Fórum - Téma


Omega MV6 po startu je to jak vysavač


Fórum Omega B Omega MV6 po startu je to jak vysavač

Informace o modelu: Opel Omega B



2012-09-24 10:28:49

Zdravím kluky fandy do Omegy! Chlapci, potřebuji pohnojit mozek. Mam Omegu, jak už vidno z nadpisu (Opel Omega 3.0 MV6/1997 při startu je to) a po nastartování mi pod kapotou motoru sepne nějaký kompresor či co a řve to jak průmyslový vysavač. Trvá to cca půl minuty a pak to zmlkne jak siréna. Můžete mi někdo poradit, jednak co to je, ev. jak s tím naložit aby to nedělalo? Díky moc za ochotu!!

Petr

2012-09-24 10:36:35

Co vim, tak je jakysi 'fen' v hluchem prostoru pred levym prednim kolem ... ale ze by delal takovej hukot?

Nebo mas sotka v elektronice a sepnou ti vetraky

2012-09-24 10:39:00

Vhánění sekundárního vzduchu do sání skrzevá "zlepšení" emisí studeného motoru - je to takovej ventilační pochystátor někde pod akumulátorem či kde... Celkem zbytečná věcička, dá se to celý odpojit popř. odmontovat a hadice (trubky) zaslepit, žádná škoda... Motory 2.6 a 3.2 už to ani nemají...

http://www.club-opel.com/...+sekund%E1rn%EDho+vzduchu

2012-09-24 10:56:30

Hele tohle bych zrovinka radsi nezaslepoval (narozdil od EGRu). Nezapomen, za nase klapky jsou jeste mechanicky (nohou) ovladane ... ty mas uz el. ovladanou, takze si motor otevre vzduch podle poreby sam. Proto nemas ani volnobeznak ... my ho jeste mame a jeho moznosti jsou vskutku omezene - prumer karbecu na pionyru byl vetsi a moznost pripusteni vzduchu volnobeznakem staci tak akorat na ten volnobeh.

2012-09-24 12:24:30

Jen co tak nějak vím, má to zařízení za úkol po studeném startu přidávat vzduch do odvodu spalin motoru, v důsledku čehož spaliny bohaté směsi shoří (či dohoří) v katalyzátoru, ten se tím rychleji ohřeje a dřív plní svoji funkci (rostlináře...) Z čehož vyplývá význam hlavně ekologický, ale současně ti, Honzo, dávám za pravdu v tom, že ať si s tím každý dělá, co uzná za vhodné...

2012-09-24 12:51:47

Zdravím, tak s tím mám osobní zkušenost. Je to sekundární pumpa , která má za úkol, jak píše Colommbo, po studeném startu přidávat vzduch do odvodu spalin motoru, v důsledku čehož spaliny bohaté směsi shoří v katalyzátoru, ten se tím rychleji ohřeje a dřív plní svoji funkci. Tahle sranda, je tam opravdu jen z ekologického hlediska, minulou zimu, mi auto po nastartování začalo vydávat dost podivné zvuky a tak jsem se pídil a zjistil, že mi tahle hračka (mimochodem, v Oplu za ní chtějí skoro 15000,- Kč , vtipálci ) odchází, takže, jestli tě to štve, tak to prostě odpoj a máš klid.

2012-09-24 13:19:41

Děkuji chlapi!! Tak teď už vím co to je. Tušil jsem něco takového, ale já rozumím vodě, ne autům. Tak že Vám vřelé díky. Teď ještě, pokud se přikloním k variantě vypnout, tak mi prosím někdo napište jak na to. Mám zato, že jako u všeho u Opla i teď bude potřeba demontovat celý motor a asi i zadní kola i s blatníkama a anténou radia, o zpětných zrcátkách nemluvě... . V tomto stavu vedění mě drží stejná odpověď vyměňovače dílů v oplackém servisu, když jsem po něm chtěl uvést do provozu klimu, po té co mi utekl plyn z, jak se to správně jmenuje.. chladiče? Plynař co opravuje lednice mi nějakým přístrojem detekčním zjistil, že plyn uchází z připojovacího šroubení. Tedy netěsný spoj. Je fakt, že se tam dostane asi jen tchoř, ale řeknětemu ať to utahne když už tam leze žvýkat kabely... Kdyby jste někdo věděl nějaký fígl jak na to bez toho kunoviteho, budu ještě více rád za tento portál!!

