjimkou toho koncového tlumiče na MV6, který tu Vlastík nabízel/nabízí) - proč bys to dělal...? Objednej si nové polské, celý komplet 3ks vychází na cca tři tisíce i s dopravou. A jestli je za pět let vyhodíš...?

2016-02-05 07:06:02

souhlas s colommbem. Ty použitý bys musel mít skoro zadarmo, aby se ti to vyplatilo. Zvenku můžou nějak vypadat, ale dovnitř na případně nahnilé přepážky neuvidíš. Pokud to budeš dělat na zemi jako já, je to celkem pracné a lepší tam dát levnou, ale novou variantu, než to za půl roku dělat znovu (s autem na zvedáku nebo na jámě to tak nebolí). V druhovýrobě neexistuje kvalitou odpovídající alternativa k originálu, takže dnes bych šel také polskou cestou i s rizikem, že za 5 let bude po nich. A nečekám, že bosal mi vydrží déle. Za ty výfuky včetně katu jsem dal 18tis Kč s pocitem a přesvědčením, že tam nedám poláky a že to nebude shit, ale byly to vyhozené peníze.

2016-03-22 08:49:17

Ahoj, mam 2,5 V6 omegu caravan a zistil som že výfuk mam na pevno k zvodom nieje tam žiadnen výfukový pletenec nechce sa mi veriť že to ma tak byť...preto prosim o radu.

vlastta  
vlastimil
2016-03-22 08:59:26

frencisou: omega 2.5V6 (i 3.0MV6) zadny vlnovec nema

2016-03-22 09:50:26

frencisou: Vlastík má pravdu. Vlnovec mají jen čtyřhrnky, šestihrnek žádný nemá, není potřeba...

2016-03-22 10:53:50

tak to je teda velmi zaujimave, ale celkom mi odľahlo, teda od motora až po lambda sondy mi ma ist iba hola rúra lebo tak to mam...Ešte by ma zaujimalo čo by sa stalo keby že odstránim katalyzátory začala by mi svietiť kontrolka emisií?

vlastta  
vlastimil
2016-03-22 11:19:08

frencisou: vyfuk ma vypadat asi takto........

2016-03-22 13:29:11

frencisou: Psal jsem v jiném vlákně, že už si houby pamatuju, ale na fóru jiného oplího klubu se kdysi psalo o tom, že odstranění katalyzátorů u MV6 je k ničemu, auto nejede a žere a předpokládám, že u dvaapůlky to nebude jiné. Osobně bych se do takových experimentů nepouštěl.

2016-03-22 14:06:51

frencisou:

odstranit katy můžeš, ale budou tě zbytečně prudit na STK. Obecně platí,že po odstranění katu by měl být rychlejší výplach válce (lepší průchodnost spalin výfukem) a motor by měl teoreticky nasát více čistého vzduchu a tím mít i vyšší výkon (jednotky procent). Ovšem je-li zkušenost V6kařů jiná, nevím. Osobně jsem utratil 10tis za nový kat, když mi starý začal rezonovat. Ne, že bych byl zelený sluníčkář, ale chci mít auto v originálním stavu a vyhnout se tak případným nežádoucím vlivům.

Co se týká svítící oranžové kontrolky emisí po odstranění katu, tak to hrozí v případě, že je přítomna druhá lambda umístěná za katem a pozná tak rozdíl ve složení spalin oproti první lambdě umístěné před katem, která hlídá hlavně zbytkový kyslík a na základě toho jednotka drží stechiometrický poměr směsi. Tedy nemáš-li lambdu i za katem, jednotka absenci katu nepozná.

2016-03-22 14:06:53

U některého auta odstranění katů pomůže a u jiného to zase uškodí.. třeba kamarád vyhodil katy na alfě 2,5 benzin a auto bylo líné ,nejelo a žralo..asi bych je tam nechal.

2016-03-22 14:25:37

z 90% u všech benzínových motorů platí u odstranění katalyzátoru a dalších částí výfuku znatelné zhoršení výkonu až k mezi, kdy se podpálí ventily a tím se ztratí komprese. U V6 motorů od Opla je to ještě hroší-znatelnější.

U Turbo motorů je situace jiná.

2016-03-22 14:39:03

No ja jsem je pred 9 lety kdyz jsem mel svoji 1 mv6 nahradil trupkama a vymenil jsem stredove za nove a zadni koncovej jsem dal sportovni a s autem jsem jezdil kolem 9L a kdyz jsem bkbnul tak jsem se pres 13L nedostal podotykam ze jsem jeste vyhodil vzduch filtr a dal jsem tam ten sportovni ale na vykonosti jsem zadny propad nepoznal spise si myslim ze to bylo o neco lepsi ale asi bude zalezet i na konkretnim aute tot muj postreh mel jsem je do nedavna doma a kdybych tusil ze si mv6 jeste koupim tak bych je nedaval do srotu byly jak nove a dostal jsem za oba 2500 kc

2016-03-22 15:27:01

mirpie: sú omegy čo majú 4 lambda sondy? Dve pred katom a dve za? Moja má našťastie len tie dve pred katom.

2016-03-22 15:34:43

V6 mají jen dvě lambdasondy, před katem, jinak sem na 3.0 taky dal katy pryč a i středový tlumič a jede to stejně a spotřeba taky stejna, ted to mam na 2.5 a taky bez problému.

2016-03-22 16:01:11

frencisou :

to nevím, to ti řeknou majitelé motorů 2.6 a 3.2,zda mají lambdy i za katem. Mam čtyřválec 2.2 a tam je i za katem, proto jsem o tom mluvil.

2016-03-22 19:10:57

Jsem blbec, napsal jsem to špatně, tož znovu:

Ano, motory 2.5 a 3.0 V6 (Euro2) mají na každé výfukové větvi jednu lambdu před katalyzátorem. Motory 2.6 a 3.2 (Euro3) mají namísto EGR ventilu a sekundárního vhánění vzduchu na každé výfukové větvi hned pod svody ještě před hlavním katalyzátorem osazen menší "startovací" katalyzátor, před nímž a za nímž jsou lambdasondy (zadní kontrolní.) Tedy celkem čtyři katy a čtyři lambdy.


Odpovědět

1  2  3