Fórum - Téma


omega MV6,klima plná a nechladí


Fórum Omega B omega MV6,klima plná a nechladí

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2010-05-01 15:44:44

Ahoj, pánové prosím poraďte, včera jsem byl naplnit klimu omega MV6 rok 2000....a že se tam toho vešlo...kurňa nějak mi nechce chladit, trubky jsou ledva tak trochu vlažné. do kabiny docela nic moc fouká takový vlažný vzduch. Byl jsem u plnění vís to nabít už nešlo, kopresor taky šel v poho tak jak má a nějaký tlak produkoval. Klapa u výměníku přepíná. Mám podezření, že asi bude filtr v prd... co myslíte? Nechce se mi to zrovna zase vypouštět a cálovat náplň,,,, Poraďte prosím.

2010-05-01 16:24:25

Pokud je opravdu plná a klapka přepíná musí to makat,?. Tu klimu ti jen doplnili nebo to dali na vývěvu vyssáli a pak naplniliJinak kontrola uzavírací klapky za kabinovým filtrem.Pokusit se nahodit plně automatický režim .jinak je to ucpané nebo zasrané.Poruchu to nehlásí.Máš od toho návod nebo knihu "jak na to"?Hlavně popiš všechno co to dělá a nedělá.pokud máš omu-c 2zonovku? tak ta je složitá a jak se pokazí tak to stojí hooooodně.snad to bude prkotina.

2010-05-01 17:14:02

Zdarec, to co píšeš neni moc přesvědčivé, kdo a čím ti to plnil? Klima se plní na grami a pokud je tam málo, nebo moc, tak to nechladí a taky se při doplňování musí odsát ze systému stará náplň, ktrou ta mašina vyčistí a znova naplnit přesný množství, protože stará a nová náplň se prostě nesmíchá a dělá to bordel. Taky můžeš mít problém se vstřikovacím ventilem na výparníku, ale to není tak časté. Ten separátor, nebo filtr jestli chceš, by měl klimař poznat právě při plnění, protože by zamrzal, ale to by každej klimař poznal, takže soudim, že ti to dělal někdo, kdo tomu moc nerozumí. Tim nechci nikoho urazit, ale člověk ke kterému jezdim já a nejen já, tak by mě nenechal odjet s tím, že to mam naplněný, ale stejně to nechladí, tak nevim, kde je chyba. Zajeď někam, kde tomu rozumí a maj na to mašinu. Sám s tim moc nevymyslíš, neni to tak jednoduchý, jak by se mohlo zdát. Hodně zdaru Petr.

2010-05-02 09:40:02

No dělal mi to člověk , který se zabývá klimatizacemi už cca 20let. bylo to komplet vypuštěné , protože jsem přetěsňoval kompresor, dávala se nová náplň, taky mě upozorňoval na to, že když je málo-nechladí, naopak když je moc náplně tak taky-nechladí, jenže ono trochu chladí ale málo, připadá mi, že je zasraný buď filt nebo výměník tzn. chladič. Jinak chyby žádné nehlásí. Naoko vypadá vše ok. Prostě nechápu.

2010-05-02 10:06:39

To je základ.klima pokud se plní tak stylem vyssát vzduch a médium si to natáhne samo.vlastně tam není přetlak.jak píšeš vše je správně doplněné .Takže hledat jestli jde vzduch?vstup vzduchu,klapka,filtr a výparník.pak jestli jsou v pořádku ventily.Vyskoušej zapnutí klimy na auto a A /vnitřní cirkulace/ dvakrát rychle aby to A bylo v kroužku.tam uvidíš jestli to jede pokud to přepneš zpět na manual nebo auto tak musíš slyšet klapání sady klapek jak přepínají.Taky jde resetovat ovládání topení ale jak je to u nové omy to přesně nevím.Musí se pomačkat nějaké dvě tlačítka a ten počítač se vynuluje,snad tlačítko "vyp a auto".Někdy to tu pomohlo.osobně myslím pokud to naplnil a očuchal! jako že to těsní a klasické topení jede bez problému,tak bude problém ve výparníku nebo v těch dvou ventilech.expanzní přímo u výparníku a trojitý spínač u chladiče a nebo čerpadloje to lednička a ta je jednoduchá takže hledat zřejmě kolem

2010-05-02 16:47:30

Problém asi nebude v elektronice a ani v řízení té klimy, problém asi bude v ucpyným potrubí nebo někde bude závada na potrubí jako takovém, páč když klima jede tak trubky jsou taky jenom tak trochu vlažné tzn. asi to někde v tom potrubí se spomanluje. jinak díky za tipy. zkusim někde jít po tom potrubí. Ale jedno mě sere, byl bych radši kdybych to nemusel vypouštět.

