Fórum - Téma


Omega B Neohřívá se, špatně topí


Fórum Omega B Omega B Neohřívá se, špatně topí

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

2002 Omega B 2.6 V6

84 diskuzí

Výkon motoru 132 kW (180 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 559 ccm (156 cui), 6-válec, Vidlicový, 24-ventil, Y26SE.


1  2  3

2013-11-21 22:35:16

venca49: do žíly né musíš do

2013-11-21 22:35:53

rendys: vlasttíku zapoj se

2013-11-21 22:36:50

rendys: Colommbo - ty neporadíš?

 vlastta  
vlastimil
2013-11-21 22:36:54

rendys: ja uz nemam co - vy vsechno vyresite

2013-11-21 22:50:55

rendys: Já to tady sleduju, Rendo, ale stejně jako Vlastík nemám co dodat - třícestný ventil nový, takže buď zanesený výměník anebo ovládání klapek (podtlaky)...

Venca49  
Václav
2013-11-21 22:52:46

colommbo:

2013-11-21 23:02:29

venca49: podtlaky, podtlaky a zase podtlaky

2013-11-22 01:29:30

tak chalani je to MV6 ma to manualnu klimu a digitalne budiky,,, teda digitalnu klimatizaciu..... ale teraz mam problem,,, trati sa mi voda... včera som mal prazdnu nadobu,, dolial som nariadenu zmes cca 2 litre .... spravil som par kilometrou cca 40 a octavil som.... pridem rano a nevšimol som si či je pod autom nejaka kaluž alebo nie,, sadnem do auta napisalo mi coolant level pozrem a nadobka prazdna ... pozrem na vrchnak od oleja a bola tam menšia emulzia... oleju neubudlo a zda sa mi že ani nepribudlo,,,,, takže neviem,,,, pri naštartovanom motore ked je viečko na oleji otvorene sa parý.... nie velmi ale vidno to... tak neviem.... omegu mam na LPG a yacalo haprovať aj to.. motor pri prepnuti ide na 4 možno 5 valcou,,, neviem nevyznam sa velmi....len pišem aku mam momentalny problem.... chcel som sa spýtať nemože to robiť vodna pumpa ?? alebo to može byť presknuta hlava tesnenie nejake ?? nemože to mať suvis s topením ?? inak aby som nezabudol... ked mam rýchlosť zaradenu tak auto topí pekne... nieje to horuci vzduch ale topi,,, akonahle idem na volnobehu tak fuka zimný priam ladový vzduch, taktiež som dnes po 15 kilometroch vypol motor,,, auto stalo cca pol hodiny a ked som naštartoval teplota držala na 95 stupnoch (teplota ovzdušia asi 4 stupne) :D a po naštartovani začala hned klesať na 90 možno 88..... pišem kvoli tomu do detailou či nahodou niekoho n ičo nenapadne, alebo či sa mu to u nestalo,,, popripade neviem ake su priznaky prasknutej hlavy alebo tesnenia alebo piestnych kružkou,,,, radšej to tu napišem nech sa možem podeliť o informacie... možno to niekto už riešil.... už som zufaly no.... inak dakujem za info

2013-11-22 08:44:53

kubomv6: Náplň chladícího systému se obecně může ztrácet třemi způsoby: uniká do mazacího okruhu a spolu s olejem vytváří bělavou emulzi - menší emulze na víčku nalévacího hrdla nebo pod ním nevadí, v tomto počasí a při kratších jízdách se tvoří celkem běžně, důležité je, jak vypadá olej na měrce, měl by být normálně tmavý. Příčinou by bylo vadné těsnění pod hlavou. Další únik je do spalovacího prostoru, kde ve válcích ve formě páry shoří a odejde výfukem, příčinou opět těsnění hlavy. Třetí možností je volný únik ze systému v důsledku netěsnosti soustavy (hadice, sponky, chladič, radiátor topení, vodní pumpa...) Není-li tento třetí způsob zjevně patrný, tzn. neobjevíš-li snadno místo úniku, může téct právě radiátor topení, který je pod palubkou anebo vodní pumpa, jež je pod krytem rozvodů. To je právě důvod, proč se při výměně rozvodů při jedné práci a jednom odkrytování mění preventivně i vodní pumpa, neboť pokud začne kapat či téct, dostává se chladící směs dolů na rozvodový řemen, který to dlouho nevydrží, omelou se zuby a rozvody přeskočí. Dva litry úniku je opravdu hodně - zkontroluj olej na měrce (ale myslím, že tady únik nebude, pokud olej, jak píšeš, nepřibývá) - a jinak hledat místo úniku, asi i sundat kryt rozvodů a kouknout na vodní pumpu...

2013-11-22 09:52:40

Podtlaky v tomto pripade nehraji roli, ventil pri jeho absenci posila vodu pres vymenik topeni, ne primo do motoru.

