Fórum - Téma


Omega - pomocná páka řízení


Fórum Návody Omega - pomocná páka řízení




2012-09-21 18:31:16

Vycucnuto a překopírováno z jiného vlákna, bo si myslím, že si to zaslouží pozornost (a kolega Beawer velký poděkování )

originál: http://www.club-opel.com/...select=31229#message31229

Poznatek k 'pomocne pace rizeni' - dle technika STK sem v ni mel chybu - vuli, po zkoumani Haynese (eng verze Etzolda), po telefonatu do Opla a po porade s jednim skodovkarem ... no ja vim ... sem si sundal na chalupe kolo a preslo se od slov k cinum.

K pace se da dostat i bez heveru a s nandanym kolem - zkousel jsem jakou ma vuli - stoji-li auto v klidu, je paka 'pod tlakem' a vuli nema, ale jakmile nekdo hne volantem, vule se projevi.

Vule je poznat ve vyvesenem stavu, staci zvednout na hever a uz se to vykla. Ta moje byla total kaputt, vule asi 5mm, ve vysledku to ovlivnovalo geometrii praveho kola, na obvodu rafku odklon od soubezne osy auta az 2cm ... a ja furt ze to nejak divne zataci.

Mno ... paka jako takova je skutecne jeden kus ... s tim, ze v pace je 'napevno' gumove futyrko a v tom je dalsi 'trubka' kterou se to nasadi na pevnou osu v kastli ... kurvy nemecky, stacilo tam udelat silonovy futyrko za tri ojra padesat ... ne, hajzli to udelaji jako jeden kus v prodeji za dvanact stovek. Nasr... gumove futro bylo minulosti, stacilo sehnat kus duse - idealni tloustka gumy je 1,5-1,7 mm; pouzil sem dusi z auta, byla slaba, udelala se dvojvrstva - trubicku ocistit, ocistit vnitrni stenu v pace, gumu nalepit chemoprenem na trubicku, trubicku vsadit zpet do paky - idealni je proste mejdlo, vklouzne tam jak ... no , namazat osu na aute, narazit zpatky paku pres kousek drivka, vratit maticku, dotahnout s rozumem a hotovo za pul hodinky i s cigarem ... po tejdnu zkouknout dotazeni matice. Puvodne to gumo-futro melo 'okraje', ja to vyresil vyseknutim gumopodlozek na pozadovany prumer (vnejsi 28-30, vnitrni 18 mm).

Foto bude vecer

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-09-21 19:27:09

Že jsem tak smělý, copak se stalo Jirko??

Už jsem viděl i situaci, že to celý zarezlo a praskly šrouby, co drží osu páky k nosníku a celé se to tam jaksi mlelo všemi směry.....

Na svojí bývalé 2,5 td jsem nadměrnou vůli pouzdra páky vyřešil se sousedem soustružníkem...

Protáhnul výstružníkem otvor po pouzdru a vytočil nové pouzdro z mosazi, to jsem nalisoval do otvoru a z venkovní strany vrtnul dírku, říznul závit a osadil mazničkou aby to šlo namazat tlakovým lisem vazelínou. Páku jsem vrátil na původní místo s použitím podložek o větším průměru (říká se jim "pod nýt") a novou samojistnou matkou, pak namáznul lisem a už nikdy jsem o ní neslyšel.....

2012-09-21 19:44:53

Nestalo se nic, Míšo, jen jsem si na to vzpomněl v souvislosti s vláknem o vibracích volantu a napadlo mě, že by byla škoda nechat to zapadnout prachem, tož jsem si dovolil osamostatnit to jako inspiraci do této rubriky... A tys teď právě taky přispěl svojí troškou do mlýna... A tak je to spravne, tak to ma byt...


Odpovědět