2012-09-24 13:20:55

Tak to je pro mne novinka a uz vim, s cim si nebudu lamat hlavu. Jen si to zapamatovat, ze ...

2012-09-24 14:11:27

Mno, doktore, kdybych to sekundární vhánění vzduchu u motoru měl a rozhodl se vyřadit je z provozu, asi bych se ponejprv popídil po nějakým připojovacím konektoru elektriky, který bych rozpojil a vidělo by se... Prostě to zkus a budeš moudřejší, ničemu to neublíží (teda když to zkusíš... ) A my zase, nebudeme-li si vědět rady s vodou, už víme, na koho se obrátit...

2012-09-24 14:34:20

Hele co vim, tak ten fen (sekundarni vzduchovhanejici tentononc) je opravdu v tom hluchym prostoru za levou predni mlhovkou (v 'dutine' narazniku), zhora se tam nedostanes, ale zespod je k tomu pristup ... co vim tak benziny nemely vetsinou ten prostor zadeklovanej, takze jak rika Colommbo - najit kundektor a proste odpojit ... pak se uvidi, vlastne, uslysi

2012-09-25 09:29:32

Klucí!! Jsem Vám moc vděčný za hnojení mých neoraných závitů! Chystám se dát auto co do pláště dokopy, poněvadž mrcha z černé se stává hnědá a tak musím vyměnit všechny dverě a opravit blatníky. Při té příležitosti i ten fukar zkusím vyřadit. Jsem do aut leva ruka, sice manuálně se hýbat zvládám, ale toto není můj šálek čaje. Tak jsem rád, že jsem našel Vás a když bude třeba, že se můžu obrátit pro další kopku hnoje. Moc díky!

Petr

bad64  
2012-09-25 20:15:34

Ze všeho nejdříve by chtělo doplnit profil o vozidlo a motorizaci jak již bylo psáno ve vzkazech Super-Admin clubu

2012-09-26 09:24:37

Milo, ano už jsem to zaregistroval a dokonce se i podival do toho, co po mě ten dotaznik chce. No a protože to semnou po přečtení seklo o zem, tak jsem se na to vybodl. Nejsem zběhlý v těchto věcech a na to abych to vše hledal v papírech někde zahrabaných co ja vím kde, bych si musel vzít pár dní volno. A to si vzhledem k mé práci nemohu dovolit. Zvlášť když nechápu význam. Auto je pro mně prostředek dostat se z jednoho místa na druhé. Jsem spokojen s vědomostmi na úrovni blondyny. Tak že se omlouvám. Dost na to, že už pro vstup do portálu jsem musel vymyslet další, asi osmitisícídevítistépadesátéosmé heslo, bylo pro mne dost těžce zkousnutelný problém. Jsem už starší pán, a mám radost, že jsem se alespoň udržel nejspodnější větve pokroku a pc se stalo mým pracovním nástrojem. Poslední dobou ale ze všech stran na mě útočí ne pomocí ale obtěžováním. Tak že už aby tu byl důchod a mohl s ním demonstrativcně a s úsměvem na rtech praštit o zem.

Prosím o shovívavost a pochopení.

Děkuji!

P.Sobol

2012-10-03 08:36:02

Stačí vyndat relé v releboxu vedle baterky, je to na pozici 1, první ve zúžené části.

Pokusy: relé otevřít v místě pohyblivého kontaktu udělat otvor a sirkou zkoušet zapínat a pozorovat co to dělá.

Kdo umí může propojovat kontakty 30-87, ale pozor jsou dva druhy relé a mají kontakty prohozené.

Pokud je přisávání v pořádku tak má zvuk jako fén.


Odpovědět