Podle me je to kombinace zaneseneho topeni a vadneho termostatu, ktery nekdy funguje a nekdy nezavira ( zasekava se ).

To topeni je obzvlaste neprijemne, je to na den prace, palubka ven :(

Mozna pomuze proplach v opacnem smeru, nicmene je to reseni docasne a ne moc ucinne.

Digiklima ma klapky ovladane elektromotorky a pokud mu to obcas topi, asi nebude problem v nich nebo v tahlech.

K te vode.

Sundej si vepredu manzety u skrticich klapek. Pred ne usti odsavani kliky, pokud se tam delaji "olejove" cesticky, pripadne mas bily slem az tam, je v haji tesneni pod hlavama ( casem koroduje, ucpava vodni okruh a netesni, takze voda jde do oleje a odsavani klikovky ty pary tahne pres cely saci trakt az prave pred klapky ).

2 l vody je extremne hodne, to musi byt nekde videt, pripadne mas za sebou mlhu.

2013-11-28 00:43:15

Tak chlapy dnes mi zovrela voda v chladici....presiel som asi 39km zastavil nechal na volnobehu a pozeram dym spod kapory...viecko bolo zavreta a voda vrela...a pritom som mal 95 stupnou.nechapem... asi bude niekde unik. Zajtra na to idem mrknut....lebo zima uz je tu a mne auto stale netopi....

2013-11-28 15:40:45

Voda by mela varit pri nejakych 110 stupnich. Ted si nevzpominam kde presne je cislo teploty na budik, ale asi tam kde je je voda studena. Jedine pricpany chladic nebo spatny termostat.

2013-11-28 23:43:54

takže dnes som pozeral pod cele auto.... nenašiel som unik .... ale voda sa stráca.... no na oleji nesledujem aby pribudalo... emulzia na vieču raz je raz nie... už som hotovy.... dnes som rozobral cele sanie vyčistil atd založil a nič... zda sa mi že na klapkach bola nemrznuca.. akokeby pretekala klapkou... neviem no ....auto netopí a je to horšie.. zda sa mi že čím su silnejšie mrazy tým topí menej ...

2013-11-29 13:09:26

V6 ma cidlo na budik vzadu pod sacim telesem, jak jsou ostatni cidla vody ( na hlinikovem "mostu" spojujici obe hlavy ). Drat je jednozilovy faston nasunuty na cidle.

Trochu nerozumim tomu protekani nemrzky klapkou....tam skutecne proteka, protoze ji vyhriva, ale z vnitrku klapky by rozhodne videt byt nemela. Pokud nemas slem a mas jen cistou vodu v klapce ( bez oleje ), treba ti nejakou zahadou vznikla mikrotrhlina v tom modulu vyhrivani a vodu ti zere motor tamtudy....ale v reale jsem to fakt jeste nevidel.

Je docela skoda, ze jsi se nerozepsal o tom, kudy jsi videl tu paru utikat - to je totiz misto uniku ( pokud to nebylo pretlakove vicko na expanzce ). Obcas praskne chladic vody na boku, blbe se to hleda, casto tece az pri natlakovani a rychle se to odparuje....

2013-11-29 13:14:44

stepo: Přesně takhle mě to už taky napadlo (vyhřívání klapky), ale nikdy jsem se s tím ještě nesetkal ani o tom neslyšel... Což neznamená, že se to nemůže stát... Pak by unikající kapalina šla sáním do válců a nikde by její únik nebyl vidět. Možná to chtělo při čištění klapky a podezření na kapky nemrzky otřít prstem a ochutnat - bylo-li by sladko, je to (asi) jasné... Nicméně na (ne)topení by to nemělo mít takový vliv...

2014-03-05 09:55:21

Ahoj .....projel jsem tady veškerý témata a toto je mi asi nejbližší.Mám omegu 2002 2.6 V6 ....a stalo teď na konci zimy že mi u dvouzónové klimatizace nereaguje na změnu teploty část u spolujezdce a stále fouká studeně ....a u řidiče topí ale přijde mi že nějak méně (udrřím v pohodě ruku když je naplno) ....předem díky za radu

2014-03-05 10:31:02

schoumencz: Zkus pro začátek udělat reset ovládání klapek - myslím, že se provádí současným stisknutím a podržením AUTO a OFF na pár vteřin...

2014-03-05 10:55:26

colommbo: no díky za radu .....mě už kámoši strašili vyndáním celé palubky a výměnou klapek

2014-03-05 11:52:22

Stale jeste muze byt vypadle tahlo nebo vadnej motorek. To by se eventuelne obeslo bez demontaze palubky, i kdyz je to prace hrozna.

2014-03-05 22:36:35

colommbo: tak jsem zkoušel reset klapek a nepomohlo ...stále jedna strana chladí a druhá lehce hřeje


Odpovědět

1  2  3