Fórum - Téma


omega MV6- podstatne slabsi nez loni


Fórum Omega B omega MV6- podstatne slabsi nez loni

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2012-06-03 20:01:11

zdravim, jake je mozne vysvetleni toho, ze omega prokazatelne po zime min tahne?

prez zimu se menil jen diferencial za samosvornej, stredni dily vyfuku *made in poland* a ted na jare olej..

mimochodem hodne jsem prez zimu experimentoval s E85. ted uz tam liju jen natural.. motor je stejne hlucny jako na starych vyfukach, nezere olej, chod ma relativne tichy, mozna mirne linejsi na plyn a hlavne o takovy 1-1,5 litr na 100km min zere.. napadlo mne palivove cerpadlo, filtr palivovej, spatny vyfuk nebo ja nwm, ponicene sedla ventilu??? zijsteni ze jede hur bylo merenim casu z 0-160km/h. drive za 16+ sec. dnes nejlip za 19-20 sec.. :( prosim poradte cokoliv :(

2012-06-03 21:40:19

Odpověď a vysvětlení vidím zcela jednoduché - rozdílný převodový poměr v novým diferáku oproti tomu starému, ten nově namontovaný je prostě "delší", proto Omča míň tahá, ale taky míň žere - co ty na to...?

2012-06-03 21:55:13

jiny prevodovy pomer by byl pouze pokud by samosvor byl z dieselove omegy. rychlosti na kvalt sedi presne tak jak to bylo. takze na 99% tohle nebude. ale dik za nazor, cenim si toho..

2012-06-03 22:02:39

Pakliže ti rychlosti na jednotlivý kvalty sedí jako dřív, tak jsem se mýlil... Mea culpa, mea maxima culpa... Nicméně jsem někde četl, že diferenciály na Omegu mají až čtyři převodový poměry, zkusím to pohledat...

2012-06-03 22:15:51

http://www.opelclubrenbau...um_viewtopic.php?117539.0

Snad se na mě kluci z OCR nebudou zlobit...

2012-06-03 23:00:52

na druhy kvalt mi chyta omezovac nekde tesne nad 100km/h tachometrovych. nwm, 110 mozna tachometrovych a to vazne jsem v omezovaci.. diferencial to neni :((( prijde mi ale ze omega se drive probrala 2x, jednou poradne zabrala ve 3500rpm a pak jeste priskubla a pritvrdila kousicek nad 4000rpm. ten zhub na 3500 je porad ale mensi, ten na 4000 uz neexistuje :(

2012-06-04 07:45:44

Ach so... A tož to by mohl být zádrhel někde v předřadné objemové komoře sání, je tam pochystátor (podtlakem ovládaná klapka...?), který při otáčkách kolem 4tis. upravuje délku sání (podobně jako kdysi starej dobrej dual-ram) a způsobuje ten "kopanec do pozadí", znám to, chovají se tak správně všecky omčí benzínový šestivály...

2012-06-04 13:43:03

Noooo ... ten kopanec nevim jestli se da nazvat kopancem a pokud to kopanec byval, tak bych to spise prisuzoval chybe v zapalovani (nebo davce benzinu). Melo by to tahnout relativne plynule od 2000-5700, pak se ceka na omezovac (6500?).

Pokud nema tah nebo se ji proste nechce jako driv (a zere to stejne ne-li vic), tak taky ... neni to nejmladsi auto, ze ... mozna se tam neco pochroumalo nebo naopak zacalo fungovat jak ma. Treba jak rika Colommbo, klapka v sani, je vzdadu na domku sani a ja muzu s jistotou rict, ze pri beznym provozu z 75% lezi ladem, protoze prepina v otackach, kde jizda neni ekonomicka ani nahodou

Taky spousta jinejch veci je na tom motoru ovladany podtlakem ... neupadla nekde nejaka hadicka? Ja sem takhle nejakou hadicku zapojil zpatky na misto ze kteryho (asi) vypadla a ... a nic se nestalo, ale treba mi zacalo neco fungovat, co pred tim nefungovalo.

