Fórum - Téma


Omega C, 2.6 V6 132 kw, 2001


Fórum Omega B Omega C, 2.6 V6 132 kw, 2001

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3

2016-01-28 17:33:00

Nazdar klucí, po více než roce jsem zavítal na tohle forum, jako bývalý a velice spokojený uživatel béčkové omegy TDS, pak přisla autonehoda a omega šla na přes jednoth dotyčneho blázna do kytek, nic méně motor to neodnesl a jelikož to byla klasa motor za vice než 3 roky provozu žadne problemy tak si borec jen prehodil motor do zdravé kastle. Rozhodoval jsem se co koupit, v té době žadné dobré nabídky omegy nebyli, a chtel jsem zkusit novejsi auto, Tak jsem tedy koupil alfu romeo 159, JTDm 110 kw, po více než roce jsem tom utopil vic jak 40 tisic korun, ted je už snad v dobrem stavu ale od sameho pocatku jsem s tim byl nepokojený, víte jak to je, pred tim 6 válců, nahon na zadek obcas nejaka sranda, a hlavne prostor, pohodlí, a požitek z pohodlne a svyžne jízdy. alfa je tvrda malá, i kdyz se zda velka, ale opak je pravdou. Tak že alfu prodávám, a hádejte k čemu se chci vrátit. Vím, dá se zde dohledat popisek omegy 2.6 v6 a podobně, ale chtel byych to z prvni ruky od nekoho kdo to už par let má... omega je omega, jedna se mi o motor, cpe se do vectry. Ale prosím vas o veškéré informace, co trpí, v čem je problem, na co si dát při koupi pozor, a tak podobně, jake zvuky by měl motor vydávat a tak dale :) A dulezitá informace pokud by nekdo z Vás věděl o nejake voňavce od 2.5 obsahu nahoru v benzinu tak sem sní. Opravdu prosím o info, bude to muj první benziňák. A jinak tím to zdravím Vás parto! :)) PS: takhle jsem dopadnul....

2016-01-28 17:38:22

Hledej bud 2.6 nebo lepe 3.2 v6. 2.5 a 3.0 jsou starsi a euro2.

2016-01-28 17:44:28

wisastar: A co to pro me znamená pokud se jedna o euro 2 ?

2016-01-28 18:06:10

vlado.soural: Jedu jen tak náhodou kolem... Pokud uvažuješ o Omče s benzínovým šestihrnkem, tož je to správná myšlenka a podaří-li se ti sehnat takovou v dobrém stavu, budeš mít důvod k radosti a potěšení...

Starší motory 2.5 nebo 3.0 (MV6) jsou, jak už píše Pavel, ještě EURO 2 a tedy s EGR ventilem, sekundárním vháněním vzduchu po startu, mechanickým táhlem plynu a mechanickou škrtící klapkou. Montovaly se do Omegy B a zpočátku i do "C", tedy faceliftu. Motory 2.6 a 3.2 už jsou výhradně ve faceliftu od r. 2000, splňují Euro3 a tedy nemají EGR, sek. vhánění vzduchu, naproti tomu jsou vybaveny el. pedálem plynu, el. škrtící klapkou a mají navíc další dva katy, nemají už kabely ke svíčkám ale dva zapalovací moduly nasazené přímo na svíčkách. Motor 3.2 je však v Omeze kombinován, bohužel, výhradně s automatickou převodovkou. Vpodstatě jedinou slabinou těchto (2.6 a 3.2) motorů jsou hůř těsnící plastová ventilová víka a možná větší spotřeba oleje (manuál uvádí spotřebu 0,6 nebo 0,7 litru/1000km.) Jinak jsou to vcelku bezproblémové motory, spotřeba konkrétně 2.6 V6 se pohybuje kolem osmi litrů. Rozvody po cca 80-90tis.km. Omču 2.6 jezdím sedmý rok a nemám si nač stěžovat.

P.S. Při převodu auta se za E2 platí 3000Kč, E3 je bez poplatku.

