Fórum - Téma


Omega B Y26SE odpojení AKU + xenon. výbojky


Fórum Omega B Omega B Y26SE odpojení AKU + xenon. výbojky

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3

2012-04-30 21:39:01

Pokusím se překonat vrozený ostych a dovoluji si založit vlákno, přátelé clubáci, bo mi vrtá hlavou jedna, zaplaťpánbu neakutní věc. Asi před rokem jsem potřeboval dobít akumulátor, tož jsem ho v autě odpojil od pal. sítě, připojil nabíječku, asi po pěti (?) hodinách dobil a zpátky připojil k pal. síti. Ale! Když jsem pak zkoušel nastartovat, nedařilo se mi zaboha motor "rozchodit" - při několikerém opakovaném klasickém startování bez plynu vždy chytil a okamžitě zdechl, při další snaze přidat trochu plyn motor strašně kuckal, dusil se, střílel (mám dojem, že do sání, od motoru se hulilo a možná smrděl i benzín, už si to úplně přesně nepamatuju, ani jestli svítila nějaká kontrolka, bo jsem z toho byl úplně... ) Zpočátku se mi ho nedařilo udržet ani pedálem plynu, bo motor na přidání nereagoval, nicméně po mnoha opakovaných pokusech v průběhu snad hodiny se tento neutěšený stav postupně zlepšoval a zlepšoval, až motor najednou začal běžet zcela normálně. Přitom předtím a potom vždycky chytal a stále chytá na první cvrnk a zcela bez problémů v létě i v mrazech, studený i teplý. A od té doby mám, já posera, normálně strach odpojit z jakéhokoli důvodu akumulátor... Je možné, že by se odpojením aku totálně rozhodilo základní nastavení třeba škrtící klapky...?

bad64  
2012-04-30 21:53:39

Třeba blbě odpovím a nemohla to být řídící jednotka?Že by šoook

2012-04-30 22:00:37

Teda já jsem měl šok pořádnej , ale jestli i řídící jednotka...? Fakt si to neumím vysvětlit a jak už jsem psal, mám normálně strach odpojit kvůli čemukoli baterku...

2012-04-30 22:50:08

toto se mi na bývalé omáčce stalo taky, jsou to prostě záhadné auta

2012-05-01 00:50:39

není to záhada je to špatně odpojený aku a rozdíl v napětí před a po a poslední věc opět špatné připojení

2012-05-01 09:36:48

Já se z tebe picnu, Hansi, proč dycky napíšeš jen A a to důležitý B (popř. ještě nějaký C...) si necháš pro sebe...? Jakej je ten správnej postup odpojení a opětovného připojení, prosím...?

2012-05-01 10:09:58

To by mě taky zajímalo. Jestli třeba nedělám chybu. Prvně mínus a pak plus odpojit

bad64  
2012-05-01 11:10:50

Ano to děláš dobře takto je to popsané v chytrých knihách

2012-05-01 11:40:34

Ale dyť to tak dělám taky... A nebo ne...? Víte, že vlastně úplně přesně nevím...? Ale jo, nejdřív mínus, bo je první poruce... Ale je možný, že při připojování tam jebnu taky nejdřív mínus, bo je první poruce...

2012-05-01 17:51:21

Colommbo, co resis ... baterka se preci nabiji 'chytrou' nabijeckou primo v aute, aby si pak nemusel zase ladit hodiny

Baterku sem vseho vsudy na omacce vyndaval dvakrat, poprve kdyz sem tam daval tu 'nalezenou' z dodavky a potom, kdyz sem varil vejfuk ... co zkorodoval ... pokazdy sem sundal jenom minus a pokazdy po pripojeni na me rval alarm, ale motor startoval

2012-05-01 18:33:57

Rádio zakódovaný nemám a alarm na mě nikdy neřval, mně nadával ten Y26SE vpředu... Ale čeká mě vblízku asi výměna xenonových výbojek a abych se k té řidičově vůbec dostal, musím baterku celou vyndat, takže to ve finále asi radši budu řešit, pokud mi někdo neporadí něco lepčího , připojením jiného aku před odpojením a demontáží toho mého ("náhradní zdroj")...

bad64  
2012-05-01 18:43:09

Colommbo přesně tak já mam pomocnou startovací krabičku(pomocný zdroj který se nabíjí) a tak jej zapojuji místo baterie pokud je nutno odpojit baterii z vozidla,jakéhokoliv abych nemusel zase vše ladit.

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-05-01 19:23:50

Ahoj, jestli chceš měnit výbojky, stejně to v autě nepořídíš , doporučuju sundat lištu pod světlem, jeden plastvý nýtek, a pak odšroubovat světlo, odpojit konektory a vyndat ven. Dva šroubky jsou nahoře vidět po otevření kapoty a třetí uvidíš tou mezerou po liště pod cvětlem, je to vyndaný za 5 min. Pak až uvidíš, co budeš muset rozšroubovat aby jsi vyměnil výbojky, tak mi dáš zapravdu, že se to líp dělalo venku. Tím pádem Ti odpadne problém s odpojováním baterie.

2012-05-01 19:32:40

Kopejda na Hrad A ten plastovej nýtek určitě praskne, ale to v globálu neva, nahradím ho kdyžtak smysluplně šroubkem...

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-05-01 19:55:34

Nepraskne, strč pod něj jednu ruku a druhou vhodným nástrojem protlač skrz středový čep, který v dané pozici od sebe roztlačuje ramena nýtu, tím se ramena uvolní a vytáhneš ho rukou......Při montáži si čep nahcystej do otvoru v hlavičce, zajisti lištu ke světlu a zamáčkni čep do těla nýtu zároveň s hlavou a je to......Operace se může opekovat do nekonečna.....

2012-05-01 20:00:47

Moc děkuju, Kopejdo! A pošlu tě tam klidně znova - na ten Hrad

Kopejda  
Michal Kopecký
2012-05-01 20:13:23

Nejni zač, když vím tak poradím. Jen malá otázka, jaký jsi pořídil výbojky? Já mám ještě původní a chtěl bych je taky vyměnit, jen jsem se zatím nerozhoupal k nákupu, to je samá candela a bílý a modrý - chtěl bych ty, který budou nejlíp svítit ve tmě za deště - teď za tokovýho počasí vidím pendrek....

2012-05-01 20:25:43

Tož to jsme na tom oba úplně stejně, Kopejdo, nerozhoupaný... Taky mám asi původní a už vlastně co to auto mám (tři roky) mi řidičova svítí trochu do červena, plast u tohoto světla byl i hodně zašlej, ale podařilo se mi ho celkem hodně zdárně vybrousit a vyleštit. A říkám si, že to asi bude chtít novou výbojku (tedy už obě), ale zatím jsem si žádný nepořídil... Nechci kupovat žádný s*ačky a co jsem koukal na netu, objevil jsem dvojbalení Osram, sice je dost drahý, ale asi do nich nakonec půjdu, má akorát správných 4300k, což je nejblíž dennímu světlu - zkusím najít a připojit odkaz...

http://www.kupzarovky.cz/...-p32d2-duobox-p-7510.html

2012-05-01 20:56:25

protože není třeba vám říci A,B,C je potřeba jen nakopnout a když se v tom chcete štourat učte se namáhejte své hlavičky čtěte

2012-05-01 21:01:27

Ach jo, asi máš (zase) pravdu, Hansi...


Odpovědět

1  2  3