Fórum - Téma


Omega MV6 - tesneni pod makovicema


Fórum Omega B Omega MV6 - tesneni pod makovicema

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3

2012-11-11 21:52:51

tak jsem se konecne odhodlal sundat z omegy makovice. byl to urputny boj ale ve dvou jsme to za pulden zvladly. letmo jen opticky jsem nezpatril zadne poskozeni nebo fouknuti tesneni, bloku motoru ani hlav (makovic).. co jsem ale zpozoroval bylo to, ze jsem povoloval srouby hlav jen tak v pohodicce rukou se stredni golou. znami mi tvrdil ze to ma bejt na krev az snad pomalu trubka. takze jsem zatim v predstave ze tesneni bylo fouknute protoze hlavy byly povolene.. zkratka a dobre, koupim nove tesneni, termostat a doperu to stredni golou do krize na krev a bude doufam klid :)

preci jen zadam o nejake rady, konkretne jak nejlepe vycistit chladici okruh od oleje?

dalsi zajimave prekvapeni bylo u rozvodu, jak jsem je tenkrat udelal, tak remen na leve strane valcu najizdel uplne do motoru co mohl a hobloval se o ten kryci plech, je to spatnym nasponovanim nebo je krivy levy sponovak?

no a vseobecne co k tomu mate rict, at je zase sranda :)

dik za komentare

2012-11-11 22:05:14

no hlavy jsou 25nm a pak 3*90° a pak +15° tak to až tak na krev není. Diesel je na tom huř a taky je povouju půlkou golou rukama.

2012-11-11 22:10:08

Hlavy válců se nikdy neutahujou do kříže a na krev, ale od středu do spirály nejdřív přesně stanoveným momentem (momentovým klíčem) a pak ještě, myslím, ve čtyřech krocích pevným klíčem (je to tady už někde přesně popsané, pohledej) a hlavně se dávají nové všechny šrouby. Chladící okruh bych zkusil pořádně propláchnout jen horkou vodou bez nějakého event. odmašťovadla, které by mohlo případně pěnit. A jestli se ti hobloval rozvodový řemen na jedné straně až o krycí plech, tož jedině asi špatně přidělaná anebo uvolněná napínací kladka ("šponovák")...

2012-11-11 22:11:56

Hansi, myslím, že konečné dotažení šroubů ve čtvrtém kroku není 15Nm ale 15 stupňů...

2012-11-11 22:36:13

jj omlouvám se upravím

2012-11-12 11:01:42

No takhle ten motor vypada strasne malej ...

Jinak soused cistil chladici okruh tim, ze tam nalil mydlovou vodu a jel se projet ... vysledek super, akorat, ze to penilo

2012-11-20 18:53:14

mydlova voda mi urcite nepomuze, ale za ten dokument dekuji, hodi se.

jeste jedna vec, omega MV6 ma 2 termostaty, jedec celokovovy primo na bloku motoru, ten jsem s nadeji, ze se jedna o termostat ktery mi uvaril omegu objednal, a jeste jeden plastovy, radove levnejsi. k cemu je?

http://www.e-cat.cz/p-141...2231_200417_569551_569554

bad64  
2012-11-20 18:57:26

http://www.motocomponents...cistic-chladici-soustavy/

bad64  
2012-11-20 18:59:02

http://vybaveni-autoservi...ic-chladici-soustavy.html

bad64  
2012-11-20 19:00:50

http://www.oleje-shop.cz/...uct/cistic-chladice-250ml Jinak čistič chladící soustavy koupíč v každém schopu u benzínové pumpy.

2012-11-20 19:31:14

To spíš vypadá jako třícestný ventil k topení, ale může to být jen moje zdání - a co se zdá, to je...

DAQ
David Hynčica
2012-11-20 21:43:35

Měl by to být ventil k topení a né termostat.jediný termostat vody pro motor je ten mezi hlavama.

2012-11-21 16:37:16

Co jsem měl svoji 2,5i v automatu tak měla poze jeden termostat a to mezi hlavami Zcela jsem si jistý, že tam žádný druhý není.

2012-11-25 17:54:49

uz mam nasazene hlavy i vyka ventilu. panove, bude se kompletovat :)) potreboval bych ale od vas vedet jak nejjednoduseji vypustim veskerou chladici vodu.

bad64  
2012-11-25 17:58:07

Omegy maji zespoda chladiče výpustný šroub.Nejlépe vyndat hadici spodní co vede k chladiči a je to.

2012-11-25 18:39:32

ano to co je ten odkaz je ventil topení ne termostat

2012-12-06 16:53:56

tak omega jiz jezdi, i kdyz je tam drobne ale. pri tom frmolu skladani sem zapomel pripojit cidlo teploty takze mi budik neustale nic ukazuje, ptam se zda se jedna pouze o informativni pro budik, nebo zda to ovlivnuje napr spinani predniho ventilatoru. jedna se o cidlo ktere je presne mezi hlavami a je k nemu pripojeny pouze jeden drat na fastonu, ten spadl nekam dolu a neni mozno ho najit. z kama vede??? :(

dalsi pruser co se mi podaril je prasknout privod podtlaku pro klapky, konkretne takovej plastovej cucek kterej je na privodu podtlaku od posilovace brzd. motor je diky tomu dost nestabilni a nad 5000 vynechava, maximalni vykon je logicky omezen, nijak extra ale je. nevite ktera dobra duse by to z nekama za rozumny peniz vysolichala?

jeste jedna zajimavost, pri pokusu o prvni startovani jsem zabil baterku, doslova a od te doby mam pocit ze starter potrebuje k protoceni motoru mnohem vyssi proud, je mozne ze jsem neco **pom*dal**, spalil jednu fazi starteru nebo je to subektivni pocit. bohuzel zdravou baterku nemam a tak startuji prez kabely a to da audine dost zabrat..

omlouvam se za multi dotaz, dekuji

2012-12-09 20:10:26

halo prosim z kama vede kablik s fastonem ktery je pripojeny na termostat mezi hlavama motoru? (hned u chladice oleje)

** edit:

je zajimave jak vsichni mlci, ale nad tlakem v pneumatikach by se tady vsichni hadali do krve..

2012-12-28 11:47:10

Ten faston vede z kabeloveho svazku:). Mrkni na ostatni draty v tom miste ( cidlo teploty na spojovacim mostu mezi valci vzadu ), tusim jsou ve svazku spolu, takze bys jej takto mohl najit.

Bez sundani sani je to nemozne, bez sundani sacich parohu komplikovane, neb je to utopene.

sani i parohy mas dole do hodky urcite, otazka je, jestli se s tim chces v mrazech parat ( pokud nemas garaz )

2013-01-02 17:06:36

tak omega jezdi a dodavam video jak jsem slyboval.. zrychleni okolo 7sec, nic extra ale protektory jsou protektory.

Opel Omega MV6 3,0 V6 aceleration 0-100 + burnout

Drobny vyter, motor po repase hlav. za nazory jsem vdecny :)


Odpovědět

1  2  3