2016-01-28 18:16:43

colommbo: Naprosto genialni informace moc moc děkuju.... prosím prosím na sbazar.cz je 2.6 céčko, 2001 rok, šternberk. Neví o ní někdo? nechci sem dávat odkaz, mohli by jse se na ni nekdo pres internet, pokud mate chvilku času podívat a napsat mi? Děkuji Jen jestli ji neznate :)))

2016-01-28 18:20:36

Jak to vypadá na ME, tak do budoucna jenom výhoda EURO 2.

2016-01-28 18:59:33

gabka: Jak to myslíš, Gabi...?

vlado.soural: Na fotografiích vypadá 99% ojetých aut moc pěkně. I tahle, akorát mě trochu zaráží (vhledem k udávaným kilometrům) tak moc odrbaná manžeta řadící páky, na druhou stranu gumy na pedálech vypadají zachovale... Konkrétní info přímo o tomto kusu nemám.

http://www.sbazar.cz/auto...a-v6-26-132kw-plna-vybava

2016-01-28 20:29:18

nech se překvapit...od 7.2016 na ME výpis z paměti závad přímo do databáze MD, má se to týkat nafty od roku 2004 a benzínu od 2002. Jednotky s readiness kódy - neřešitelné...

2016-01-28 21:20:58

gabka: O tom vím, ale jak to souvisí s Euro2/Euro3...? Euro2 readiness kódy nemá...?

2016-01-28 21:31:40

colommbo: Jooo to ano, ale buhví kolik ta manžeta vydrží nikdo z nas tu omegu nemel od novoty tak nemuze posoudit zda po 200 tisicich km bude ošoupana ta manžeta, a taky znam lidi co tu páku drží jako prase joistyck :D to znamená opravdu divně skoro za manžetu, jinak vidim že v zadu je zapalovač většinou to bývá vybrakované, ale je tam... tak uvidime. Jinak nevidim žadne otvory, nebo pozustatky po starým handsfree a tak podobně, tak je dost možné že to nebylo auto manažerske s brutalnim najezdem... :)

2016-01-28 21:32:44

Jinak napriklad já jsem v omeze mel parádní volant jako nový, a za 3 roky co jsem najel 80 tisic už jsem ho mel docela rozškubaný :D :)))

2016-01-28 21:37:20

vlado.soural: To vzadu na tunelu nebude zapalovač, ale krytka přídavné el. zásuvky (do 150W), mám ji taky. A manžetu řadičky (pravda, je to jen koženka) takhle odřenou nemám ani při tachometrových 225tis.km, ale asi fakt záleží na lidech - jestli s ní jezdil nějaký kovář s rukama jak lopaty, tak můžeš mít pravdu...

2016-01-29 00:40:50

Tak tu omegu z inzeratu jsem už někde viděl na jinym (soukromem) inzeratu. Byla za neco pres dvacet tacu a na zadnim viku nalepka "Monster" energetaku, tusim. Takze buh vi co za mlady hejsek v tom jezdil. (no evidentne to za tu dvacku prodal tady tomu vykutalenemu prodejci co za to chce uz pres tricet.

Ale to je jen moje uvaha:-D

Jinak vidim ze leva strana zavazadelniku nejak nesedirovně (prechod mezi zadnim levym svetlem ). Ale mozna se mi to jen zda.

Apropo te manzety, ja mam na te svoji spanelce ted uz pres (opravdovych) 170 tisic a tu manzetu mam vymenenou taky , takze je mozne ze ty maznety opravdu mnoho nevydrzely.

vlado.soural: Ono zalezi kolik chces do Omci vinvestovat. Tady moc vyber neni. Ja si svoji 2.6 V6 dovezl ze spanelska(tam je vyber omnoho lepsi). Paradni kousek v plne vybeve ...skoro(bez zadnich vyhrivanych sedadel a bez stresniho okna co nevidel zimu... teda az ted:-D. Kdybys chtel taky spanelku tak slouzim

