Fórum - Téma


Omega B X20SE - převodovka a diferák z nafty?


Fórum Omega B Omega B X20SE - převodovka a diferák z nafty?

Informace o modelu: Opel Omega B



2012-06-08 09:01:21

Zdravim,

mam Omegu B s benzinovym motorem, a stve me, jak je petka kratka (pri 130kmh toci uz 3800ot)

proto tam chci dat prevodovku a diferak z naftaku, kde pri 130 vyjde jenom nejakejch 2800-2900 ot, coz uz by bylo prijemnejsi

ze by to netahlo se nebojim, do kopce to stejne nejede, protoze je ten motor slabej a nepomuze tomi nic, navic prevody se v podstate jenom posunou, ctyrka pak bude jako soucasna petka, a trojka napul cesty mezi trojkou a ctyrkou

vsechno by melo pasovat, skrine sou stejny, jenom v nich sou ruzny kolecka

co si o tom myslite?

mimochodem neznate levnej autoservis v Praze Dablicich a blizkym okoli, kde by mi to prehodili a rovnou pak udelat technickou, jeste tam jsou nejaky drobnosti?

2012-06-08 09:08:42

No nevím, jestli by to byl dobrý nápad, to už bych tam dal jiné převod. kolo s dlouhým pževodem, kde by ses dostala k podobným otáčkám, ale nejsem si teď jistej, jestli 5 je venku nebo ne.

http://www.club-opel.com/...select=31383#message31383

2012-06-08 09:34:40

Je fakt, že nafta má oproti benzínu trošku delší kvalty (nafta: 3,81 - 2,11 - 1,34 - 1,00 - 0,76, benzín: 3,95 - 2,19 - 1,39 - 1,00 - 0,85) a možná by stačilo jen přehodit diferenciál, ten je sám o sobě taky delší (3,45 vers. 3,90). Nicméně si myslím, jelikož osmiventilovej dvoulitr není na těžkou Omču opravdu moc silnej, tak dát mu ještě delší převody bude už úplně k ničemu, bude se trápit motor a ty taky, Meduso... P.S. A zrovna čtyřka je úplně stejná...

2012-06-08 09:41:44

na dálnici by to šlo, ale jinak na benzín je to nesmysl. Takhle to řeší spořílci s Oktávkama, starý TDi přestavují na Green line- tzn. 5kolo převodu je venku a vymění se, tím se prodlouží převod a zmenší ppotřeba, ale to zrychlení........

2012-06-08 11:29:03

já to na TDI koktě taky vyřešil přeskládáním převodovky za delší ale ne kvůli spotřebě ale kvůli skoro 200PS co tam mám he he he

2012-06-08 12:08:00

Kdyz prehodim jenom diferak 3,9 za 3,45 tak je to lepsi, ale stejne bude ta petka zbytecne blizko ctyrky, takze radsi oboje, navic stejne potrebuju vymenit poloosu a novy oblozeni na spojku by se taky uzilo, a vymena tohodle je otazka 7 sroubu a 10 minut prace, a kdyz to nebude pouzitelny, tak se to proste prehodi jak to bylo.

O zrychleni se nebojim, vzdycky se da podradit na dvojku

A rozebirat tu starou vylitanou prevodovku, to uz by nikdo nedal dohromady

Navic dlouho prevodovka je proste prijemna vec a da se pak jezdit jako ve favoritu, kde byla taky pekelne dlouha, proste se tam vrazi petka, zaprit se o pedal a celou cestu co to da (u favoritu to pak davalo cestovni rychlost 140-150 se spotrebou 10 l/100km lpg takze levna, pohodlna a rychla cesta)


Odpovědět