2012-06-04 17:58:40

Mnooo - jasně, Beawere, je to spíš takovej kopaneček... Ale když se napíše kopanec, tak to hnedka vypadá líp, ne...?

2012-06-04 18:09:34

byval to docela kopanec a celkem vyrazne se zmenil i zvuk motoru. dneska po brne mi to seplo az na 5000rpm takze moznost to je ze se to zasekava. podivam se na to. diky za tip..

2012-06-07 15:43:09

Kdybyste nekdo hodil foto kde tahle klapka na V6 je byl bych moc rad, diky.

2012-06-07 15:55:45

Když se postavíš před motor, uvidíš, že ke škrtící klapce vedou dvě gumová kolena přívodu vzduchu (klapka je dvojitá) a ta kolena spojují klapku s tzv. předřadnou objemovou komorou (ten velikej bazmek mezi motorem a chladičema, co vede dolů pod nárazník a do něj je přivedený sání od vzduchovýho filtru.) A na tý komoře, co vypadá jak dvě velký podélně propojený roury nastojato, je zleva uprostřed takovej pochystátor, k němuž vede podtlaková hadička. Ten pochystátor ovládá klapku, která je uvnitř těch trubek a viděl bys a dosáhl bys na ni, kdybys sundal ta dvě gumová kolena...

2012-06-07 16:01:33

Ja uz vim kde to je, ja doted myslel ze to je nekde vzadu (jako u kabiny) a ono to je vepredu. Kdyz sem to mel rozdelany a sundaval vika tak sem si s tim hral a nevedel co to je. Jj diky.

2012-06-07 16:07:17

No vidíš, jak je to jednoduchý... A neboj, mně se taky stává, že nevím, na co koukám... A odpovědět rychle a docela podrobně jsem ti mohl jen proto, že jsem tento týden čistil škrtící klapku a měl jsem ty kolena sundaný...

2012-06-07 16:16:08

Pozor pozor kolego ... klapka je tam jeste jedna - a ta je skutecne vzadu, tam jak je schovanej zapalovaci modul. Mozna je novejsi modely nemaji, ale ja ji tam mam.

Viz zde:

http://www.opelclubrenbau...T129017_uzitecna_data.pdf

2012-06-07 16:24:12

Hmm parada, takze dve. A z toho PDFka taky neni moc jasny kde presne je. Ale jinak dik

2012-06-07 16:25:46

Já netrvrdím, Beawere, že tam někde vzadu není ještě jedna klapka (já tam, myslím, žádnou nemám), nicméně na mysli jsem měl a psal již výše o klapce v předřadné objemové komoře regulující délku sání podle otáček motoru...

2012-06-07 16:27:01

Mno, je opravdu dobre schovana ale neboj, da se k ni dostat. Vicemene pujdes po kabelech od svicek za motor a najdes to ... je mozny ze je zasekla nebo ji podtlak neotvira.

@Colommbo: No prave, nemas EGR a asi ani nemas tenhle bazmek. A mam dojem ze to prepinani sani u myho motoru prave zajistuje ta zadni klapka. Mel sem plast pod steracem x-krat dole, tak vim ze tam ta potvora je ...

EDIT:

Na obrazku je to ta vec v krouzku ... jak rikam, pristupnost je 'vyborna'

2012-06-07 18:14:03

Já tomu chápu - nemám kabely, nemám EGR, any py*u, any nyc... A je-li tam někde vzááádu ještě nějaká klapice, to zatím netuším, vím jen o té přední a ta je hned "na ráně"

2012-06-07 20:18:47

pockej, vzdyt na motoru je jen jedna podtlakova ktera je pridelana primo na hlinikovy blok sani, konkretne ta co jsi vyfotil na kterou se dostanu bez jakehokoliv rozebirani ne? dalsi podtlak je az na sacim potruby ne?


Odpovědět

1  2