Fórum - Téma


Omega MV6 - Predni naprava POMOOOCCC :(


Fórum Omega B Omega MV6 - Predni naprava POMOOOCCC :(

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2011-07-14 17:30:59

Zdravim, mam problem s predni napravou. abych to ujasnil, zacnu od zacatku.

kamos zadrel na sve MV6 motor a tak ji rozprodal na dily. ja jsem od nej dostal vystuzeny predni ramena, komplet tlumice, stablilizatory, cepy. vse co jsem od nej dostal bylo od nova jezdene asi 4 mesice. jeho auto bylo naprosto v poradku, zadne vule, podvozek dokonalej..

prehodily jsme to na mou a omega se chova jako kacena. abych to popsal, pri brzdeni jakoby auto skoci doprava, jakmile brzdu pustim, trva par vterin a auto skoci z5. dale pri ostrejsim prujezdu pravotocive zatacky se v urcitym lomu auto jakoby prehoupne a skubne doprava ze mam co delat abych neskoncil ve skarpe. do levotocive zatacky to ovsem nedela, zazracne drzeni se ale taky nekona. nejdrive jsme si mysleli ze to je sbihavost. ovsem i po serizeni sbihavosti v servise se problem neodstranil. zajimave je ze kdyz napr sbihavost seridim na zvedlem aute, tak ihned co auto posadim tak se ty kola uplne rozjedou proti sobe. rikam si jestli nemuze byt problem v odklonu kol, protoze sbohavost nic moc nevyresila. dale jsem kontroloval siletblocky na ramenech a to tak, ze jsem komplet odstrojil ramena od tlumicu kola atd atd. a jak na me koukalo ciste rameno s cepem, vzal jsem kladivo s drivkem a mlatil jakoby do stran po rameni u cepu.. (do leva a prava) osa cepu se vychilila maximalne tak o 0,5cm a to na obou stranach, tak jsem uznal ze silentblocky to nejsou..

JA UZ VAZNE NEVIM! brzo me ceka stk a ja vubec nevim co je v haji, silentblocky vypadaji zdrave, cepy jsou vsechny v poradku, brzdy take, uchyceni tlumicu urcite taky a presto se s tim neda jezdit. napr po hrbolate ceste neni mozne udrzet auto jet rovne :(((( Rizeni je v poradku, jelikoz to se nemenilo a pred vymenou to nedelalo :(

prosim jakekoliv tipy na co bych se mel podivat :(

2011-07-14 18:35:24

zdarec, vyděl bych to na odklon kol! mě to taky děla! taky to budu řešit! na jedne to už bylo a po opravě je to ok

2011-07-14 18:46:12

myslis ze i to ze pri brzdeni to taha do strany? me to prijde jako nejaka vule kterou jsem tam ovsem za boha nenasel. proste zacnu brzdit, skubne to do prava, pustim brzdu a tak po 2,3 sec, zalezi na povrchu cesty to zase sbubne zpatky :/

2011-07-14 19:29:26

a co vrchni uloženi tlumičů v jakym je stavu, neni už vymačkany? to taky děla!

2011-07-14 19:44:56

Ahoj, pomocný čep řízení jsi kontroloval? pokud má vůli nahoru a dolu, tak pravé kolo si dělá co chce, jednou se kolo "rozbíhá" pak zase "sbíhá" . pomocný čep se nachází jakoby v místě nohou spolujezdce, je našroubován na nosníku za pravým kolem.

2011-07-14 20:18:12

aha a prosimte jak to presne poznam? staci kdyz zvednu na prave strane auto heverem a zagiglam s tim nahoru smerem k autu a dolu k ceste? tam nesmim najit zadnou vuly?

omlouvam se ale jsem stale jeste znacne laik, diky za pochopeni

2011-07-14 20:25:17

stači když zatočiš plně do leva a pak uvidiš ten pomocny čep zezadu! jde od čepu řizeni pod auto takže to nemužeš přehlidnout a pak někoho kdo ti bude hybat volantem a poznaš kam to chodi! a když podržiš kolo aby byl větši odpor při otačeni tak poznaš i vule jine

2011-07-14 20:33:55

zejtra na to mrknu a napisu jak jsem dopadl. to by mohlo bejt ono, protoze sbihavost seridit proste nesla, po ujeti 10 metru se to vzdycky rozhodilo :(

