Fórum - Téma


Omega B2000 2.2 16v (2001)


Fórum Omega B Omega B2000 2.2 16v (2001)

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2012-03-13 20:05:40

Dobrý den, zkoušel jsem najít nějaké recenze na tento motor ale s nevalným uspěchem a proto bych rád poprosil Vás zkušené a zasvěcene, popřípadě ty kteří s tímto modelem jezdí o nazor, rady a zkušenosti. (mám možnost tento model koupit) Spolehlivost motoru, nejčastější poruchovost, spotřeba atd..

Dřive jsem vlastnil Omegu B s 2.5 V6 a naprostá spokojenost. Velice pohodlny, bezpečný a živý.

Všem děkuji za jakekoli postřehy

2012-03-13 20:28:55

Elektrickej pedál plynu, elektronická škrtící klapka, dvě lambdy, žádnej EGR a na ježdění to bude trošku horší a prdlavější než V6, spotřebu odhaduju podle stylu jízdy tak kolem 9/100 A Omegu obecně znáš...

2012-03-13 21:07:57

Díky za info

Ja dokazal jezdit po městě i lehce pod 7l, parádní motor. Hlavně jsem byl nadšenej z pohodlí jaký poskytovala, doufam že to tak zustalo. Iteriér a palubka paráda, nikde nic neskřípalo, nevrzalo, žádný laciný plasty. Prostě jí měl člověk rád.

Nový model už mě tak nenatchnul po estetický stránce ale to neva, douám že se toho moc nezměnilo.

2012-03-14 19:30:44

Ten 4 válec je podle různých názorů stejně žíznivý jako ten 2,6 V6. Ale to bude u každého asi jinak.Faceliftovaná verze je trochu jiná.Opel tvrdil že jde vlastně téměř o nový vůz.Změnil 5000 dílů a asi to byly ty co nejdou vidět. Mám štěstí že jsem narazil asi na slušný kus.Nemůžu říct jediné slovo na poruchvost.Koroze je nemoc. Ten motor 2,2 je převrtaný 2,0l. Jak už tu psali,. má to el plyn a je bez egr. Prý je ten motor dostatěčný pro klidnou jízdu .Něco se dá dohledat na Renbau klubu.Taky o oplech. Chodím tam když nenajdu něco tady.Hlavně podchytit stav a jestli to nemá přetočený tacho a nebo jíný problém.

2012-03-29 10:19:41

Moje rada - pokud je to stejný motor, jako 2.2 v Opel Vectra, určitě to nekupuj.

Známej má C-éčkovou Vetru s tímto motorem a odešlo mu vstřikovací čerpadlo. Všeobecný problém těchto motorů (viz. forum všude na internetu). Je to mechanicky/konstrukčně nedořešený. Měli jsem to rozebraný a nelze to nějak obejít. Prostě stručně tam drhne kov o kov a logicky se časem vymele. Čerpadlo pomalu ztrácí tlak až nakonec auto úplně přestane jet. Opakuje se po zakoupení nového čerpadla vždy po ujetí 40-60t km (opět se to všude píše na diskuzích). To, že je čerpadlo už načnuté poznáš, že prostě Opel netáhne.

Dále je to tuším kanadský motor, takže problém s náhr. díly - druhovýrobou. Kluci na to tahaj díly z Anglie.

Jen pro info - cena nového čerpadla cca 260 liber na e-bay. V ČR to bylo tuším kolem 15-18t Kč. V Německu kolem 12t Kč.

Jinak je s motorem spokojen - výkon, spotřeba (město kolem 8.5 l/100km) apod.

Já jsem se s tím svezl, vlastnil jsem v tu dobu Vectru B V6 a vživotě bych si tu 2.2 nekoupil. Nedá se vůbec srovnat. Od spoda je to podobné, ale jakmile se přehoupnou otáčky přes 3000, V6 té 2.2 jednoznčně nandá. A že to žere o 2L víc.... ?? Mnoo, to si musí každý rozmyslet...

2012-03-29 21:24:17

... a prý měly 2,2 16v nějaký problémy s rozvodama, že přeskakovali či co ? Byl na to nějakej dílenskej přípis kde se měnila nějaká součástka ohledně rozvodů že jinak z toho byl průser myslim ale už si to moc nepamatuju je to dávno ( kdyžtak mne opravte ! )

2012-03-30 00:14:02

Tak ja moc děkuju za velice užitečné info, jsem zas o něco moudřejší

2012-03-30 09:10:36

Tak jsem trochu zmatený .Nevím jestli řešíme benzín nebo naftu.Jsem jen laik ,ale netuším kde hledat u 2,2 16V vstřikovací čerpadlo.Je snad jen jedno v nádrži a pak vstřiky a ty všeobecně u benzínu jsou spolehlivé. Ještě je 2,2dti a tam se lije nafta a věřil bych že ten motor může mít chyby.Podle různých vláken zde na klubu se řeší z většiny nafta.Takže jaká Omega 2000 2,2 16V byla myšlena????Osobně z toho moudrý nejsem

2012-03-30 09:37:50

Tak to je moje chyby že jsem to neupřesnil. Jenda se o benzínový motor...

