Fórum - Téma


Omega C Caravan 2,5 TD manual -vibrace na zadku


Fórum Omega B Omega C Caravan 2,5 TD manual -vibrace na zadku

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

2000 Omega B 2.5

4 fotek  |  13 servisních knížek  |  49 diskuzí

Výkon motoru 96 kW (131 PS) při 4500 ot./min. Točivý moment: 250 Nm (184 ft/lb) při 2200 ot./min. Maximální rychlost 195 km/h. Zrychlení 13.0 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 535 kg. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 498 ccm (152 cui), 6-válec, Řadový, 12-ventil, M51D - Bosch DDE 2,1, X25DT.

Champagner metallic: kód OPEL: Z489, kód GM: 68L, 68U



2014-08-28 12:55:46

Zdravím vás opláci. Prosím o radu, hledal jsem, ale nenalezl. Mám Omeguc C caravan 2000 rok 2,5 TD manuál a někdy při rozjezdu do zatáčky, např. křižovatka, prostě s kolama v rejdu se ze zadní nápravy ozývají vibrace, doslova vrní celé auto. Zdá se mi, že i klesne přenášený výkon z převodovky do zadních kol. V případě lehkého rozjezdu nic nepociťuji. Stalo se i s těžkým valníkem do kopce, že po několika pokusech o rozjzed po trávě do kopce, tedy řádném zahřátí celého auta, že i při rozjezdu s koly rovně, vůz ze zadu vibroval, v tu cvhíli jsem cítil vibrace i na pedálu spojky. Co by to mohlo být, mám pocit, že problém souvisí s diferákem, či zadními poloosami. Děkuji za vaše rady.

vlastta  
vlastimil
2014-08-28 13:21:07

klempy: v podstate by si mohl met pravdu.diferencial i homokineticky kloub na nektere poloose by mohl zpusobovat tyto vybrace pri zatizeni (zaberu).mozna bych pridal jeste hardyspojku,to ale myslim ze by delalo spis pri urcite rychlosti a ne jen pri zatizeni

2014-08-28 14:51:51

klempy: Zadní poloosy či dif na Omeze dělají problémy opravdu výjimečně, což ale neznamená, že by to nemohl být zrovna tento případ, záleželo by na tom, kolik toho má tahle Omča za sebou a není-li už "dostatečně zhuntovaná"... Zvedni celou káru a zkontroluj zadek auta - tlumiče, pružiny, silentbloky - nejsou-li někde nějaké vůle. Jak se auto chová při rozjezdu rovně (i do kopce a myslím normální rozjezd, ne s těžkým valníkem a ještě na trávě...) či při projíždění (třeba ostřejších) zatáček pod plynem...? Je-li vše v pořádku, auto musí jet jak po kolejích... Vibrace od pedálu spojky by nasvědčovaly spíš dvouhmotě...

2014-08-28 21:01:44

přesně tohle mě dělal samosvor, po výměne speciálního oleje castrol syntrax 75w140 1L to přestalo dělat tak na 98%. Zbylé 2% vibrací tam cítit jsou ale je to tak malé že to neřeším.

Hlavně že to svoruje

2014-08-29 19:09:06

Díky za rady, jinak Omega má 256000 km, před pár kilometry dotažená z D, nikdy nebouraná, serviska do posledních km, v moc pěkném stavu. Tlumiče zadní jsem dělal nové Bilstein. Takže musím hledat. Zkusím udělat olej a uvidím. Jinak budu muset hledat kdyby někdo ještě měl stejnou zkušenost a poradil byl bych rád.

2014-08-30 16:31:31

klempy: Já měl úplně stejné příznaky někde se to tady řešilo.Dělalo mě to ložisko v diferáku pomohla výměna celého diferáku olej bohužel nepomohl.

2014-08-31 08:42:45

Jasně, já si myslím, že by to ten difer mohl být, takže Ti to dělalo jen při zátahu do zatáčky, nemusel být ani plný rejd že?

2014-08-31 09:06:32

klempy: Dělalo mě to po zahřátí a nejvíce se to projevovalo do zatáčky.

vlastta  
vlastimil
2014-08-31 19:05:43

klempy: eventuelne dif na TDSso mam (kdyby to nahodou difec byl).jestli by ti nevadil starsi ale funkcni klidne napis sz

2014-08-31 19:24:24

Od vlastty mám diferák a drží

2014-08-31 19:50:50

od vlasty mám půl omegi a taky to drží


Odpovědět