2016-01-29 10:50:10

mám facelift, najeto 234t km a manžeta vypadá jen o něco lépe, trhá se taky. Za mě by byla nejlepší volba facelift s motorem 3.0 + manual, ale nejsem si jist, zda se to dělalo a pokud jo, tak zřejmě již nesehnatelné. Ono celkově u tak starého auta bude problém sehnat některé v pěkném stavu. Přítomnost EGR (u 2.5 a 3.0) by mi vadila méně než 2 katy navíc u 2.6/3.2. Slabinou každé V6 jsou netěsná ventilová víka.

Super je ten náhon na zadek, neumím si moc představit přesednout do předokolky. Takže až omega jednou doslouží, zřejmě 5-series BMW.

2016-01-29 16:34:21

Kluci ja byvalou TDsku koupil za 34, byť byla v top stavu tak jsem jen ze zvedavosti zda ji pridaji sportovní brzdy, a mnohá vylepseni, ano pozdeji podvozkové díly, vrazil jsem do byvale omči pres 70 tisic tak ze asi je mi jedno kolik za ni dám, nic méně se koupě nové odvijí od toho zda prodám mou italskou krásku :D tak že mohu i tak rit ze pokud s omegou jezdil mladý hejsek mohl to byt nekdo jako já kdo do ni narval neskutečný penize a byla top co se tyka mechanických casti... já teda nevidim ze by neco nesedelo ono celkově ta céčková slečna je taková dost nerovná :)) né jak kulatoučkou béčkova :))

2016-01-29 17:12:16

vlado.soural: Nejkrásnější (a nejklasičtější) tvary měla áčková Omča, zadek naprosto nepřekonatelný... Na fotografiích se mi taky maličko nezdá levá strana víka kufru, ale může to být fakt jen dojem z fotografie...

2016-01-29 17:47:03

colommbo: abych se přiznal nedival jsem se na ten zadek, ted vidim jako by to nesedělo, ale kdyby to víko bylo na křivo tak by pravá strana nemohla taky sedet byla by naopak vuči leve strane co je na hoře tak by byla dole ?? pak pokud by to teda uventuelně bylo vychílené tak by zase spodní okraj vucí narazniku nesedel.... uvidíme v ponděli, jedu se na to podívat :) pak napíšu své dojmy.

2016-01-29 18:05:47

mirpie: Tak víko ventilu a přetěsnění je maličkost :) jinak co se týka potečenýho motoru od oleje třeba tak tdsko těsnilo váhradně proto protže byl motor potečený :)) ale tak třeba ta 2.6tka bude v pohode, myslím že je to dobře prodejný auto kdybych se toho pak cchtel nejak rozumně zbavit :) jinak s tím víkem, to jsem na tds dělal, samozřejmě co se týka elektronickeho plynu, toho že tam neni egr ventil rekl bych že v zimním období je to výhoda. A taky jde o to že benzinový eco tec projde ty emise s absencí jednoho katalizátoru, to auto má delanou technickou v době kdy se nic nefotilo, pokud se jeden kat odstraní myslím si že se stane veliké prd... nedavno znamí prošel s bmw e61 2.0d a neměl středový tlumíč (dpf tam taky nemel t byli až od roku 07) a měl tam chip od firmy xtuning. prošel technickou bez výhrad... ale už je auto nafocený a tak podobně tak že už by neměl delat zadne jine zasahy.

2016-01-29 20:30:43

Z22XE má na výfukové větvi také 2 katy, tedy v originále. Druhovýroba má jen jeden, i tak mě ten kus předního výfuku stál 10tis Kč a emise s jedním katem ok, toho jsem se nebál. Ten čtyřválec je dobře přístupem servisovatelný, ale nesvezeš se. Něco za něco.

2016-01-29 21:26:03

Ten zadek bych fakt neresil. Staci zakroutit gumou, nebo upravit panty a je to v cajku


Odpovědět

1  2  3