2012-03-30 10:04:01

Já to pochopil že jde o 2,2 16v ,ale tuším že ty odkazy co píšou o problémech s čerpadlem atd. se týkají nafty tak jsem napravil omyl.2,2 je modernizovaný 2,0 16v 100kw. Má tuším 106kw a měl by to být normální motor.Ovšem podle informací je jednodušší na údržbu a je lehčí.Na spotřebu to ale asi moc vliv nemá a průměrně by jsi měl být podobně jako 2,6V6. Jsou to ale dohady.Mám 3,0 a spotřeba zima 9,2. léto 8,6. většinou pojíždění do práce a město. Jak vyrazíš na delší trasu tak jde dolů klidně na 8l i při svižné jízdě.Nevím jak poradit snad jen projít fora a zjistit co se kazí.

2012-04-02 22:34:28

Ano, motor je modernizovaný, celohliníkový. lehčí - přesně jak píšeš. Spotřeba 100% nižší než V6. ale spotřebu vždy dělá řidič, že ?!!

Ale problém je v tom čerpadle. Pouze v tomhle... A řešit každých 40t km nové čerpadlo... no nevim... ?

POZN: k naftovým motorům. Motor takový je držák. Problém byl v vstřikovscích čerpadlech nafty. Oba motory stejný problém (2.0DTi a 2.2DTi). Respektive v řídící jednotce , která je součástí čerpadla (jestli se vyklepe ??) a nelze objednat samostatně, ale pouze s novým naft. čerpadlem.

Ale někde jsem viděl inzerát, že to lze opravit. Včetně záruky 6měs za to chtěl 7000,- Kč. Což je více než slušné, páč nové čerpadlo stojí kolem 15t Kč.

2012-04-02 22:46:49

Neustále řeším a nechápu to čerpadlo??? To je vždy v TDI.U benzínu je přece jen v nádrži a vydrží i 500000km a cena je cca 3500kč za nové.Takže pokud to chápu chceš 2,2dti a nemyslím že by se i u nafty kazilo čerpadlo každých 40000 km. Je to závislé na tom jak se o auto staráš a co tam liješ. jinak myslím že životnost čerpadla, turba i vstřiků je 100% přes 150000km při běžném provozuA pravda je že V6 bude mít spotřebu kolem 8-9 a 2,2 dti 7-8l .Jen orientační cifry ale naftové motory jsou vždy úspornější než benzín.

2012-04-02 23:22:19

Ne a ne a ne a ne! Prvotní (resp. později na pravou míru uvedený) požadavek zněl a řeší se 2.2 BENZÍN A protože tenhle motor je v Omegách, myslím, jedinej přímovstřikovej, tak tam je asi nějaký odcházející čerpadlo, jináč si to taky neumím vysvětlit...

2012-04-02 23:30:41

Nevím jestli je nebo není přímovstřikový.Spíš asi ne.Ale nečetl jsem tu nic o tom že by čerpadla u benzínu umíraly po 40000km.Takže stále tu někdo motá hrušky a banány..

2012-04-02 23:32:24

Přímovstřikový motor má např Lexus LS460 ale japonci to mají duál.Jsou tam vstřiky jak v sání tak do válců.Je to masakr ,ale podařilo se jim to zesinchronizovat a šlape to

2012-04-04 20:04:33

Takže pro upřesnění:

  • jde o vysokotlaké vstřikovací čerpadlo
  • benzinové motory 2.2 se dělaly ve dvou verzích: 108kW a 114kW. Podle všeho se do Omegy dávaly motory s výkonem 108kW. Tento motor je v pořádku - není u něj použito toto čerpadlo.
  • porucha čerpadla u motoru 114kW je vedena jako výrobní vada. Opel v minulosti stahoval nové vozy na výměnu čerpadla zdarma.
  • cena čerpadla Siemens v ČR je 22000,- Kč . V Anglii současná cena 8000,- .

Oficiální informace o vadném čerpadle:

http://www.bbc.co.uk/blog...ars_that_suddenly_lo.html

Mluvil jsem se známim, který si tohle čerpadlo měnil a opět mu po cca 30t ujetých km klesá výkon motoru (Vectra C 2004, 2.2 114kW). Staré čerpadlo jsem viděl rozebrané - je tam taková plocha-šikmina a na něm se točí tři mosazné podložky. Ty se postupně ošoupou-vydřou a klesá tlak vstřikovaného benzinu, tzm. výkon. Podle všeho je to vinou špatného benzinu - málo maže.

Momentálně má čerpadlo u známého zámečníka. Ten mu šikminu opravil a ještě čeká, zda půjdou nějakým způsobem opravit-vyměnit i mosazné podložky. To by znamenalo 100% opravu čerpadlo. Uvidíme později.

Další problém je s předěláním na bioethanol. Prostě to nejde. Narozdíl od motoru 2.2i 108kW , který je zcela v pohodě a za 2500,- si auto doma předěláte na bioethanol

2012-04-04 20:34:19

Do Omegy B facelift se montovaly motory 2.2 16V Z22XE s výkonem106kW, ale jestli tyhle motory byly přímovstřikový... Slyšel jsem o benzínu 2.2 Direct a to bude možná ono...

2012-04-04 20:41:26

Přesně tak: benzin 2.2 Direct má to vadné čerpadlo Siemens

2012-04-04 20:47:19

A pochopil jsem správně, že problémovej je ten 2.2 Direct 114kW a 2.2 Direct 106kW by měl být v pořádku...?

2012-04-04 20:59:26

Do omegy se dávaly motory pouze tyto. X20SE.X2OXEVZ22XEX25XEY26SEX30XEY32SEX20DTHY22DTHX25DT.Je to opsané z knihy a překontrolované z návodu. 6ádný není přímovstřik.Pokud byl tak zřejmě v jiném modelu Vectra nebo astra či signum.Ale to nevím.


Odpovědět

1  2