2010-05-02 21:46:42

A ČÍM BY SE TRUBKA UCPALA.KDYŽ TO PLNIL A VEŠLO TI TAM MINIMÁLNĚ 1,2L???NEVÍM TO PŘESNĚ ALE JE TAM SNAD 1,2-1,4L TAK OMRKNI TEPLOMĚRY.MOŽNÁ SE TO HÁDÁ??,TO UCPÁNÍ SE MI NEZDÁ PROTOŽE TO BY NEŠLO ODSSÁT A NAPLNIT.

2010-05-03 09:06:33

Teploměry myslíš, které jsou někde na potrubí? U kompresoru jsou snímače tlaku, teploměr taky?

2010-05-03 11:14:42

BYL TU ŘEŠENÝ PODOBNÝ PROBLÉM A BORCOVI SE ROZHASILY TEPLOMĚRY.VENKOVNÍ A VNITŘNÍ ,NĚJAK SE TO HÁDALO A KLIMA TÍM PÁDEM BLBLA.KDYBY BYLA NA TOPENÍ A KLIMĚ ELEKTRONICKÁ CHYBA JA PÍŠE CHYTRÁ KNIHA MĚLO BY TO BÝT V CHYBÁCH A ZAPSANÉ V POČÍTAČÍ.

2010-05-03 11:32:45

Nedá se nějak zdiagnostikovat klimu doma? něco podobnýho jak vyblikání kodu u ŘJ motoru? nebo to musím napíchnout v servisu na comp?

2010-05-03 16:59:52

tak to poradí možná bazz nebo quasimodo jeden je mechanik a druhy it. okoli brna

2010-05-04 20:54:12

No tobě alespoň beží.Mně to nefachá vůbec,a zítra to jde do servisu.Tak jsme zvědav co ot dělá a hlavně kolik to bude koštovat.Aby to nebylo dražší než auto .

Taky se udělala ta klasická kontrola,výměna plynu a nefachá.Jenže ta potvora se ani nerozběhne. No je to děs.

2010-05-05 07:23:32

Zdar, tak to v tvým případě vypadá na šáblé čidlo tlaku. Ikdyž příčin poruchy je jak je známo kupa.

2010-05-05 09:30:47

No jestli se to podaří rozběhnout a bude to fachčit,tak budu rád. A dám vědět na co přišli.Teda,když to bude OK.

2010-05-06 21:52:12

Tak prý by to mohla být shořelá nějaká cívka v komprezoru na klimě

tak jsme zvědav jestli se mu to podaří opravit,tak abych to mohl finančně pokrýt

pak dám zas vědět jak to dopadlo.

2010-05-06 22:48:12

zdar, tak kup celou cívku, nemůže být starší zase tak drahá. to máš v klidu, že aspoň víš co s tím máš, já to říct nemůžu. a opravit to jde i bez zbytecného vypouštění klimy.

2010-05-07 13:01:41

To jo.Já tedka budu jezdit bez toho kompresoru,páč je to hnané druhým řemenem.Proto to bude bez problémů.Klima se čistila,tak je prázdná a nemusím to vypouštět a platit znova.

Ted jen sehnad tu cívku.Sice nemám ponětí jak to vůbec vypadá,protože jsem ještě nebil v tom servisu.

Hlavně jsem zvědaví kolik ta cívka vůbec může stát.

2010-05-07 13:44:20

Pokud Ti odešla cívka v kompresoru, tak se to dá identifikovat poměrně jednoduše.

Když je puštěná klima, cívka (je to v podstatě elekromagnetická spojka) přitáhne řemenici ke kompresoru (zjednodušeně řečeno)

Při pohledu do motorového prostoru se začně ten kompresor otáčet stejně rychle jako motor a měly by to být znát na otáčkách motoru. Přece jen je to zátěž.

Pokud toto neudělá dá se říci,že vada "může" být v cívce.

Myslím,že v Elitu jsem viděl ke koupi i samostatnou cívku.

Předem upozorňuju,že demontáž je dost pracná a je k tomu potřeba speciální přípravek. Obyčejný stahovák rozhodně nepoužívat.

Vím to z osobní zkušenosti.

.........

VLASTIKU: Promiň,ale můžeš mi říct, jak to myslíš,že budeš jezdit bez kompresoru klimy?

To jako,že ho demontuješ? Asi jsem tě nepochopil.

Protože je sice poháněný druhým řemenem,ale na něm je taky řemenice serva.... tak to by asi moc nešlo

)

2010-05-07 21:50:55

Mě to fouká jak o život(větráky), ale jen takovy trochu studenější než je vzduch venku.. Ale díval jsem se a mám uplně zasranej pylovej filtr(kabinovej). Může to být tím?

2010-05-08 00:24:49

No zajisté je vhodné ten pylový filtr vyměnit,nad tím ani nemudruj.

To,že větráky jedou je pěkný, otázkou je mají-li co "honit" Tzn. jestli klima funguje správně, je-li naplněná atd.


Odpovědět

1  2