2011-07-14 20:36:18

já měl auto nad kanálem a stálo na kolech, když to zvedneš tak tíhou kola ten čep bude pravděpodobně zatížený a nepujde to tak snadno poznat, když kolo sundáš a budeš mít auto dobře podloženo tak to asi taky pujde. Já tu vůli měl v místě mezi tělem (ramena toho pomocného čepu) a tím velkým šroubem kolem kterého se to otáčí, myslel jsem že to vyřeším tím že lehce dotáhnu tu velkou matici co je zespodu, ale když jsem otočil kola do rejdu tak to zadrhávalo, protože v rejdu nebyla vychozená taková vůle jako při srovnaných kolech, takže jediné řešení je nový pomocný čep. Cena 1000 a výše (podle výrobce) ...jo a tu vuli jsem poznal když jsem s tím ramínkem silně škubal nahoru a dolů (chytneš to třeba za spojovací tyč řízení v místě kde je právě to ramínko pomocneho čepu)

2011-07-14 20:42:40

100% přední silemblok ramene.

měl jsem to stejný...jak zabrzdíš,tak se to vychýlí a jde to do škarpy... i do zatáčky se kolo jako vychýlí...laboroval jsem s tím měsíc.furt se mi ty silembloky zdály dobrý,ale nebyly...

Pomocná páka by to dělala i na druhou stranu a hlavně by byla vůle na volantu.

mrkni na gumu zevnitř a jestli je víc smetlá než venek,tak se Ti mění rozbýhavost,jak povolí ten silemblok.

2011-07-14 22:47:47

no někde tam musí být velké vůle

2011-07-15 21:20:00

http://auto.aukro.cz/opel...hanismus-i1698451540.html

http://auto.aukro.cz/opel...hanismus-i1698451513.html

tohle jsou ty silentblocky na ramena predni napravy?

jinak ten cep vuly nema, a pokud tak maximalne 0,5mm. ta paka je take bez vule..

2013-03-03 12:42:21

Je to zde už starší ale přidávám problém.

Zdálo se mi a pocitově při řízení byla vůle někde. Tak jsem sundal přední kola hodil to na špalky a když vezmu za kolo zda se mi, že se to to hýbe v čepu u ramene. Jinak rameno jako takové drží v silentblocích dobře.

Myslíte, že ta vůle a nepřesnost v řízení a rádobi pocit špatné kontroly nad vozem může být toto nebo je ještě chyba asi někde jinde? Jinak tlumiče tyčka stabilizátoru a uložení stabilizátoru je asi cca staré 6 měsícu. Díky všem za rady.

bad64  
2013-03-03 12:47:54

kropm: Ano ono pokud se to trochu hýbe v čepu jak píšeš může to při určité rychlosti vozidlo rozhodit a tudíž máš pocit že vozidlo nesedí jak má.

2013-03-03 12:56:38

Díkec, a může to býti i něčím jiným? díky.co tyče řízení mohou mít nato vliv? Děkuji

bad64  
2013-03-03 13:09:12

kropm: Ano vše v čem je alespon minimální vůle.Každá i sebemenší vůle na nápravě i řízení může zapříčinit nestabilitu vozidla.

2013-03-03 13:10:46

kropm: samozrejme mohou.. pokud ale vymenis cepy, tudis nebude nikde mechanicka vule a stejne i po geometrii se bude auto zejmena na nerovnostech chovat nejiste, tak mas v haji silentblocky. osobne s tim mam velkou zkusenost.. jeste je fajn vyztuzit ramena ale to uz jsme nekde jinde...

2013-03-03 13:30:09

ok tak uvidíme co to poté udělá, Děkuj i za radu a jak by šli vystužit ramena?

2013-03-03 13:42:24

kropm: nech to bejt :) kolegovy co mi to delal se to povedlo a ja lital jak vzteklej, tobe se to povest nemusi.. mimochodem, i kdyz je na cepech trochu vule, tak se auto chova dobre a rozhodne neni nevrle. mas kantare silentblocky :) a pokavad koupis starline nebo podobne, budes to delat za pul roku znova..

2014-10-16 16:04:19

Přesně to co tady popisuje Amadjr se mi začelo pár dní zpátky dít ..... při mírném brždění se nic neděje ... při normálním brždění mi auto zapluje a uhne doprava .... pak jedu nějakou dobu s volanten troch doleva a nasledně se rameno vrátí do "pozice" a auto uhne doleva a volant se vrací při jízdě rovně do normálu ..... strávil sem 100Km testováním a 3 hodiny na dílně pod autem kdy už sem šel přímo po přednim silenbloku na straně spolujezdce .... nutno podotknout že auto je po celkové rekonstrukci a každý prd je vyměněný za nový díl ..... a DaveTDS má jako vždy pravdu ve 3 ráno sem zjistil že ačkoli jsou ramena nová tak sou to nějaký sračky a silenbloky jsou úúúúplně na sračky po 8000Km ..... auto se chová i v zatáčkách jak popisuje Amadjr .... no ... vzhledem k tomu jak jejich konstrukce vypadá a že je tohle věčnej problém, mam dojem že zkusím udělat nějakou modifikaci


Odpovědět

1  2